úterý 14. listopadu 2017

HOUSKY SE ŠPALDOU...

se staly nejoblíbenějším pečivem u nás doma.
Domácí housky či rohlíky jsou prostě NEJ.
A když se nesní, jsou poživatelné i 3 dny (ale to zbude maximálně jedna).
Myslím, že jsem již na blog tento recept dávala, ale opakování je matka moudrosti, tak abyste případně nemuseli hledat.


Základní recept obměňuji a kombinuji hladkou mouku se špaldovou.

Domácí housky

500 g hladké mouky
- dávám 300 g hladké a 200 g špaldové
1/4 čerstvého droždí (nebo 2 lžičky sušeného)
250 ml vlažné vody
50 ml oleje
1 lžíce solamylu
1 lžička soli
1 lžička cukru 


Kdo vlastní pekárnu, zpracuje těsto ona.
Kdo nevlastní, připraví si kynuté těsto lehce ručně.

Do mouky důlek, droždí, trochu cukru a lehce zaliji vlažnou vodou (zbytek si nechám na těsto).
Po vzkynutí droždí přidám ostatní ingredience a vařečkou zpracuji vláčné těsto, které se nelepí.
Vykynuté těsto si na vále nakrájím na 8 stejných dílů a každý díl na 3 malé kousky, které vyválím do malých hadů a upletu housku.
Nebo vytvořím 8 kouliček, které přemístím na plech s pečícím papírem a vykrajovátkem na jablka lehce vymáčknu bulky.


Na plechu nechám ještě cca 15 minut dokynout, pomažu bílkem a posypu polovinu housek kmínem a polovinu hrubou solí.
Bílek se mi osvědčil jako nejlepší, posyp nejméně po upečení "padá". Pokud bílek nemám, zvlhčím jenom vodou.
Troubu rozehřeji na 220-230°C a housky peču do růžova.



A pak mlsně čekáme až vychladnou...


20 komentářů:

  1. Ali, housky vypadají báječně, mňam. Moc děkuji za recept, určitě vyzkouším.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Jani, tento recept mám nejoblíbenější :o) a pečivo již nekupuji. Raději pro nás upeču.
      Měj pohodový den.
      Ála

      Vymazat
  2. Pečivo si pravidelně určitě péct nebudu, ale konečně zkusit nějaké upéct doma určitě chci. A tyhle vypadají dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to mám Stáňo čas :o), pracuji "z domova", takže jsem paní svého času a to je velikánská výhoda.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, i já peču moc ráda domácí housky. Mám několik dobrých receptů, ráda k nim přidám i ten od tebe.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak jsem si doma Helenko zvykli a zaděláno, umotáno, upečeno je v mžiku.
      Hezké úterý.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko,kopíruju,ukládám, určitě vyzkouším.Domácí,jsou prostě domácí ;).
    Voňavé dny přeju i k vám.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdo má rád mírně sladší, místo cukru lze dát lžíci medu - to je také mňam :o) Hani.
      Krásný den.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, to je profi výtvor. Dokonalé houstičky, krásně zapletené do zlatova upečené. Mňam. Jsi šikulka.
    Hezké dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, už vím jak na ně,tak mi pletení houskových copánků jde krásně od ruky :o)).
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Houstičky jako vysoustruhované. Opíšu si recept a zkusím.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Hani vyzkoušela několik receptů na rohlíky, housky, ale tenhle se mi nejvíce vždy povede :o)).
      Hezký večer.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, housky také dělám, ale recept mám jiný..zkusím ty tvoje. Vypadají děsně lákavě. přeji krásný večer. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je receptů povícero, tenhle se mi hodně osvědčil a vždy se mi housky povedly, dělám někdy i takové uzlíky :o).
      Inko, měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Hezký den, Alenko,
    vypadají opravdu báječně, co nejdříve vyzkouším... děkuji za recept... vždycky jsem se snažila o dokonalé rohlíky, ty mi prostě nejdou, třeba budu mít s pletýnkami úspěch... že mě to doposud nenapadlo! :)
    Pěkné listopadové dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Peťko a doufám, že s receptem budeš stejně spokojená jako já. Držím palce :o).
      Hezké a pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko ty vypadají božsky..Pro mne si peču bezlepkové,ale moc ráda vyzkouším tvé pro mé chlapy.. Měj se moc hezky.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Zdeničko, ty to máš omezené kvůli lepku, ale ty si vždy poradíš, viď? Tak ať tvým chlapům chutnají.
      Krásný den.
      Ála

      Vymazat
  10. Houstičky máš krásně upletené Alenko, jedna jako druhá...:-)
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mi to docela jde :o).
      Henrietko přeji ti pěkný prodloužený víkend.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála