pátek 12. června 2015

DOBRÉ ROZHODNUTÍ...

jsem učinila v tomto týdnu a objednala
jsem si v e-shopu kuchařku.



Ano, v knižní podobě, a to i přesto, že si kuchařky vlastně vůbec 
nekupuji, shromažďuji si zajímavé recepty na papíry a zakládám,
pokud nám chutnají, zůstávají a pokud nic moc,
jsou nemilosrdně odstraněny.

Cestováním po blozích vás milých blogerek jsem narazila
na blog Kuchařky ze Svatojánu a její jednoduché, prosté, ale
zajímavé recepty mne velice zaujaly, a i když nejsme 
vegetariáni, vařím ráda a často jídla zeleninová, lehká.
A tady jsem se našla.
Tolik receptů z luštěnin, brambor, skvělé polévky, úžasné
zpracování zeleniny...Vše na jednom místě, přehledné a spojené
s radami ohledně bylinek a jiných zajímavých věcí.

Ukládala jsem si recepty do počítače a pak jsem si najednou
řekla - holka proč si nekoupíš její kuchařku ?

Včera zazvonil poštovní panáček a v balíčku ONA.
Ne Eva Francová, ale její knižní zpracování receptů, které 
vydala loňského roku.

Uvařila jsem si kávu, vzala pod paží kuchařku
a šly jsme spolu na pergolu :o).

Já jsem si tak početla, a to nejenom recepty (chutě se mi jen
sbíhaly), ale i milé povídání mne velmi zaujalo.

Kuchařko ze Svatojánu vítej u nás...


  I mému muži se líbíš :o)...

Cituji z knihy :
Najít své místo ve světě a poznat svou úlohu v životě není nic snadného. Uvědomit si a přijmout, kým jsme, může trvat dlouhá léta. Jakmile na to ale přijdete, všechno se vyčistí a vy se uklidníte. Pak je už jen třeba držet se dvou zásad, které má jako motto můj dlouholetý kamarád, výtvarník a muzikant Štěpán Málek - nebát se a nestydět se.
 




6 komentářů:

  1. Alenko, opravdu moc dobré rozhodnutí. I já tuto krásnou kuchařku vlastním a již mám z ní několik oblíbených receptů.
    Přeji Vám oběma,ať vám to spolu v kuchyni ladí.
    Měj se krásně. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si myslím, že jsem vybrala dobře a doufám, že hodně receptů vyzkouším a budou nám chutnat.
      Krásné dny Zdeni.
      Ála

      Vymazat
  2. Ájo, kuchařku ze Svatojánu mám v "oblíbených", takže často nakukuju, je fakt dost dobrá. Takže kniha není špatný nápad.
    Jinak zajímavé téma o sirupech v minulém příspěvku. Mně se leckdy dělá taky jakýsi šlem a to člověka přejde chuť. Nevím kde je zakopaný pes.
    Hezký víkend přeju! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsou Jarko její recepty jednoduché a pestré. Jsem moc ráda, že jsem si ji koupila a až vyjde druhý díl, už váhat vůbec nebudu.
      Já jsme loni podle receptu cukr rozpouštěla ve studené už hotové šťávy a navrch do lahvičky se měl nalít alkohol, ten jsem po ruce neměla, tak jsem to jen zavřela a tím to asi bylo špatně. Letos jsem cukru rozpouštěla zahříváním na 85°C a vypadá to moc dobře.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
    2. Ráda vařím a zkouším nové recepty....čím jsem starší tím víc můžu zeleninu na všechny způsoby. Tato kuchařka mi naprosto unikla, mrknu na blog :-)

      Vymazat
    3. Míšo, vzhledem k tomu, že vařím denně, moc ráda zkouším věci nové, protože jinak bych měla pocit, že vařím nudně, stereotypně a nebavilo by mne to. A zeleninu mám ráda víc než ovoce :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála