pátek 8. září 2017

OŘECHOVO-CUKETOVÝ KOLÁČ...

z posledních cuket.


Sotva jsme dojedli koláč makový s blumami, hned jsem se pustila do upečení dalšího koláče. Mám nějakou zvýšenou potřebu sladkého, přepadla jsem i krabičku výborných belgických čokoládových bonbonů, nedalo se odolat.
Asi mi chybí energie a mé tělo si naříká :o).

Koláč s cuketou a ořechy

* 400 g nastrouhané cukety
* 2 vejce
*100 g cukru
*100 ml oleje
* šťáva z 1/2 citronu
*100 g nahrubo rozsekaných vlašských ořechů
* 100 g špaldové celozrnné mouky
* 100 g polohrubé mouky
* 1/2 lžičky jedlé sody
* 2 lžičky prášku do pečiva
* 1 polévková lžíce Karobu (nebo kakaa)

- těsto nalijeme do vymazané koláčové formy 
- upečeme v troubě vyhřáté na 180°C cca 30 minut 

- necháme mírně vychladnout a potřeme marmeládou
(příchuť si vyberte dle svého, já měla načatou jahodovou)
- na povrch nacákáme čokoládu
(já zvolila bílou - kupovanou hotovou polevu zn.Carla jsem ve 
vodní lázni rozehřála, přidala máslo).





Koláč je velmi chutný díky ořechům a marmeládě, prostě lahoda v ústech.

***

Mé milé čtenářky/či čtenáři, to je má sladká tečka na rozloučenou, na 14 dní, kdy bude můj blog prázdný, bez příspěvků, bez fotek, beze slov.
Má dovolená bude probíhat cíleně bez techniky, jen fotoaparát se mnou letět do dálky musí.



Máme sbaleno a mé myšlenky již začínají patřit moři, té nesmírné energii, kterou chci nasávat každý den co nejvíce. Nechám se objímat slunečními paprsky, s pokorou jim umožním vnikat do každého póru mé kůže, usazovat blahodárné teplo do kostí, budu lenivě polehávat s knížkou v ruce, popíjet řecká vína, poslouchat řeckou hudbu.

Nechám plynout co nejpomaleji ČAS ...








31 komentářů:

  1. Koláč vypadá lákavě, nějakou cuketu taky ještě na záhonu mám - tak dík za recept. Šťastný let a krásnou dovolenou. Těším se na fotky z jihu. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koláč bude mít vždy jinou chuť díky zvolené marmeládě, a to mne baví :o)).
      Už abych seděla v letadel, ty hodiny před odletem nemám ráda. Těch bezpečnostních opatření stále přibývá a už je to dost unavující.
      Krásné dny Evi přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali, koláč vypadá moc dobře. a dovolenou si krásně užijte.
    měj se krásně. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sbaleno méně triček a víc knih. I když mám čtečku pro cestování, nějak jsem si na ni nezvykla :o)) a tak vláčím v kufru bichle.
      Přeji Majko prima dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Díky za ,,sladkou tečku". Přišla chvíle Tvé dovolené. Skoro Ti závidím. Užij(užijte) si to tam a vrať se s novou energií - i když Ty jí máš i tak dost.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ani nevíš jak se těším na nicnedělání :o)), na procházky, na focení, na kamarády...
      Tak se i ty měj pohodově.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali, koláč vypadá báječně. Děkuji za recept, snad ještě nějakou cuketu mít budu.
    Měj se krásně a přeji šťastnou cestu a prima dovolenou. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jani. Ty chvíle napětí před odletem bych už ráda měla za sebou.Létat se nebojím, ale ty hodiny na letišti vůbec neutíkají. A zatím mi manžel bledne, protože ten létá velmi nerad :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, tak sladkou cestu k moři. Užij si ji a ve zdraví, spokojená a odpočatá se nám zase vrať.
    Měj se hezky. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpočatá bych se měla vrátit řádně, energii doufám načerpám na celou zimu :o)).
      Hani měj pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, ať se ti u moře vše vyplní jak si přeješ. Technika zůstane doma.. to ti moc fandím.
    Jak se říká .. šťastnou cestu a šťastný návrat! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebou sice mobily bereme, ale jenom kvůli kontaktu s rodinou, že jsme v pořádku. Ráno vypneme, večer zapneme, napíšeme sms a zase vypneme. Tak to děláme vždy. A notebook bude spinkat doma, tomu jsme letenku nekoupili :o)).
      Jaruško děkuji a měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, koláč je lákavý, škoda že už moc nepeču. Užij si dovolenou. Šťastnou cestu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já peču stále celkem dost, mám ráda ke kávě :o), přiznávám. Ale již nepeču na plech, ale pouze do koláčové formy nebo dortové.
      Díky, už abych tam byla, noc bude bez spánku :o).
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, přeji Ti krásnou dovolenou, užij si ji v pohodě a klidu.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. Budu vše řádně užívat.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, užívej a nasávej vůni moře, nech se šimrat paprsky a vychutnávej si každou vteřinu...krásnou dovolenou přeje Inka

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam, koláč vypadá dobře. Přeju klidné moře, krásnou dovolenou.

    OdpovědětVymazat
  11. Alenko, koláč je úžasný, máslo velmi aktuální počin! Ale teď se nech hýčkat a obskakovat, užívej si všeho, co si sama přeješ!
    Přeji tu nejhezčí dovolenou! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechám Helenko, nechám a moc se těším. Ještě vydržet noční provoz na letišti a v letadle těch několik hodin a pozdravím moře.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko, koláč vypadá báječně a ty oříšky mu dodají na chuti. Užij si dovolenou, odpočívej a foť. :O) Těšíme se za 14 dní na nové příspěvky. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se povalovat, ale i chodit s foťákem, tak snad nějaké zajímavé obrázky budou.
      Dášo měj se.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, taky bych se koláčem nechala zlákat! :o)
    Užij si překrásně dovolenou. Odpočiň si, načerpej energii, nech se hýčkat mořem, sluníčkem i vínkem uvnitř :o), čti co hrdlo ráčí a jednoduše si to naplno užij!
    Krásnou dovolenou!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Zrovna svačím podobný cuketový koláč:-) - jen bez ořechů, protože ty manžel nerad.
    Užij si dovolenou

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Álo,jsem moc a moc a moc ráda, že jsem objevila Tvůj blog. Čtu a čtu a...Mluvíš mi ze srdce.Irena, Ústí n. L.

    OdpovědětVymazat
  16. Álo, koláček vypadá skvěle, hned bych ochutnala! :-)
    Užij si krásnou dovolenou, pěkně si odpočiň a načerpej novou energii, těším se na fotky a řecké vyprávění! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála