čtvrtek 3. srpna 2017

MODERNÍ TECHNOLOGIE ...

nemusí být vždy výhodou pro člověka.
Stala se nám nedávno taková malá příhoda.
Věšela jsem na zahradě prádlo, manžel byl nedaleko mne.
Náhle jsem slyšela nepříjemný silný bzukot a hlavou mi projela myšlenka - včelí roj se blíží. To už se nám stalo několikrát, že jsme svižným krokem prchali do ústraní.
Volám na muže, aby si dal pozor, že se zřejmě někde rojí.
Zvedla jsem hlavu, připravena se úprkem schovat do domu.
Žádné včely.
Nad naší zahradou se vznášel malý dron, no spíš kvadrokoptéra, jak jsem se následně prohlížením internetu dozvěděla.

zdroj fota : Wikipedie

Malé zelené bodové světýlko naznačovalo, že si někdo prohlíží a snímá náš dům, zahradu a mé vyplašené oči.
Dostala jsem fakt vztek.
To už manžel zahlédl dole u plotu auto a člověka, který stroj řídil.
Zvýšeným hlasem ho žádal, aby to okamžitě ukončil, že k tomu nemá žádné oprávnění si nás natáčet.
Kvadrokoptéra naprosto přesně byla nasměrovaná na nás, na zahradu a dům.
Pán se bránil, že si snímal zříceninu hradu, ale uspěchaně stáhl stroj k sobě, nasedl do auta a byl pryč.
Mrzelo mne, že jsem si nešla blíže zjistit poznávací značku.
Místo toho, aby si na zříceninu hradu fyzicky vyšlápl a tím pádem prospěl svému organismu, raději si vše snímal a přístroj řídil z auta dole pod kopcem, aby se mohl poté se vytahovat fotkami, co všechno viděl.


Kam to všechno proboha spěje?
To už ani na vlastní zahradě, ve vlastních bytech, domech nebudeme mít žádné soukromí?
To si nás už opravdu kdekdo může natáčet, sestřihat si přiblblé video a pověsit na sociální sítě, jen tak pro legraci?
Budou nám koukat i do vlastních postelí?

Jsem z toho opravdu smutná ...




29 komentářů:

  1. Je to hrůza, tohle je fakt vrchol drzosti. Rozumím vašemu rozhořčení. Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brali jsme to opravdu jako narušení našeho soukromí a to celkem bezohledného. Neumím si představit, že se toto stane běžným zvykem...
      Ála

      Vymazat
  2. Zásadně je to nerespektování soukromí a naprosto Tě Alenko chápu. Myslím, že problémy s drony bude čím dál tím více. Škoda, že zase dobrý technický pokrok je ihned zneužit k hanebnému dronovému voyeství, ti lidé jsou nepoučitelní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připadali jsme si divně a nebylo nám to vůbec příjemné. Bydlíme na konci ulice a tak máme opravdu veliké soukromí na zahradě, a najednou takováto nepříjemná zkušenost. Kam tohle všechno spěje??
      Ála

      Vymazat
  3. Je to jednoznačně porušení soukromí. Taky bych byla naštvaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsme to tak vnímali a naštvaní jsme byli.
      Ála

      Vymazat
  4. Nehorázná drzost, byla bych naštvaná opravdu hodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpětně mne mrzelo, že jsem nešla dolů k plotu a nezapsala si SPZ.
      Ála

      Vymazat
  5. Já myslím, že nemůžou létat a natáčet kde chtějí a co chtějí, mělo by snad na to být povolení. Ale lidská drzost je šílená, ta žádné povolení nepotřebuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si to myslela, ale když jsem viděla v obchodě s elektronikou, jak je to vlastně finančně celkem dostupné, tak si to může koupit "kdekdo" a drze šmírovat.
      Ála

      Vymazat
  6. Hm, asi by to chtělo vzduchovku a dobře mířit. To by si pán příště pěkně rozmyslel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To říkal manžel také, že je škoda, že si ji půjčil syn, že prý by ho trochu "pošimral".
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, to rozhodně nikdo nesmí bez dovolení natáčet a už vůbec ne zveřejňovat, na to je zákon. A pán, když tak rychle odjel, to moc dobře věděl. Já bez dovolení nezveřejňuji ani fotky našich vnoučat, ani na to nemám právo a je to tak dobře. Přeji ti hezký víkend bez porušování vašeho soukromí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si byl vědom, že to přehnal a vzal rychle do zaječích.
      Také ti Marti přeji hezký víkend. K nám se "ženou" na týden vnoučata.
      Ála

      Vymazat
  8. Škoda že doma nemáte vzduchovku :-)To by pán koukal
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by zajisté koukal a škoda, že jsme ji v danou chvíli doma neměli.
      Ála

      Vymazat
  9. No,tak to byl drzoun.Nám tady hlavně o prázdninách létají balony a na rogalech, ale to je něco jiného. Když už jsme u těch vymožeností, my jsme se stěhovali s manželem před více než 20lety z rodného Liberce právě kvůli nim.Město zamořili stavbama velkoobchodů, malé krámky se zrušily.Už jsme nemohli bydlet.Já ty obchoďáky vyloženě nenávidím
    Osobně si myslím, že jenom to množství potravin se nemůže prodat a pak to určitě vyhazují.Zeleninu ,ani ovoce bych si nekoupila.Vše si pěstujeme nebo kupujeme od soukromých pěstitelů po okolních vesničkách.Ani se mi nelíbí , že děti každou chvilku v ruce mobil a sjíždějí hodiny bůh ví co. My jsme jako deti byly pořád venku.No už dost.Mějte se krásně
    Martina



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím s Vámi souhlasit. Velké obchoďáky ráda nemám a účelově se jim vyhýbám. Moc ráda nakupuji na tržnici (ale bylo by jich potřeba více), něco si také pěstujeme doma, ale to spíš pro tu radost, že si mohu utrhnout na zahradě rovnou něco do pusy. A v malých krámcích si člověk občas příjemně popovídá. Dnes všichni jenom spěcháme a ani nevíme vlastně kam...
      Přeji Vám Martinko krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Milá Alenko,moc zdravím z chaloupky mezi kopci❤
    Včera odpoledne u nás řádila podobná pohroma jak popisujete v minulém příspěvku.Příroda nám dala najevo,kdo je tady pánem..po těch vedrech se navíc nebylo čemu divit..
    Zahrada zpustošena,kytky v truhlících,polámané stromy,rozlítané věci.. Nebyl čas nic uklidit,náhle a silně...no nenapláčeme nic..
    Alenko,se "špehounem" jsem měla možnost se setkat přímo u nás na dvorku,odkud byl řízen jsme nezjistili,naštvaní o to víc...mě to dostatečně vyděsilo,že mám strach ze zlodějů..
    Jak se bránit..chránit..dost těžko!!Rada,pomoc neexistuje..prý pokud dotyčného nechytíme,neprokáže se úmysl..proč atd.tak se stín nedá nic dělat.
    V chaloupce tedy..
    ..proběhl rychlokurs ve střelbě ze vzduchovky,která je nachystaná..tak jen doufám,že se příště trefím!!
    To je ta"demokracie"?..bát se doma..nechat se beztrestně monitorovat..
    ..a to jsme na malé vesnici prosím..
    Alenko,pohodu a krásný víkend přeje Jana❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, přesně vím o čem píšete, stejné pocity jsme měli i my a jak vidím,nejsme první a zřejmě vůbec poslední kdo podobné "šmírování" zažívá a zažije.
      Vůbec se mi to nelíbí.
      Mějte se krásně.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko úplně mi zamrazilo.. Také mám své soukromí ráda a střežím si ho..Ale proti takovým záškodníkům je těžké ubránit se.Mrzim mne takovéto praktiky.Kampak to vše spěje,Chjoo... Krásný a klidný víkend ti ze srdíčka přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vše se dá vždy zneužít. Stále platí, že je to o lidech...
      Zdeničko, měj pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Tak to by mne taky pořádně naštvalo! Je na to sice zákon,ale nenaděláš nic.
    Tak hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za vším hledej člověka. A lidi jsou prostě různí...
      Měj se Hani hezky.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, je to dost šílené... hned mě napadla fráze z mé oblíbené Orwellovky: Big brother is watching you... v podstatě si myslím, že pomalu a postupně, velice pozvolna tam směřujeme... jak jsem psala na svém literárním blogu u Orwella... pamatuješ? Nenaskočilo Ti to taky?...
    Jen hezčí dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A není to právě to "strašné" v našem bytí?
      Peťko, naše dny nechť jsou stále nejhezčí.
      Ála

      Vymazat
  14. Ali, taky nám už dvakrát lítal nad domem dron. jsem fakt nazlobená, ale co dělat, to nevím.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  15. teď mě ještě napadlo s tou vzduchovkou, kdopak by to asi odnesl? myslím poškození toho dronu, zřejmě asi vy Ali, že? to je fakt hrozná doba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také o tom jsme diskutovali, kdybychom ho "poničili" co by následovalo. V dané době, kdy lumpové, zloději a násilníci mají skoro navrch před slušnými lidmi, by mohl nastat problém. Muselo by se prokázat, že porušil zákon, že si nás natáčel a pak možná, že nás "ohrožoval". Docela by mne to zajímalo, jak by případně Policie postupovala. Zavolat ji hned, když zjistíme "narušitele"? Další věc kdy nás může moderní technologie velmi omezovat, zasahovat do našich životů negativně. Myslím si, že případů, kdy si lidé budou stěžovat, bude jenom přibývat.
      Měj se Majko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála