úterý 18. července 2017

ZÁVISLOST ...

na kávě u mne stoupla zakoupením nového kávovaru.
Přála jsem si již kávovar s mlýnkem, abych cítila vůni kávy při mletí, a co si budeme povídat, čerstvé namletí kávových zrn je naprosto úžasná vůně.
Začala jsem se o kávu více zajímat a hledala na internetu e-shop s nabídkou kávy, kde bych mohla nejenom nakoupit, ale také se o kávě dozvědět více.



A našla jsem Manucafe, obchůdek s hezkým názvem,
kde jsem si pročítala o Robustě, Arabice, o zemích a plantážích, kde se pěstuje a dozvěděla se spoustu zajímavých informací.
Přesně to jsem hledala.

Jako první ochutnávku jsem si vybrala

100% Arabicu - kávu s názvem Nicaragua SHG JINOTEGA,
 z jedné strany Karibik, z druhé Pacifik. Uprostřed Kordillery a sopky. Nicaragua rozhodně nenudí. Tóny hořké čokolády a pomerančů.
Byla vynikající!



Jako další ochutnávku jsem zvolila Robustu.

 Robusta India Monsooned - hodně kofeinu, hodně hořkosti. Indická robusta je pro velké kluky a holky. Pod štiplavou chutí se rozkrývá hořká čokoláda a crema je přímo ukázková.
První mletí, první ochutnávka - no páni, jako bych pila "turka" :o)), tak na mne 100% Robusta působila při prvním šálku.




Je opravdu lepší ji smíchat s Arabicou.

A v zásobě již se na mne těší - a já na ni - 
Gautemala - Antiqua San Juan      100 % Arabica.
Populární odrůda Burbon.
Mimořádně intenzivní, ovocně aromatická a středně pražená.




Není krásné mít pár drobných závislostí?

A káva, čaj a čokoláda nám přinášejí tolik hezkých pocitů, že na tyto drobné závislosti nedám dopustit.

Tak si dopřávejme ...







16 komentářů:

  1. Tak už máš dovolenou s vnoučaty za sebou a jsi zase tady :-)
    Dnes už o kávě po druhé.( I Danka dnes byla kávová. )
    Dopřávám si:-). Mám ráda kávu, čaj i čokoládu. Ale nejvíc si pamatuji vůni kávy z dětství. Když mamka mlela kávu na ručním mlýnku. No to byla vůně!
    No a jak vidím, Ty jsi pro sebe našla kávu, kterou si s chutí dáš.
    Tak hezké dny, Alenko.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Hani, jsem zpátky, plná dojmů a vše postupně zpracovávám - fotky i zážitky.
      Nyní hlídám ještě týden malého Jonáška přes den, takže jsem v jednom kole :o)), ale užívám si to.
      A právě káva je pro mne povzbuzení, chvilka klidu jenom pro mne.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Álo, kávu taky moc miluju. Naučila jsem se v Paříži pít francouzské kafe, na jiném si nepochutnám. Trochu to připomíná turka, jen bez toho lógru. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už si svůj den bez kávy nedovedu představit, zvykla jsem si na malé šálky, bez mléka! samozřejmě :o), s trochou cukru - no jdu si ji uvařit, ještě jsem dnes neměla.
      Prima den ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,
    také mám závislost už i na vůni kávy ;-)
    Takže máme kávovar na zrnkovou kávu, na Vánoce nový, a stále zkouším, která, že značka je ta Nej ;-)
    Díky za nové tipy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si kávovar s mlýnkem moc přála a díky tomu i hledám dobrý zdroj dobré kávy :o)). V tomto obchůdku jsem moc spokojená, objednávám si i čaje.
      Měj se Ilonko hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Fantastické!
    Poznám tipy od kamarátky, bráva ma na kávu a doma má tiež dobrý kávovar.
    My zatiaľ len kapsľový Tchibo, ale závisláci s mužom a dcérou sme!
    Kávovar s mlynčekom je môj sen:-)
    Užívajte!
    Alena V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to Ali byl můj sen a konečně je splněný a já si přípravu kávy báječně užívám. A myslím, že dobrých tipů nikdy není dost :o).
      Tak dobrou chuť.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, já asi fajnšmekr nejsem, pochutnám si i na rozpustné s mlékem. Ale tato mletá mi opravdu nádherně voní.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem Dášo pila dost dlouho rozpustnou kávu, ale bez mléka (tuto kombinaci nemám ráda), ale jakmile jsem si zvykla na espresso z čerstvě namleté kávy - nu byla jsem lapena...
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Čerstvě namletá je čerstvě namletá. Té se nic nevyrovná! Melu sice ručně, ale těsně před zalitím, takže krásně voooní:-). Robusta pro mě není, hlasuji pro Arabicu.
    Užívej Alenko kávových chvílí, jsou fajn. A s čokoládou ještě fajnovější:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím naprosto. Robusta je prostě chuťově "turek", i syn po ochutnání mi dal za pravdu. Občas si se mnou dá espresso, ale jinak má ráda právě turka (ač je mládě). Arabica se stává mou oblíbenou, to je již jasné.
      Já nejsem úplně "čokoládová", ale jednou za čas - proč ne!!!
      Krásné dny Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  7. Já z té trojky neholduji právě kávě. Ale mám ráda to, jak čerstvě umletá káva voní (zajímavé je, že uvařená mi už nevoní). Tak šťastnou ruku při výběru dalších druhů k ochutnávání ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si to Stáňo pamatuji, že kávu nepiješ, máš raději čaje, že?
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, kávu z Manucafe jsem dostala, moc mi chutnala, ale bohužel nevím, která to byla. Budu muset zkoušet a hledat...
    Ale takové hledání je vlastně mooc příjemné!
    Přeji hodně pohody se šálkem káva i bez něj. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne právě baví to ochutnávání a sáčky si schovávám a přilepuji si dovětek jak mi chutnala, tím si dělám takový malý přehled pro sebe :o)).
      Měj se Helenko prima.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála