sobota 1. července 2017

CESTA SNĚŽNÝCH PTÁKŮ ...

další přečtená kniha z komínku zapůjčených od kamarádky. Knihy ubývají, ale vím, že má doma připravené pro mne knihy další. Ona je veliká "knihomolka".

Robert Lyndon


Anglický spisovatel Robert Lyndon sám tvrdí, že většinu života zřejmě čekal, až napíše tento román. Pracoval na něm přes pět let a jeho zájmy - je nejen zaujatým historikem, ale i nadšeným sokolníkem, horolezcem a cestovatelem - dodaly tomuto úchvatnému dílu nenapodobitelnou atmosféru. Už v době, kdy studoval historii, ho zaujalo, že vzácní bílí sokoli byli používáni jako výkupné i jako dary pro významné panovníky. To prý byl vlastně zárodek jeho prvního historického románu, v němž se silný dobrodružný příběh mísí s tajemnem a dávnými mýty. Celým románem navíc prostupuje autorův obdiv k nádherným, vzácným dravcům a dodává mu jedinečnosti.




Anotace :
Drsný i romantický středověk, neklidná doba, v Anglii vládne Vilém Dobyvatel, Byzanc čelí náporu seldžuckých vojsk, Vikingové pokračují v dobyvačných výbojích, ale jejich soumrak pomalu přichází. A výprava dobrodruhů se vydává na cestu za bílými sokoly, kteří mají posloužit jako výkupné za zajatého normanského rytíře, drženého v Konstantinopoli. Může být propuštěn výměnou za tyto zcela neobyčejné dravé ptáky. Záhadný Frank jménem Vallon vede poutníky přes Grónsko a Rusko k cíli. Na dlouhé cestě ho provází řada výrazných postav, například sokolník se schopností porozumět divokým zvířatům nebo vzdělaný student lékařství, který s sebou tajně nes dokumenty související s objevením pátého evangelia.



Když jsem si přečetla text na obálce, že autor je horolezec, sokolník a cestovatel, zaujalo mne to a pustila jsem se do čtení. I když musím popravdě říct, že mne nejprve trochu odrazovalo téma dobrodružné cesty a myslela jsem si, že se do děje asi neponořím. Přeci jenom vyhledávám napínavé thrillery, detektivky, psychodramata.
Opak je pravdou, byla jsem tak vtažena do napínavého děje, že vždy jsem druhý den přemýšlela o tom, co jsem předcházející den přečetla a těšila se na okamžiky, kdy vezmu knihu opět do ruky.
To mne samotnou překvapilo.
Století jedenácté, ve kterém se vše odehrává, byl čas velmi krutý, tvrdý, nelítostný a na velké city v něm příliš místa nezbývalo.
A najednou během putování za bílými sokoly se navazovala přátelství i přesto, že boje a pronásledování bylo nesmírně těžké.
Docházelo i ke ztrátám.
Hlavně lidským.



Z anglického originálu vydaného roku 
2012 v Londýně : přeložila Marie Válková,
obálku navrhla : Kateřina Stárková,
počet stran : 592,
vydala : Euromedia Group k.s.-Knižní klub

Román, na který nelze zapomenout ...







6 komentářů:

  1. U počítač už mám nastálo notýsek, kam si zapisuji názvy knih, o kterých se zmiňuješ Ty a nejen Ty. Nemusím pak v knihovně moc hledat a taky vím, že jsem to nečetla. Kolikrát si vyberu knížky a knihovnice mi sděluje- tu jste měla, tu taky :-).
    Takže i tuto si píšu.
    Klidný víkend Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si Hani zapisuji tipy na knížky, protože v nabídkách nakladatelstvích je jich tolik, že je těžké si kolikrát vybrat jenom dvě tři.
      U nás zamračeno.
      Ála

      Vymazat
  2. To zní docela zajímavě. Hlavně se budu muset inspirovat od tebe i od Hanky a taky si ty knižní tipy psát. Protože pak přijdu do knihovny a samozřejmě si na žádnou z knížek, o kterých jsem četla na blozích a zaujaly mne, nevzpomenu a pátrát na regálech naslepo.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to lepší dobrý tip si zapsat, mně se to osvědčuje, takže i vyhledávám knižní blogy a čtu si recenze. Buď mne zaujme nebo ne.
      Tahle kniha mne třeba hodně překvapila s jakou chutí jsem ji pak četla.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo, tuhle knížku jsem také četla a moc se mi líbila. Nemohla jsem se od ní odtrhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mne moc potěšila Anni, protože já jsme si k ní opravdu našla cestu během čtení.
      Díky, Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála