čtvrtek 22. června 2017

OKEM OBJEKTIVU ...

na oblíbená místa.

Zastavení první.



Zahrada, která mi dělá radost.
Zahrada, bez které si nedokážu jarní, letní, podzimní a vlastně ani zimní měsíce představit. 
Vždy má své kouzlo.




Místa, kde nejraději odpočívám.











A to je má odměna za každoroční ohýbání hřbetu při úpravě zahrady po zimě,
při sázení a ošetřování květin, keřů a také zeleniny ve skleníku a na malých záhonech.


Nyní nastal ten čas, kdy mohu vzít do ruky knihu, vybrat si klidný kout a občas také lenošit.

Moje milovaná zahrada ...




28 komentářů:

  1. Krásnou zahrádu máš!!! Ale vím, že samo o sobě to není. A právě proto je zahrada Tvoje milovaná. Umí se odměnit a Ty si ji užít.
    Fakt jó. Máš(máte) to tam moc hezké. Bezva malebná zákoutí - jak já říkám. Každému se u vás musí líbit.
    Zcela jistě máš před sebou krásné léto.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsou krásné dny, nemám potřebu ani jezdit nikam na výlety, každý den je na zahradě jiný a mne to hodně baví.
      Už se těším na řádění vnoučat v bazénu, to je vždy ohromná zábava :o)).
      Hani děkuji a měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  2. Ta zahrada je přenádherná! Každý koutek z ní zasahuje přímo duši, přeji nádherné dny s ní a nejen s ní:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem vždy ráda když se u nás návštěvám líbí nejenom posezení s námi, ale i naše zahrada. Ráda ukazuji kytičky a keře :o)) jak se jim u nás daří.
      Přeji hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko máš to tam moc pěkné a ta pergola je super, to já na té mé nudličce vytvořit nemohu. I když o nějaké stříšce jsem už přemýšlela, hodila by se ale to víš, nevím zda se do toho pustím sama. Musela by být jen u plotu a neměla by tu Tvoji zed, na které máš police, tak krásně naaranžované a sezení . Bazen je třešnička na dortu...pro děti asi ráj, vid? Měj se krásně M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínali jsme Marcelko obyčejnou dřevěnou podlahou na zahradě, slunečníkem a skládacími židličkami :o)), to bylo naše první zahradní posezení. Až po mnoha letech jsme se dopracovali k místu v rohu zahrady kam jde až do večera slunce a tam vystavěli pergolu. A zde trávíme celé léto, po celou tu dobu nevím co dávají v televizi :o)). Ta stříška by ti určitě radost udělala, dají se koupit zatahovací markýzy, tak třeba něco takového ?
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, máš nádhernou zahradu a velkou. A krásná zákoutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marti. A to není ještě všechno nafoceno :o).
      Měj hezký den.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko,já tušila,že máš velkou zahradu,ale stejně mě na dnešních fotkách překvapila :-)Ta pergola a bazén,luxusní!To je dobře,že také umíš odpočívat!Mě to moc nejde nebo jsem v práci.Chvilku sedím a hned vidím,co je ještě potřeba udělat;-)Je fakt,že ve vedrech to ani nejde!Nejlepší je to večer,při vinecku:-)Když ovšem na pergole neporadaji nálety chrousti,jako právě letos:-o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj sen bylo osázet zahradu mnoha keři, trvalkami, které se budou rozrůstat, zahrada bude barevná a to se nám již konečně podařilo. Několik jehličnanů, které nám před mnoha lety navrhla zahradnice, muselo jít pryč, buď nepřežily zimu nebo se jim přestalo dařit a už jsme je vyměňovali právě za ty krásné keře.
      Já jsem taková neposeda na zahradě, ale učím se odpočívat právě s knihou v ruce, to pak vydržím delší dobu na lehátku nebo v křesílku někde ve stínu :o))).
      Ilonko, u nás zatím nálety chrousti nedělají, spíš později válčíme se škvory, která nám padají na stůl z dřevěného stropu.
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Milá Alenko,krásné a dokonalé místo jste si pro odpočinek a relax vytvořili☺
    Vždy to za tu dřinu stojí,člověk si toho pak mooc považuje a víc než si jiní umí představit!Je to práce na leta..hned se ta krása nestane.Nikdy nezapomenu na první "seznámení" s naší tenkrát ještě "nezahradou",spíš galejí..2metry vysoké kopřivy,v každém rohu skládka něčeho,vyvrácené ploty...
    Moc se mi líbí jak máte řešeny různá zákoutí.To je můj sen☺ z velké části plochy u nás vymyslet něco obdobného..
    Alenko a máte pravdu,čím dál tím víc jsem i já nejraději na své zahradě,jak někde jinde☺Je to takový můj malý ráj na zemi,oáza klidu,kde se ale furt něco děje☺
    Srdíčkově Vás zdraví Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani děkuji, ani si člověk kolikrát neuvědomuje, zda je zahrada hezká, lopotí se, upravuje, neustále přeměňuje :o)). Nedávno jsem šla na louku nad náš dům a byla jsem velmi mile překvapená, jaký pohled na tu naši zahradu se mi naskytl, naprosto nečekaný a měla jsem takovou radost.
      Tak ať se Vám i nám na našich zahradách krásně žije :o).
      Mějte se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Hmmmm,tak tady bych taky dokázala,krom rýpání v záhoncích,ležet a houpat se a kochat se a snít a vůbec mít pořád aspoň v duchu dovolenou...
    Krásná oáza,spousta práce,ale za tuhle nádheru to stojí.Tak ať toho odpočinku tam může být co nejvíc...H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu Hani :o). Jenže ono to občas bez té lopot,y pletí a úprav nejde. Ale pak ta odměna a odpočinek také přijde.
      Už si to hodně užívám a moc ráda.
      Měj se hezky.
      Teda u nás je už několik hodin pěkná bouřka, nešel proud a blýská se ze všech stran. A konečně prší.
      Ála

      Vymazat
  8. Máš to krásné. Určitě to stálo (a stojí) spoustu práce, takže občasné lenošení si zasloužíš. Tak ať si na ní primově užíváš celé léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos si to budeme opravdu užívat na zahradě, vždyť mám ten stoh knih od kamarádky :o))), nové lehátko (můj veliký sen-dřevěné) a má být hodně teplo, tak co jiného dělat, že ?
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, máš moc pěknou zahradu a spoustu skvělých zákoutí. Moc se mi tam líbí.
    Koukám, všude proutí, také mám ráda, krásně využitý žebřík a svícny a lucerničky a .....
    Prostě odměnu v podobě odpočinku si každopádně zasloužíš. :o)
    Přeji fajn večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, díky a jsem ráda, že má oblíbená místa se ti líbí, ale to není všechno :o))).
      Malé štafličky jsem si kdysi natřela a využívám na kytičky různě po zahradě, letos mají své místo na pergole. Svícny a lucerničky je moje malá úchylka a když to vše rozsvítím, tak je to u nás jak u bludiček :o)). Naštěstí manžel mne chápe...
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, Tvá zahrada je jako sen! Nádherná! :) Krásný odpočinek s knihou přeji!
    Krásné letní dny přeje Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, až když jsem víc začala fotit zahradu, uvědomovala jsem si, jak je vlastně pro mne krásná. Začíná se opravdu zúročovat naše letitá práce a jsem za to velmi ráda. S knihou je to na ní báječné :o).
      Hezký den ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko jen pěkně odpočívej.Tvá zahrada je místo přímo kouzelné..Vše máš tak krásně s láskou sladěné.. Nádhera.
    Přeji ti ze srdíčka pohodové léto.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou Zdeničko obdivuji zahrady jiných nadšenců. Mám kamarádku, pro kterou je její zahrada velikým koníčkem, je úžasná pěstitelka, neustále přidělává nová osázená místa. Když přijde k nám, je zase nadšená zahradou naší, protože každý ji máme úplně jinou :o).
      Užívám si té naší s láskou a snad je to na ní znát.
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  12. Álo, moc pěkná zahrada, spousta práce, ale i radosti a ta spokojenost, když se vše podaří zasadit a rozrůstá se podle tvých představ. Místa k odpočinku sjou lákavá, tak nezapomínej brát knihu a odpočívat. Vím, co je totální vyčerpání organismu.
    Přeji krásné letní dny. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, už si to také víc a víc užívám. Nejvíce práce je na jaře, to jsem tři týdny jenom chodila a plela než se vše rozrostlo a začalo nakvétat. Teď už je to lepší a mohu i odpočívat, takže si její prostory a krásu opravdu užívám.
      Měj pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  13. Nádherná zahrada Alenko. Je vidět, že máš cit, vše je tak decentní, přírodní a vkusné. Dovedu si představit, co je za tím práce.
    Tvá oáza k odpočinku a výhled na tu nádheru je Ti odměnou.
    Krásné slunečné dny
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, teda vážně děkuji. Ještě s objektivem budu nahlížet dál a dál...
      Měj moc prima dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála