středa 5. července 2017

ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA ...

a já v létě velmi ráda nosím letní šaty.

Ilustrační foto

Ilustrační foto


Ono zase ale vybrat takové, aby mi padly, aby se mi líbily, aby byly z příjemného materiálu, aby měly malý rukávek (úzká ramínka už si opravdu v mém věku a měnící se figuře, dovolit nemohu) a aby byly něčím zajímavé, opravdu vůbec není lehké.
Jakmile se dostanu do většího města, obcházím nejraději menší obchůdky a pátrám.
Když jsme letos byli na relaxačním víkendu s mužem v Poděbradech, využila jsem volných chvilek a hledala.
Muž mne doprovázel, nevím zda s radostí, ale občas i dovnitř se mnou zašel a případně ohodnotil. Ono je dobré znát názor druhého a také mne vidí lépe zezadu :o).

Měla jsem štěstí a v jednom obchůdku jsem si vybrala rovnou šaty dvoje, v dalším mi na první pohled padly do oka třetí.
Všechny řádně vyzkoušené a má radost nezměřitelná.

Po návratu domů jsem čekala na příjemné letní počasí, abych mohla jedny z šatů "vynést" na veřejnost.
Zvolila jsem šedobílé.

To dopoledne byl zrovna můj muž ještě doma, já si oblékla šaty a jdu se mu ukázat. Do pokoje již svítilo nádherně sluníčko.
Najednou mi povídá jakou barvu mám spodního prádla!

„Cože??“

„No víš, ono ti vzadu prosvítá prádlo, ale fakt dost.“

Šla jsem do koupelny, vzala zrcátko a zezadu se prohlédla ve velkém zrcadle.
Měl pravdu.

Šaty měly zepředu látku zdvojenou překladem, který šel z véčkového výstřihu, ale vzadu byla již látka pouze jednoduchá.

Při zkoušení v kabince jsem se viděla pouze zepředu, a že je látka tolik průsvitná vůbec nebylo zřetelné, v obchůdku také světla příliš mnoho nebylo.

Šla jsem se převléknout a zvažovala co s šaty budu dělat.
Jsou pro mne naprosto nenositelné.
Teda nevím, třeba by to někomu nevadilo ?

Rozhodla jsem se ihned. Sepsala reklamaci, šaty vložila do velké obálky (byly jak pírko), okopírovala účtenku, napsala adresu a rovnou cestou do města jsem odeslala poštou.
Vím, že na vyřízení reklamace je 30 dní a tak jsem vyčkávala, jak se s mými reklamačními důvody v obchůdku poperou.

Jaké bylo mé překvapení, když mi po týdnu naběhla na účet vratka za šaty v plné částce.

Kvůli těmto šatům jsem ale byla docela smutná několik dní.

Tolik se mi líbily ...


19 komentářů:

  1. Jejda, to je škoda, že jsi šaty vrátila, když se ti líbily... a nešlo tam na zadní díl všít nějakou podšívkovinu tak, jako to bylo na tom předním díle? Hodně pohody přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I o tom jsem přemýšlela, sama bych se do toho nepustila, nejsem tak zdatná švadlenka, musela bych vyhledat profesionální švadlenu. Ale pak jsem si říkala, že na to jak byly drahé, se mi nechce do nich zasahovat, protože kdyby to nedopadlo dobře, už bych je reklamovat nemohla.
      Hezký den Lado.
      Ála

      Vymazat
  2. Šaty teď nosím málo a jak ráda jsem je nosila. Ale v létě si je přeci jenom na sebe obléknu. A jak pozoruji, vrací se móda šatů. Šaty k ženě patří. Věřím Ti, že Ti bylo líto šatů, které se Ti líbily. Hlavně, že reklamace proběhla bez problému. Koupíš si jiné :-)
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám Hani takový pocit, že stále víc žen vídám v šatech a moc se mi to líbí. Obzvláště mladé slečny/ženy by myslím mladíky potěšily, kdyby více nosily sukně, šaty a nebyly narvané v jenom v džínách :o). Vím to od našeho nejmladšího, který hodně kritizuje jak se oblékají.
      S reklamací jsem spíše čekala mírné potíže, ale mile jsem byla překvapena. Přiznám se, že jsem si koupila ještě posléze jeden zajímavý kousek :o))).
      Hani měj pěkný sváteční den.
      Ála

      Vymazat
  3. Všechny šaty bych ráda viděla, takže foto prosím :-) Já si na dovolené koupila taky šaty, jedny...další jsem asi hodinu nosila v ruce, že si je koupím. Mezi tím si zkoušela šaty ( asi desatery) dcera a já se procházela po obchůdku, šaty pořad v rukou. Byly nádherné, zvláštní bílomodrý vzor, mírně do áčka... Pak jsem si je vyzkoušela ( podruhé) a nebyla jsem si jistá zda mi opravdu sedí. Zkrátím to - nechala jsem je tam, zbytek dne o tom mluvila, další den si pro ně znivu šla a...měli celý den zavřeno a my večer odlítali domů. Ještě pořád mě to mrzí :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo Míšo, mohla bych je nafotit, ale ty reklamované bohužel už ne (to jsem svým rychlým rozhodnutím nestihla). Tak to tě naprosto chápu, už se mi něco podobného stalo mnohokrát. Moc jsem se rozmýšlela, váhala, nekoupila a pak doma litovala. Častokrát mi pomůže manžel, který mi pošeptá, to ber a neváhej, to ti moc sluší. To se to pak rozhoduje :o) rychle.
      Měj pohodu Míšo.
      Ála

      Vymazat
    2. On se mnou manžel nebyl, jinak by mi určitě špitl do ucha to samé :-)

      Vymazat
  4. Alenko, s šaty je potíž. Ono ne, že by nebyly, ale ty materiály byly na léto nevhodné a šaty ještě vypodšívkované - nedovedu si představit, jak v tom je v létě venku. Roky jsem nějaké sháněla až jsem si vloni jedny ušila. Letos už byl lepší výběr. A jedny jsem už taky vracela, protože barvily, nejenom mě, ale i látkovou letní tašku. Vrácení šlo taky bez problémů. Krásné léto! D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš Danko pravdu, někdy nechápu jak někdo může navrhnout ušít letní šaty (naprosto letní vzor) z těžké neprodyšné látky. A taky bývá problém s délkou šatů, buď příliš krátké nebo dlouhé (ty nemám v oblibě). Pouštění barev také je dost tragická záležitost.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, škoda, ale na druhou stranu, by ses v nich necítila zezadu dobře. A žena se musí cítit v šatech dobře prostě ze všech stran. Já nosím šaty, a takové "ženské" oblečení do kanceláře po celý rok, a i když miluji velké výstřihy a vše vzdušné a co nejmíň látky, tak si to nemohu dovolit, zvláště v našem "mužském" kolektivu. Občas se taky zamiluji na první pohled do nějakého kousku, i jej zakoupím, ale stejně jako ty, jej musím po zralé úvaze vrátit. Dobře, že reklamace proběhla rychle a v pořádku. Šaty budou jiné a jistě ještě mnohem mnohem krásnější...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to opravdu nešlo, bylo to nehezké, a taky nejsem žádná mladice :o). S tou reklamaci mne velmi mile překvapili, fakt že jo.
      Měj se Diano.
      Ála

      Vymazat
  6. Hezký zážitek se šťastným koncem. A tak to má být.( Myslím tu reklamaci) Sehnat troje šaty najednou je super. Mně se jednou podařilo koupit dvoje, ale šaty nosím málo, spíše jen příležitostně. Jsem víc na šortky a trička. Álo, dnes po ránu jsem v našem pítku viděla dva ptáčky. Chodí tam. :O) Není to zbytečné dolévat vodu a ta také ubývá díky naší Terri, kterou jsem tam viděla zase včera v podvečer. :o)
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem také měla velikou radost, že mám na nějaký čas vystaráno a musím si jenom hlídat, abych se do nich další rok vešla :o)).
      Dášo, pítka jsou v permanenci i u nás, ptáčkové se činí, hlavně v tom větším lavorku.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  7. Alnko, musím potvrdit, že v Poděbradech se opravdu krásně nakupuje a i já mám z Poděbrad dvoje šaty a i halenky a sukně. Ale za několik let, co tam jezdím o). Vím, že tam se dají sehnat opravdu pěkné kousky. S těmi šaty tě naprosto chápu, taky by mi to vadilo, kdyby mi všechno prosvítalo. určitě nějaké ještě seženeš. Já letos na chalupě asi moc šaty neužiju:o). teď spíš montérky nebo zástěru:o), ale práce mě tu těší Dneska děláme okna. Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mám odtamtud pár pěkných kousků a pak se mi báječně nakupuje v Litoměřicích - na náměstí a v postranních uličkách jsou úžasné krámky. Někdy ovšem zápasím s velikostí, i když vybírám tu svou, je malá :o)). Každý výrobce to šije jinak.
      Bude to mít na chaloupce krásné a na pár let vystaráno.
      Inko, hlavně i mezi prací odpočívejte.
      Ála

      Vymazat
  8. Tak když už šaty nebyly OK, tak aspoň, že byla OK reklamace.
    Já šaty na běžné příležitosti nosím vlastně jen v létě. Jak teď byla nedávno ta horka, tak jsem je prala všechny najednou a došlo mi, že mám všechny letní šaty modré ;-) (bílošedivé, do který se bohužel nenacpu, nepočítám). Budu se muset poohlédnout i po jiné barvě.
    Tak ať se dobře nosí ty ostatní z Poděbrad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, šaty byly moc hezky ušité, vzor se mi moc líbil. Nu nedá se nic dělat, to co mám mi už stačí.
      Měj se Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  9. Ali, já na šaty moc nejsem. Pár jich mám, ale spíš jen pro nějaké slavnostnější příležitosti. Na léto mám raději sukně a trička.
    K Tobě se šaty určitě hodí a snad ty ostatní, co jsi si koupila už jsou v pořádku a užiješ je. Vždycky mi udělá radost, když se obchod postaví k reklamaci nebo výměně zboží tímhle způsobem.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála