středa 4. února 2015

ČETLA JSEM V LEDNU...

jak jsem již psala dříve, čtu ráda od mala.
Letošní rok jsem začala s knížkama, háčkování jsem odložila na pak.

Vždy jsem milovala nové knihy, jejich vůni, jejich obálky, jejich vazbu. Nákup nové knížky pro mne byl takový malý svátek, má radost a těšení.
Mým snem bylo mít velikááánskou knihovnu a spoustu knížek.
Naštěstí můj muž býval také docela čtenář, takže mé "syslování" knížek chápal a podporoval i vánočními knižními dárky. Nyní čte jen o vánocích (vždy dostane také příděl) a na dovolených.

 
 Neumím si představit, že bych neměla knížky po ruce, a tak po všech možných místech se nakonec soustředily všechny víceméně v obýváku ve třech policových knihovnách (ano, Ikea). Úplně praktické to není, uzavřené by byly na údržbu knih jednodušší, ale i tak mi to vyhovuje.


Všechny knihy jsem přečetla, některé i vícekrát, ale musím přiznat, že mám i knížky u kterých jsem začala číst a odložila, jsou asi tak čtyři. Myslím, že až čas dozraje...


Začal měsíc únor a tak jsem udělala rekapitulaci co jsem přečetla v lednu.
Byly to knihy půjčené.


Dívky ze Šanghaje / Lisa See

 - děj se odehrává v letech 1937 - 1957 nejdříve v Šanghaji, rodišti a bydlišti dvou sester, jejichž otec byl majetný, ale svůj veškerý majetek utratil v hazardu. Své dcery nabídl jako úplatu za své dluhy a měly se provdat za bohaté americké Číňany. Naplánovaná cesta do zaslíbené Ameriky nebyla lehká a mohla skončit tragicky. Jejich pevná vůle, síla a sesterská soudržnost je přivedla až do Los Angels, kde zjistily, že jejich domluvení ženichové vůbec nejsou tak bohatí, že jsou ve vleku svého otce a život v Čínské čtvrti je těžký a nezáviděníhodný.
...Nakouknutí do jiného světa tehdejší doby...

Lvice / Iny Lorentzová

- v knize jsou zachyceny události typické pro severní Itálii na konci 14.století. Sledujeme osudy dcery zavražděného kapitána/kondotiéra Francesca di Monte Elde, který vedl žoldnéry Železné roty, které si najímali vévodové italských velkých měst k boji o území a politickou moc.
... Musím říct, že první část knížky pro mne byla těžká v orientaci postav, mnoho italských jmen, příbuzenských vztahů, vévodů, kondotiérů, hrabat, zástupců vévodů, důstojníků, markýzů :o) - uff, ale prokousala jsem se tím a pak už jsem se nechala strhnout dějem a sledovala cestu Kateřiny, která zdědila po otci jako jeho jediný žijící potomek Železnou rotu...

Manželovo tajemství / Liane Moriarty

- Pandořina skříňka : Přeci ti říkali Pandoro, že tu skříňku nemáš otvírat, ty jedna slídilko. Typická ženská s tou vaší neukojitelnou zvědavostí. Jen se podívej, co jsi udělala! Přitom to za prvé nebyla žádná skříňka, ale nádoba, a za druhé  nikdo neřekl ani slovo o tom, že ji nemá otvírat.
V ději knihy poznáme rodiny, které, ač se ne úplně znají, jsou osudově propojeni. Vše se jednoho dne změní, když manželka najde na půdě v krabicích dopis nadepsaný manželem, který v té době byl na služební cestě - Pro mou ženu Cecilii Fitzpatrickovou. Otevřít jen v případě mé smrti. A tady nastává zlom: otevřít, neotevřít ?
...Co se stalo, to si opravdu raději přečtěte. Zajímavé protnutí osudů... 

 

A už mám rozečtenou knihu další, ale o tom až uplyne měsíc únor.

Krásné čtení přeji všem čtenářům, co knížky mají rádi...


 
 

6 komentářů:

  1. Álo i můj sen to byl... ale zatím se mě nesplnil...moje knihovnička je malinká...ale když ji vyklízím jednou za čas když tu něco přešupuju je těch knížek najednou nějak moc :o))) ale v knihovničce to vypadá jako malá hrstka...
    Tedy ty jsi pilná čtenářka..i když já se musím pochválit já letos už od začátku roku přečetla dvě :o)
    Děkuju za prima tipy na čtení...
    měj se krásně...Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já mám vždy takové období - čtecí a nečtecí, a bohužel nemohu číst večer v posteli a to z jednoho prostého důvodu, při druhé či třetí stránce mi začne knížka padat a já usínám :o)))). Avšak i tak se mi občas stane, že čtu do dvou do rána. Letos se chystám, že si všechny knihy sepíšu do sešitu, abych věděla kolik jich vlastně mám. Nu jsem sama na sebe zvědavá.... Hezký večer. Ála

      Vymazat
  2. Ahoj Álo, máme také knihovny ze stejného obchodu:-) a kdybych měla mít doma všechny knížky, které jsem přečetla, tak už se do bytu nevejdeme a bydlíme pod mostem. Jsem moc ráda, že existují knihovny:-) Díky za tipy na další výpůjčky, tebou přečtené knížky neznám:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, no já také musím brzdit a s kamarádkou si knihy navzájem půjčujeme. Do knihovny také chodívám, ale s přestávkami :o). V dnešní době vychází hodně knížek, že člověk neví co dřív vybrat....A já si zase vybírám z tvých tipů na tvém blogu. Měj se. Ála

      Vymazat
  3. U nás jsme čtenářky dvě, já a dcera. Knih mám mnoooogo, ovšem dcera čte jiné:-) Jelikož nemám byt ani konto nafukovací (bohužel), stahuji si knihy do ipadu. Ale i tak občas potřebuji ,,čuchat" tu vůni knihy. Což řeším půjčováním si knih v knihovně nebo když my ji moji drazí koupí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, také by se mi knížky domů brzy nevešly co jich je v nabídce knihkupectví, knihovny nebo půjčování mezi kamarádkama to vyřeší... Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála