pátek 19. června 2015

TAJEMSTVÍ...

je název knížky od Rhondy Byrne a mám ji v knihovně asi tři roky. 
K jejímu objevení mne navedla má bývalá spolužačka ze střední školy Vendulka, která má zvláštní nadání a schopnosti, a také vykládá karty. Napsala mi o ní, že stojí za to si ji přečíst.



Občas v mém životě jsou okamžiky, které zmítají mou duší a mé myšlenky bývají náhle bez jakýchkoli důvodů smutné, plné strachu a obav. Ne o sebe, ale o mé blízké, o okolní svět, o životě na této planetě. Nevím proč se tomu tak děje, ale bývá to tak a já se vždy rychle snažím od těchto pocitů odpoutat a nenechat se těmito zvraty ovlivnit. Někdy to bývá hlubší, někdy jen krátký náznak, který je rychle zase pryč.
Informace, kterými nás zásobují média každý den, nejsou nijak povzbudivé, převládá tolik negativních věcí, mluví a píše se tak málo o věcech radostných, o štěstí, o lásce, o schopnosti žít bez stresů, závisti, zlobě či nenávisti.  Jako kdyby přibývalo stále víc a víc zla.

Ale zpět ke knížce.

První dojem při čtení jsem měla, že je napsaná takovým tím americkým stylem - dosáhneš všeho co chceš ty sám, nic není nemožné a zdála se mi taková "povrchní". Jenže při hlubším zamyšlení a znovu přečtení se zde uvedené některé myšlenky mi začaly jevit jako velice zajímavé.

Vyberu z knížky pár úvah.

Co je tajemství ?

Všichni pracujeme s jednou nekonečnou silou. A všechny nás provázejí naprosto totožné zákony.  Ať už jste kdekoli, všichni pracujeme s jednou silou. Jedním zákonem. A tím je přitažlivost.
Tajemství je zákon přitažlivosti !
Vše, co přichází do vašeho života, do něj přitahujete. A je to přitahování na základě představ, které máte ve své vlastní mysli. Cokoli se vám honí hlavou, to k sobě přitahujete.

Podobné věci se přitahují

Zákon přitažlivosti v zásadě říká, že podobné věci se přitahují. Fakticky však hovoříme o úrovni myšlenek.

"Každá vaše myšlenka je realita - síla." Prentice Mulford (1834-1891)

"Zásadní myšlenkou nebo vnitřním postojem je magnet, a zákon říká, že podobné věci se přitahují, z čehož plyne, že vnitřní postoj bude trvale přitahovat takové události a situace, které odpovídají jeho povaze." Charles Haanel (1896-1949)

"Vibrace duševních sil je to nejjemnější, a tudíž i nejmocnější, co existuje." Charles Haanel

Přitahujte dobro místo zla.

Problém je v tom, že většina lidí přemýšlí o tom, co nechtějí a diví se, proč se jim tyto věci pořád dokola stávají.

Zákon přitažlivosti se nestará o to, zda to, co vnímáte, je dobré nebo špatné, či zda to chcete nebo nechcete. Odpovídá na vaše myšlenky. Takže pokud se díváte na horu dluhů a je vám z ní mizerně - je to signál, který vysíláte do vesmíru. "Cítím se opravdu mizerně kvůli všem těm dluhům, které mám." Takto si je pro sebe potvrzujete. Cítíte je ve všech sférách svého bytí. Proto jich budete mít ještě víc.

Zákon přitažlivosti vskutku poslouchá. Když myslíte na věci, po kterých toužíte, a zaměříte na ně veškeré úmysly, pak vám zákon přitažlivosti dá přesně to, po čem toužíte - pokaždé. Když se zaměřujete na věci, které nechcete - "nechci přijít pozdě, nechci přijít pozdě" -, zákon přitažlivosti neslyší, že to nechcete. Projevuje věci, na které myslíte, a tak se budou objevovat neustále znovu a znovu. Zákon přitažlivosti se nepřiklání k tomu, co chcete nebo  nechcete. Když se na něco zaměříte, a je jedno, co to je, už to v oné chvíli realizujete.

Síla vaší mysli.

Přitahujete k sobě převážně myšlenky, které držíte ve svém vědomí, ať jsou to myšlenky vědomé či nevědomé. A v tom je ta potíž.

Pokud se velmi pečlivě podíváte na tajemství a sílu, kterou má vaše mysl a kterou mají naše úmysly v každodenním životě - zjistíte, že je všude kolem nás. Stačí otevřít oči a podívat se.

Zákon přitažlivosti můžete spatřit všude. Všechno k sobě přitahujete. Lidi, práci, události, zdraví, bohatství, dluhy, radost, auto, které řídíte, společenství, do kterého patříte. Všechno jste to k sobě přitáhli jako magnet. O čem přemýšlíte, to přivodíte. Celý váš život je projevem myšlenek, které se vám honí hlavou.

Je nemožné monitorovat každou naši myšlenku. Odborníci říkají, že nám denně projde myslí asi šedesát tisíc myšlenek. Umíte si představit, jak vyčerpaní byste byli, kdybyste je všechny kontrolovali ? Naštěstí je zde jednodušší způsob - pomocí vašich pocitů. Pocity nám dávají poznat, jaké máme myšlenky.


Tak to byla malá ukázka z této malé knížky.

Recenze na knihu byly rozporuplné, někdo ji vyloženě zavrhoval jako blábol, někomu změnila život. Je na každém z nás co si vybereme... I já jsem si vybrala jen něco.


 


 
 
 
 


8 komentářů:

  1. Ali, já taky vím, že nemám přivolávat špatné myšlenky, ale teď mi to prostě jinak nejde. Nevím vůbec jak z toho ven. A Tajemství mám doma a nedočetla jsem ho.
    Ali, přeji krásné dny, pokud možno jen plné radosti. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko ani na nebi nesvítí stále sluníčko - což právě nyní zažíváme - ale určitě se ti myšlenky srovnají a budou převažovat ty pozitivní. Bude zase lépe. Zkus Tajemstvím znovu prolistovat a hledat jen pasáže, které by ti třeba ulevily.
      Přeji ti hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Doporučuji Paulo Coelho - Alchymista.
    Když si něco přejeme, vesmír udělá vše proto, aby nám to splnil. Proto je důležité dávat si pozor na svá přání.
    Všeho s pokorou a poděkováním i za maličkosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alchymistu jsem nečetla, podívám se po knize, díky za tip.
      Souhlasím, že člověk by měl být pokorný a děkovat i za maličkosti.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo knížku mám doma a snažím se podle ní řídit-zkoukla jsem i film... za mě je ta knížka úžasná a ráda se kní vracívám....
    měj se hezky.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem Marti neviděla, ale v týdnu jsem si knihou listovala, potřebovala jsem si usměrnit myšlenky a zabralo to.
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, knížku neznám, ale zní to víc než zajímavě. Mám pocit, že opravdu co člověk vyzařuje, na co myslí - to přitahuje....
    Ráda si ji přečtu i toho Alchymistu.
    Přeju hezký víkend. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím Jarko souhlasím, osvědčilo se mi to ve vlastním životě.
      Také zkusím i Alchymistu.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála