pátek 18. srpna 2017

VOŇAVÉ RÁNO...

jsem si dnes nenechala ujít.
Nevstávám za ranního kuropění, či kokrhání kohoutů (kde by se v naší ulici také vzal), občas si spánek protáhnu do času u mne neobvyklého, ale už jsem se smířila s tím, že poruchy spánku pak doháním.
Dnešní ráno bylo tak plné slunce a vůně z hutné rosy, že jsem vyskočila (no to asi není to správné slovo v mém věku) z postele, ranní hygiena proběhla rychle a já vyšla zadní brankou na louku nad námi si natrhat nějaké bylinky na čaj.
Měla jsem si vzít holínky, sice tráva zde není vysoká, ale i tak jsem měla nohy mokré. Vůbec mi to nevadilo, voda ještě nikomu neublížila a z ranní rosy již vůbec ne. Zhluboka jsem se nadechovala a rozhlížela po okolí. Opět mým nitrem prostoupil pocit krásna, okolní kopečky umocňovaly mé pocity.
Žijeme v nádherném místě a já si všeho co mám na dosah velmi vážím.
Příště si musím vzít fotoaparát.
V hrsti jsem měla pár bylinek a vrátila se domů.
Doma bylo ticho tichoučko, manžel ještě spal. On je silný spáč :o).
Vždy mu říkám o co je ochuzen, když nevyleze brzo ráno z postele, ale vždy se na mne dívá, jako že za to prostě nemůže.

Nedalo mi to, vzala jsem do ruky foťák a prošla zahradu.
Ještě spoustu krásných květů jsem si nafotila.
Projděte se se mnou.






Popíjím uvařený čaj z bylinek.


Tuhle jsem nedokázala zařadit.
Nevíte ?
Zkusím prolistovat knížku o bylinkách.
- Doplňuji - Je to Lnice obecná.


Mám naložený mátový olej a tinkturu z echinacey.



Letošní paní Zima bude koukat jak jsem se
na ní připravila.

Mějte krásná rána...


24 komentářů:

  1. Ali, krásná ranní procházka. A zaujal mě tvůj mátový olej, asi ho zkusím. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla bych vyrážet častěji. I když za námi jsou nyní louky hodně obehnané dráty a využívané jako pastviny, přelézat nabitý drát el.proudem se mi moc nechce a tak mám omezené cesty.
      Pěkné a pohodové dny Marti.
      Ála

      Vymazat
  2. No to si myslím, že paní Zima bude úplně bez sebe až uvidí, jak jsi se vyzbrojila proti jejím náladám. Ne, že bych v tomto ohledu byla úplná nula, ale Ty jsi prostě ode mne několik stupínků výš :-).
    Ano,ano ještě jsou zahrádky takové krásně kvetoucí. Ale přeci jenom na některých květech už
    je znát, že jejich čas pomalu, ale jistě odchází.
    Hezký den, Alenko!
    A taky příjemný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tolik plánů co ještě - no nevím co zvládnu a stihnu. Některé rostliny v nádobách jsou zničené, od krup, od bušícího deště a tak to vypadá, že se s nimi budu muset rozloučit. Ale dost keřů a trvalek ještě kvete, znovu pučí pnoucí růže Kordes, tak to mám radost.
      Hani měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Ali,tinktura z echinacei se připravuje jak.A na co je dobra.Mam ji plnou zahradu,tak bych vyzkoušela.Děkuji a krasny vikednd.Atka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napíšu samostatný příspěvek, ano?
      Pěkné dny Atko.
      Ála

      Vymazat
  4. Já jsem náturou spíš jako tvůj manžel, takže časná rána moc často neobdivuju ;-).
    Kvete ti to krásně. My jedeme po měsíci na chalupu (měli jsme tam zedníky a pokrývače), tak jsem zvědavá, co přežilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No měsíc je dlouhá doba, připrav se na spoustu plevelů :o)).
      Ála

      Vymazat
  5. Já jsem spáč, vstávám nerada, takže závidím to vyběhnutí do ranní přírody.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Alenko, krásně jste popsala i spoustu mých pocitů..často chodím ze zahrady s nohama mokrýma od rosy..nejde odolat krásným ránům☺
    Nechci sýčkovat, ale užívejme si jich, dnes jsem viděla spoustu vlaštovek na drátech..myslím,že se brzy začnou houfovat..a frrrr...a bude tu podzim..
    Vaše kvítí obdivuji, rozmanitost barev, pestrost..
    ..u nás je nedostatek vody, opět sucha, vysoké teploty ničí i květenu v truhlících..
    Alenko,až se Zima zeptá,co jste dělala v létě...než to vše vyjmenujete..bude jaro☺
    Mějte se krásně,srdíčkově zdraví Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna před pár dny jsem si s mužem říkali, že k nám letos létalo do bazénu se napít a osvěžit mnohem méně jiřiček než obvykle. To jsou naše každoroční veliké kamarádky. A najednou je skoro nezahlédneme. A jakmile vlaštovky houfují - ach podzim se bude blížit, ale tak to prostě chodí.
      Je fakt, že jsem letos asi příliš činorodá, neustále ještě chci něco ze zahrady a louky zužitkovat, až se nakonec budu těšit na paní Zimu, že mne zklidní :o)))).
      Janičko mějte hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, krásně ses procházela..já jsem ostuda a zapomněla jsem ti popřát všechno nejlepší k svátku, což mě mrzí a tak to napravuji: Dodatečně všechno nejlepší k svátku, hodně moc zdraví, lásky, štěstí a samé štěstí v tvém životě.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi vůbec žádná ostuda Inko, já ti moc děkuji za přání. Vždyť na chaloupce letos tolik pracuješ, že asi ani nevíš kde ti hlava stojí (na krku, na krku).
      Tak nezapomínej na chvíle odpočívání, já si to také stále říkám, ale po pravdě moc nedodržuji :o).
      pa Ála

      Vymazat
  8. Alenko, krásné voňavé ráno, hezky rozkvetlé.
    U nás dnes bylo ve znamení rozlítaných květináčů a pantoflí po celé zahradě. V noci přišel tak silný vítr a déšť, že popadaly kytky z parapetů, spadla i budka ze stromu, všude nafoukaný bordel. Ale nic horšího, zato v nedaleké ulici vítr shodil plechovou střechu z dvoupatrového domku rovnou synovcovi na auto. Byl to masakr. Těm lidem v domě napršelo prý až do peřin.
    Tak snad už bude klidněji.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když slyším zprávy co kde silné bouřky napáchaly, je mi smutno. Vše je v posledních letech takové silné, ohromující, pustošící. Můžeme si za to sami, lidi, co se neumějí na téhle krásné planetě chovat...
      Dášo, přeji ti již dny bez větrů, hromů a blesků.
      Ála

      Vymazat
  9. Rozumím, ráda ráno chodím na zahradu, ovšem v noční košili :o))
    Měj se prima. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to je Jani také moc prima :o).
      Hezké dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  10. Dodatečně i já přeji vše nejlepší k svátku.Nádherné fotky!Hezkou neděli přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Věrko. Já slavila ještě k tomu svátku i narozeniny :o)), mám je na Hanu. Tak je to docela náročné, jedna oslava střídá druhou.
      Ála

      Vymazat
  11. Prostě krásné! Já se probouzím před šestou a letní rána prostě miluji!
    Alenko, měj hezký den! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si občas přispím, jak kdy :o). Ale ta klidná, tichá rána mám moc ráda.
      Helenko přeji ti pohodu.
      Ála

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Také to tak vnímám a posledních zářivých květů si na zahradě moc považuji. Jsou to radosti všedního dne.
      Hezké dny Katko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála