pátek 28. července 2017

CUKETOVÉ KARBANÁTKY ...

s červenou čočkou.

Máte rádi cuketu, máte rádi červenou čočku ?
Pak vyzkoušejte úžasné zeleninové karbanátky z uvedených surovin, neboť jsou chutné, lehké, zdravé a v neposlední řadě i levné :o).
Cuketa na zahradě, hadovka ve skleníku, brambory na záhonu.


A co vše potřebujeme?

- 1 střední cuketu
- 200 g červené čočky
-2 cibule
- 3 stroužky česneku
- 2 vejce
- 1/2 hrnku mléka
- 8 lžic olivového oleje
- 4 lžíce hladké mouky
- 4 lžíce ovesných vloček
- 200 g sýra (Gouda, Niva, Camembert)
- sůl, pepř
- strouhanka

 Čočku uvaříme doměkka (u červené je výhoda, že se nemusí namáčet), trvá to chvilku a necháme vychladnout.
Oloupeme cuketu, nastrouháme nahrubo, přidáme pokrájenou cibuli, česnek, čočku, olivový olej, vejce, mléko, mouku, ovesné vločky, strouhaný sýr, pepř a sůl, a tolik strouhanky, abychom měli dostatečně hustou směs na karbanátky.
Vše pěkně promícháme, případně dosolíme.



Dělám vyšší placky, které pokládám na pečící papír na plech a peču v troubě na 200°C dorůžova 15 min z každé strany.
Můžete však plech vymastit olejem a péct na něm, nebo smažit v pánvi. Já upřednostňuji ten pečící papír.

Nejvíc mi chutnají s bramborovou kaší a klasickým okurkovým salátem.

Já si pochutnala velmi a na manžela čekají ...






20 komentářů:

  1. Alenko další mňamka, ráda vyzkouším. Děkuji za recept. Měj se moc hezky.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro dvě osoby Zdeničko stačí poloviční dávka :o). Karbanátky jsme jedli s mužem dva dny. Jsou opravdu chutné. Manžel nejdříve trochu koukal, co jsem to "zase" zdravého připravila, ale pak řekl, že jsou opravdu dobré.
      Hezký den.
      Ála

      Vymazat
  2. Ráda dělám takovéto všelijaké karbanátky. Muž se tomu nebrání, tak je mohu do našeho jídelníčku občas zařadit. Tvůj recept vyzkouším.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž je zlatý, nikdy nemrmlá a nové recepty zkouší se mnou ;o) a pak hodnotí. A snáší i můj omezený přísun masa.
      Hezký den Hani.
      Ála

      Vymazat
  3. S červenou čočkou karbanátky dělávám, ale s mrkví a brokolicí. Je to zajímavých receptů, že? Tyhle vypadají taky velmi chutně, vyzkouším. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je také zajímavá kombinace Danko.
      Jsou dobré také s domácí tatarkou :o), to velmi chutnalo manželovi.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, já dělám různé luštěninové karbanátky, ale vždy jsou sušší. Tyhle budou určitě díky cuketě a sýru pěkně vláčné.
    Také peču na pečícím papíru v troubě, jen ho lehce mašlovačkou pomažu olejem.
    Pěkný den
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tyto by zřejmě sušší byly, ale cuketa a sýr v tom dělá divy.
      Pečící papír - báječná věc v kuchyni.
      Měj pohodu Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, cuketu s chutí jím u nás jenom já. A ty karbanátky vypadají dobře, takže bych si určitě pochutnala. :o)
    Hezký víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás naštěstí oba :o)).
      Dášo měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  6. Další věc, kterou příležitostně vyzkouším jen pro sebe (manžel chce v karbanátku prostě maso ;-) a cuketu taky nemá v oblibě). Možná by se to mohlo ukázat jako podoba luštěnin, kterou budu ochotná konzumovat - zatím jsem vzala na milost jen luštěninové pomazánky typu hummus.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž ji celkem přijal a spoustu jídel z ní mu chutná, tak to je výhoda.
      Stáni měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Čočku i cuketu můžeme. Díky za nový recept.
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý den s bramborem a domácí tatarkou manžel vyhodnotil jako naprosto skvělou variantu :o)).
      Evo měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  8. Děkuji za recept.Hezký víkend Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, tak ať chutná Věrko.
      Ála s přáním hezkých víkendových dní.

      Vymazat
  9. Alenko, vypadají dobře, ráda vyzkouším!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dala jsem synovi a ten se ptal z čeho ty karbanátky byly, že to nepoznal, ale že tam není mletá tím si jistý byl :o))).
      Helenko měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Paráda, tenhle recept se mi objevil jako na zavolanou. Zrovna jsem chystala na blog článek o tom, jak už nevím co s cuketou :) Hned v pondělí vyzkoušíme, děkuju za recept. Vypadá to moc chutně. Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také stále hledám něco nového z cukety :o)). A abych jí neměla málo, tak mi sestra dodala 6 žlutých, naštěstí ne velké.
      Krásný den přeji Eloorko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála