středa 2. srpna 2017

NOČNÍ KRUPOBITÍ...

nás vyhnalo z postelí.
Okna byla všude přivřená, neboť černé mraky, které se navečer valily všude nad námi, dávaly najevo, že něco mokrého spadne.
Jenom, že to budou obrovské kroupy, to nás opravdu nenapadlo.
Do střešních oken narážely takovou silou, že jsem měla strach, že o okna přijdeme, že musí dojít k prasknutí skla.
Naštěstí nedošlo.
Celá ta spoušť mne přinutila vstát, doběhnout pro foťák a zadokumentovat.
Manžel kontroloval celý dům.
A já jsem v pyžamu fotila.







Odnesla to naše stříška přede dveřmi.
Je jako řešeto a na zemi zbylo jenom plno plastových úlomků.
Výměna desek je nutná.
Pojistka k ničemu, je to malá plocha a máme spoluúčast, která je vyšší než náklady na pořízení nových tří desek.





Spánek nepřicházel, neboť v ložnici bylo vedro na padnutí. Okna jsme kvůli prudkému dešti nemohli otevřít a místnost byla z horkého dne řádně vytopená.
Ležela jsem odkrytá a čekala jsem na vysvobozující spánek.
Přišel.
A pak se manželovi něco zdálo a vzbudilo mne jeho plácání rukama. Do mne!!
Zaječela jsem :" Co děláš ?" 
Něco zamumlal a jenom se otočil.

A já opět hledala spánek...



22 komentářů:

  1. No to je teda pěkná nadílka....U nás nic, ani kapka, vedro k zalknutí, ale já přesto spala celou noc. Nikdo mě neplácal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovou nadílku člověk opravdu nechce, déšť je potřebný, ale ty zmrzlé koule fakt nechci:o).
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,
    kroupy ?
    Nás o půl třetí vzbudil jen velký vichr, částečně jsem přivřela okna a pokračovala jsme ve spánku dál vichr nevichr, vedro nevedro ;-)
    Do rána ani kapka, ale teď je za okny zataženo a prší, snad se trochu pročistí vzduch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se tedy Ilonko vzduch pročistil řádně, teplota spadla na 21°C, ale sluníčko to do odpoledne zřejmě opět ohřeje :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, pořádnou spoušť to u vás udělalo. U nás jen pršelo. Jinak já si libuji se spaním v pokojíčku dole..je tam příjemně na spaní.Někdy asi líp než v nebi:o)..Nahoře mají podstatně tepleji. Měj se moc krásně a přeji ochlazení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Venku jsme ráno zjišťovali, co udělaly kroupy na zahradě. Kytky v závěsech omlácené a všude se povalovaly větvičky s květy. Listy u nakládaček a cuket mají pořádné díry :o). My už máme dům prohřátý odshora dolů :o).
      Inko měj se.
      Ála

      Vymazat
  4. To je pěkné nadělení... Jak to ustála zahrádka?
    U nás myslím ani nesprchlo. Sice nás v noci probudil prudký vítr jako když se žene bouřka, který men donutil vstát a zajistit okna i dveře, aby se nemohly zaboucnout (zavírat jsem nechtěla, to bycho se v tom rozpáleném paneláku "udusili"), ale myslím, že ani nesprchlo. Ale i ten vítr byl fajn na to, že trochu ochladil rozpálený vzduch. Jen při něm strašně šustí stažené žaluzie, což na usínání není taky optimální. Ale lepší než plácání od manžela :-D.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skleník to ustál, nikde v okýnkách žádná díra (byly otevřené). Všude polámané větvičky kytek z květináčů a truhlíků. Jinak celkem dobrý.
      Manžel mi pak ráno vyprávěl sen a proč se "bránil" :o))). Jak jsem spala odkrytá, tak to bylo přímo do těla :o).
      Ála

      Vymazat
  5. U nás navečer byl docela vítr,myslela jsem si, že něco přijde. Nepřišlo. Ba ani nepršelo. Noc byla ale hodně teplá. Dnes už je zase velké teplo, chvílemi trochu větřík zavěje, slunce rozhání mraky kolem sebe, ale myslím si, že dnes nás něco asi nemine. No uvidíme.
    Měj se a dnes už kromě klidnoho dne, přeji i klidnou noc!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to my máme Hani řádně zalito :o)). Sluníčko vykukuje, ale zatím příliš nepálí.
      Ať se ti daří.
      Ála

      Vymazat
  6. Milá Alenko,
    takové kroupy, to je moje noční můra. Loni nás jedny postihly, muškáty v truhlících orvaly na stonky, avokádo, které se letnilo, bylo jak cedník. Za 10 minut bylo po výzdobě.
    Zdraví Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, některé "kuličky" byly pořádné. Během chvilky bílo všude a ten rámus :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. U nás naštěstí kroupy nepřišly, ale vichr byl řádný. Pár kapek spadlo, ale nic závratného to nebylo. Dnes je opět dusno k padnutí...taková prádelna.
    Alenko, měj se fajn, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás zalito dostatečně :o) a to jsem navečer poctivě všechny kytičky v nádobách zalila a v noci dostaly další dávku.
      Martinko užívej si krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. To je zážitků na jednu noc. U nás kroupy padaly, před dvěma týdny, když byly Coloursy, taky jsem je fotila a myslela na ty lidi tam :-) Ještěže to odnesly jenom ty plechy! Hezké odpoledne Alenko, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to teda bylo Danko, ráno jsem byla jak praštěná :o)))). To nejsou plechy, ale právě jenom nějaký polykarbonát či co, takže umělina a porupalo to pořádně.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  9. No páni Alenko to je nadělení..U nás včera foukal celý den silný vítr,ale ani jedna kapička na zem nespadla. Téměř celou noc jsem také vyvolávala spánek, bylo neuvěřitelné teplo a dusno.Ani větrák nepomohl.
    Zato dnes už je líp.. Alenko měj se krásně a bez pohrom.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se to tak někdy stane, že živel nám ukáže své drápky Zdeničko. Máme docela výheň v podkroví, tak to bude zase noc...
      Měj pohodový den.
      Ála

      Vymazat
  10. No to je nadělení :/ Je mi moc líto vaší škody, snad nás již nečekají žádné takové velké bouřky a kroupy. Přeji hezký týden Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Desky se dají vyměnit, tak to bude zase v pohodě. Já si vždy říkám, jenom ať nepřijdou povodně, to je mnohem horší a lidé přicházejí o domovy...
      Hezké dny Eloorko.
      Ála

      Vymazat
  11. Tak to byla pořádná čina. S tím teplem to máme stejně, v podkroví a ložnice se střešním oknem, nelze tedy větrat, když venku prší, jen posloucháme ty rány a nespíme, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, v létě to občas bývá problém a já nemohu zabrat ani za nic. A pak vstanu a jdu raději chvilku k pc jako zrovna teď :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála