středa 21. srpna 2019

Romantická plavba lodí do Drážďan...

Využili jsme první dárkový poukaz od dětí k našim letošním kulatým a půlkulatým narozeninám. Faktem je, že poukazy, a obzvláště darované, člověka donutí vytáhnout paty z příjemného domácího prostředí a opět vyrazit do neznáma. V poslední době naše cestování a toulky zanedbáváme, to není dobře.

Zarezervovali jsme si datum a s napětím několik dnů sledovali stav vody na Labi, od kterého se odvíjí, zda se plavba vůbec uskuteční. Bohužel s vodou je problém. Máme však štěstí, pár dní v tomto regionu prší a vše vypadá nadějně. Jen rosničkáři nám kazí vyhlídku na slunečné počasí, hlásí zataženo, přeháňky. Vybavíme se deštníky, nic jiného se nedá stejně dělat.
Přijíždíme v úterý na parkoviště u přístavu a plní nadšení nastupujeme na loď. Vzpomínáme, jak jsme několikrát při našich jízdách na kole po cyklostezce z Děčína do Bad Schandau zahlédli výletní loď, ze které se linula hudba a cestující si užívali krásné výhledy do kaňonu pískovcových skal. Pokaždé jsme si říkali - to musíme někdy uskutečnit. A nyní sedíme na podobné lodi.

Cesta velice příjemně plyne společně s okolními vlnkami, které nás provází na zádi, průvodce nás seznamuje s průběhem cesty a doplňuje zajímavé historické údaje. Baví mne ho poslouchat.
Pomalu ubíhající čas zpestřuje živá hudba, mladý personál neúnavně, s úsměvy na tvářích, plní objednávky hostů. "To je paráda, někdo se o mne stará", říkám si v duchu a lebedím si.
Pozoruji s nadšením skalní kaňon Českého Švýcarska, labské zátoky, projíždíme pod pevností Königstein, plujeme historickou Pirnou, krajinou vinic v okolí malebného zámku Pilnitz. Proplouváme památné mosty a přistáváme v srdci Drážďan. S průvodcem se v časově velmi omezeném úseku vydáváme na prohlídku vyhlídkových Labských teras v těsné blízkosti Frauenkirche a světoznámé galerie Zwinger, obdivujeme Královský palác.
Během cesty kvůli nízkému stavu vody nabírá kapitán větší zpoždění, a tak určený čas na prohlídku a osobní volno se nám smrskává na pouhou hodinu. Loď musela přesně v 15 hodin opustit molo. Je to úprk mezi historickými skvosty, z výkladu mám v hlavě pouhé střípky informací, snažím se fotit a neztratit skupinu.
Náš plán o klidném vypití kávy v malých uličkách bere za své, eura si v poklidu odpočívají v peněžence a my se urychleně se zástupem spolucestujících vracíme na loď. "Uff, to byl fofr, přímo úprk", smějeme se s mým mužem.
Čeká nás občerstvení, večeře, ochutnávka německých vín a pomalá cesta zpět do Děčína. Nikam nechvátáme, prožíváme plavbu jako správní námořníci a nevyužíváme možnosti vystoupit v Hřensku, kde je pro urychlení návratu přistaven autobus, plujeme až do přístavu! Domů se vracíme kolem půlnoci. To byla jízda :o).

A tady jsou zachycené malé střípky z naší plavby a prohlídky Drážďan.

S mužem máme naprosto jasno.

Do Drážďan si zajedeme co nejdříve na poklidnou prohlídku autem.

Ještě, že to máme blízko... ;o)

1. Alenko,
    i ty víš, že takové dárky jsou Nej!
    Je super, že i když ne úplně v poklidném tempu, ale přesto jste si plavbu užili :-)
    Já už mám také už jasno !
    Vždy kolem adventu mě to láká do Drážďan, pak si s mužem řekneme, že do toho blázince zase nepojedeme :-o
    Ale určitě se tam musíme vypravit mimo advent!
    A také prozkoumat ten Váš kraj,takže plány by byli, je je uskutečnit!
    Mávám !

1. Byli jsme v Drážďanech na vánočních trzích dvakrát, ale pro šílené množství lidí jsme to již v dalších letech vzdali. Avšak atmosféra je tam překrásná. Ilonko, jen si něco naplánujte, alespoň bychom se mohli opět společně potkat :o).
      Ála

2. Před pár týdny jsme prožili podobnou plavbu, ale jen do zámečku Pillnitz. Zpáteční cesta byla pomalá, kvůli stavu vody a nakonec jsme museli z Hřenska autobusem. Drážďany jsme prošli další den. Díky za připomenutí nádherných míst.

1. Bohužel stav vody se ovlivnit nedá a zpáteční plavba trvala opravdu několik hodin šnečím tempem, byla možnost nasednout v Hřensku na autobus a urychlit návrat, ale my nikam nespěchali a tak se vylodili až v Děčíně.
      Krásně dny Rijo.
      Ála

3. Álo, škoda, že vám nezbylo víc času na Dražďany. Ale jinak to musel být moc pěkný výlet a správný relax.

1. Vzhledem k tomu, že Drážďany máme blízko, až tak jsme neželeli, projdeme si je jindy, ale ti co tam jeli hlavně kvůli prohlídce, těm to muselo být líto. Původně mělo být volno dvě hodiny. Nám však šlo hlavně o tu plavbu lodí a krásné vyhlídky.
      Stáni měj se hezky.
      Ála

4. Alenko, úžasný zážitkový dárek. A v Drážďanech jsem nebyla několik let. Měj pěkný den.

1. Marti, máme je "za humny" a příliš často jsme tam nebyli. Chceme to brzy napravit a vůbec to u našich sousedů procourat více.
      Ála

5. Pěkně jste si výletovali. V Drážďanech je na co se dívat. Určitě stojí za to, jet tam ještě jen tak, vy dva.
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Nám se to moc líbilo a do Drážďan si zajedeme a pomalu projdeme :o).
      Hani měj krásné dny.
      Ála

6. To musel být prima výlet!
    Pavel

7. Alenko, Dresden je námi nejčastěji navštěvované město. Máme ho rádi. Máte štěstí, že to nemáte daleko, jinak by to byla opravdu škoda. Rychloprohlídku máte za sebou, zajeďte si tam v klidu, kafíčka tam v uličkách chutnají skvěle :o)
    Měj hezké dny, Helena

1. No vidíš Helenko, mám ho tak blízko a nejezdíme tam. To tak bývá. Už jsme se s mužem dohodli, že na kávičku a poklidnou prohlídku zajedeme co nejdříve. Ještě nás však čekají další poukazy :o)).
      Krásné dny.
      Ála

8. Chtěla jsem napsat zahraniční město :o)
    Pa, H.

9. Mám tohle údolí za barákem a často ním projíždím do termálů v Bad Schandau.
    Přiznám se, že to tam miluji na podzim, když je to všechno barevné a svítí do toho hodně sluníčka.
    V Drážďanech jsem byla na jaře a kafíčko se zákuskem, no, co ti budu psát :-)
    Takové dárky mají přidanou hodnotu a pohladí, tak zase někdy tam na severu ...

1. My to kafíčko se zákuskem také určitě dáme ještě letos a zřejmě to bude na podzim, tak se těším již nyní.
      Máme co napravovat, takovou krásu na dosah a tak málo procestovanou. Děti se nám začaly starat o zážitky, to je tak příjemné.
      Simi měj se hezky.
      Ála

10. Do Drážďan jezdím pravidelně každý měsíc. Ale lodí jsem nikdy nebyla...a několikrát jsem už o plavbě uvažovala. Teď už vím, že ne. Úprk by nebyl nic pro mě. Díky za podnětné info.
    Ale určitě jste si to užili i tak, viď? Fotky máš moc hezké a tobě to moc zase sluší.
    Hezký víkend. Eva

1. Evo, každý měsíc? Máš tam speciálně určitý program?
      On ten časový deficit byl prostě způsobený nízkým stavem vody, takže loď musí plout pomalu. Když si vybereš termín kdy bude vody dostatek, vše časově vyjde. Je to fakt prima zážitek a my si vše opravdu užili.
      A děkuji za milou pochvalu :o).
      Ála

11. Alenko Drážďany mne okouzlily na jaře a těším se až je budu procházet v zimě.. Láká mne adventní čas v Drážďanech. Dostali jste úžasný dárek.Moc děkuji za projížďku s Tebou. Měj se moc krásně.Z💙

1. Zdeničko, advent je tam krásný, ale připrav se na davy lidí.
      Další dárky nás ještě čekají a už nyní se těším na vše co prožijeme.
      Měj pohodové dny.
      Ála

12. Alenko, Drážďany máme s mužem moc rádi. Toulání a koukání na vznosné budovy je tak odpočinkové a plné pohody. Celé léto jsme se tam chystali :), jo asi bylo málo času....tak ještě bude pár hezkých dní. Jak píše Eva, na loď jsem chtěla muže nalákat i já, jé to by byl poprask :o). Ve fofru on nerad.
    Měj se moc hezky. J.

1. Jani tak to je máte prošlé daleko více než my, jsme ostudy. Na lodi je to suprové, musí se prostě vyhlídat lepší stav vody :o).
      Tak třeba vám to vyjde příští rok.
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

13. Alenko, nádhera, krásně jste si to užili. Drážďany mě také lákají, až nastane ten správný čas...
    Prima zbytek léta
    K.

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.