úterý 3. února 2015

ZNOVU ŠVESTKY...

protože mi zbyly v lednici z nedělního pečení.
Sáček z mrazáku byl nějak hodně naplněný a tak jsem je musela střelhbitě spotřebovat, pustila jsem se včera proto
do dalšího koláče.
A když už jsem byla v tom pečení, zpracovala jsem jedno rychlé těsto na obyčejnou bábovku.

Mřížková pochoutka

300 g hladké mouky
200 g cukru (dávám vždy méně než je v receptech uváděno)
1 vejce
1 vanilkový cukr
175 g másla (dala jsem Heru)

- na vále zpracujeme klasicky těsto, koláčovou formu vymažeme a těsto namačkáme (necháme si drabítek těsta na mřížky)


                       -Náplně do koláče můžete použít jakékoli, marmelády či ovoce, podle chuti a stavu špajzky-

Švestky jsem rozkrájela na menší kousky a rozvařila s cukrem a skořicí, zakápla rumovým aróma (rum doma nemaje), po vychladnutí rozetřela na těsto.
Vše pokryla mřížkami a pekla na 180°C cca 30 min.


Bábovku jsem ani nevyfotila, přišla návštěva a tak jsem začala krájet, přišel nejstarší syn, dala jsem mu půl bábovky sebou domů a ještě stihl si jen tak vestoje ochutnávat koláč švestkový. Rychle jsem musela dát na stranu pár kousků na dnešní den, kdy jedeme navštívit manželova taťku. Zbyly tři plátky bábovky a ze švestkového koláče jsem neochutnala ani kousek.
 
Tak takhle to u nás totiž chodí, než se otočím jsou prázdné hrnce, tácy, mísy...
Mně to však nevadí, to je vlastně "pochvala" pro kuchařku, ne ?
 
 
  

6 komentářů:

  1. Alenko děkuju za recept na takovou dobrůtku :o) a háčkování ? No nádhera jde ti to moc hezky... Měj se krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Já mám novou koláčovou formu, bezvadně se v ní peče a tak stále listuji ve svém receptáři co bych mohla upéct, takže jsem vlastně ráda, že se vše tak brzy sní :o)))). Hezký večer. Ála

      Vymazat
  2. Přesně, pochvala pro kuchařku:-)
    Občas upeču o půlnoci velký plech a ráno nevěřícně zírám do prázdné trouby.-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko tak to se mi ještě nestalo :o)), ale pamatuji si jak jsem pozvala manželovi rodiče kdysi na večeři na guláš a když jsme přišli z práce v hrnci bylo tak na dvě lžíce, to jsem myslela, že se picnu, normálně jsem se styděla. Oni se naštěstí smáli.... Ála

      Vymazat
    2. U nás je to běžný:-)) Jedno dítě ve dvě kojí a jde po čuchu, druhé přijde ve čtyři z noční a třetí vstává v pět:-) Manža pak ráno kouká do trouby a povídá: "neříkala jsi, že budeš péct koláč?" :-D

      Vymazat
    3. Jéminkote, to je ale pěkný frmol.... :o))

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála