pátek 15. května 2015

TARHOŇA...

... dnešní oběd.

Zapečená tarhoňa se zeleninou.


Včera jsem pečlivě pročítala recepty

zde 

a mnoho z nich jsem si uložila, protože mne velice zaujaly
svou jednoduchostí a užitím surovin.
Ač nejsme vegetariáni, jak jsem už psala,
zeleninu vkládám při vaření hodně často
a velice ráda zkouším nové recepty.

Tak jsem dnes vařila podle 
Kuchařky ze Svatojánu.

Nejprve jsem uvařila polévku

Krémová fazolková


 
 polévka je naprosto jednoduchá a velmi chutná.
Jsme hodně polévkoví, takže máme rádi i krémové
(někdo je rád nemá vůbec).
Mražené (nebo čerstvé) fazolky a jednu větší nakrájenou mrkev zalít vodou, osolit,
povařit do změknutí, rozmixovat a  přidat 500 ml ovesného mléka
(to bylo v receptu, neznám ho a tak jsem dala klasické kravské)
zahustit cibulovou jíškou.
Případně dochutit polévkovým kořením
(já nedala, nescházelo nám v ní).
Úspěch...

A pak jsem se pustila do té tarhoni.
Tu už jsem několikrát vařila jako přílohovou těstovinu a proto
mne zaujal pokrm zapečený.






Na pánvi asi 3 lžíce olivového oleje a na něm 
nechat zesklovatět větší cibuli.
A přidáme nakrájenou cuketu na kolečka, oranžovou nebo
červenou papriku, pokrájené na nudličky 4 stonky řapíkatého celeru,
6 sušených rajčat (já měla nakládané v oleji, tak jsem je dala rovnou,
 jinak je nechte několik hodin namočené ve vodě)
a přilejte 150 ml rajčatového pyré nebo rajčatové šťávy.
Z koření - dobromysl, bazalku, mletou červenou papriku,
koriandr, mletý pepř, sůl.
Dusíme, ale jen aby zelenina zůstala křupavá.

Mezitím si uvaříme 500 g tarhoni (celý sáček) dle návodu.

Vytřeme zapékací mísu olejem a vrstvíme.
Tarhoňa, zelenina, sýr, opět tarhoňa, zelenina a sýr.
Zapékáme v troubě na 200°C do zlatova.

Moc nám všem chutnalo a příště vyzkouším
přidat k zelenině trochu masa.
To proto, že chlapi 
prostě maso mají rádi :o))...




 


 

10 komentářů:

  1. Taky miluju zeleninu a tyhle recepty vypadají skvěle. Díky!
    Nejjednodušší věci bývají ty nejlepší.... :-)
    Krásný víkend, Klárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko bylo to moc a moc chutné, zbylo i na dnešek, takže i ohřívané nemělo chybu.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak to určitě zkusím, už se mi sbíhají sliny.
    Krásné dny přeje Jarka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko i když to bylo bez masa, moji chlapi chválili.
      Krásné dny i tobě.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, chutnalo by mi u vás - děkuji za typ, tarhoňu tu a tam používám, do polévky, i salát jsem z ní dělala...
    A ten tvůj tuňákový, ten vypadá taky moc dobře. My salátujeme hodně, vlastně denně - od klasiky (co lednice dá), po celerový s pomerančem a ořechy, z pečené řepy a polníčku, Adam miluje tzatziky...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko ten salát z tarhoni by mě zajímal, máš recept na blogu ? A ten celerový s pomerančem a ořechy ? Ten bych chtěla ochutnat...
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko,nemám, ale ráda ti to povím. Tarhoňu jsem požila jako těstovinu, pak nějaká rajčata, třeba i ta sušená, okurky, prostě co kdo má rád. Trochu balkánského sýra, olivový olej a balsamico.
      Celerový dělám z řapíkatého celeru, kousky pomeranče a ořechy (vlašské nebo pekanové), trochu na sucho opečené. Čerstvě mletý pepř, olivový olej a balsamico. Fantazii se meze nekladou.
      A k těm muzikantům - náš Adam zpívá od školky (chodí do ZUŠ), a celkem mu to jde, soutěže i vyhrává, naposledy kraj... Už třetí rok učí v DDM děti hrát na kytaru, jak akustickou, tak elektrickou a sám ještě chodí soukromě ke svému učiteli. Takže co se hudby týče, vzdělávám se denně :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Hmm ... to vypadá móc zajímavě, musím zkusit.-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Ajko vyzkoušej, bylo to moc dobré.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála