neděle 23. července 2017

ROZMARNÉ SOBOTNÍ ODPOLEDNE...

plné deště, vody, silného vichru, slunce.

Všechno nejlepší ...

Mascarponový borůvkový dort s čokoládovými čočkami Venezuela origin 72%  kakaové hmoty

Malá rodinná oslava narozenin mého muže a prostředního syna.
Muž již roky nepočítá, synovi bylo krásných 35 let.

Maso na grilování se marinovalo, drobné pečivo a borůvkový dort zastudena jsem měla připravené den předem, zeleninové saláty byly dílem okamžiku hotové v sobotu dopoledne.


Od rána slunečno, teplo a já bych se nejraději jenom cachtala v bazénu, odpočívala na lehátku s knížkou :o).

Nedávno jsem si nakoupila v KIK nové letní dekorace - nádech moře :o)







Když k nám všichni dorazili, a dary byly předány, sedli jsme si ke kávě a rozkrájeli si dort, nebe se vzápětí zatáhlo ze všech stran. 



Utíkala jsem zavřít střešní okna.  Od jihu nekompromisně na nás vtrhl silný vítr, který s prudkým deštěm vytvořil okamžitě neproniknutelnou hradbu kolem nás. Ještě, že máme pergolu ze dvou stran chráněnou zdí a tak jsme se choulili v jejím rohu. Viděli jsme, jak vítr ohýbá vysoké jehličnaté stromy, jak padá velký slunečník, upevněný v mramorové dlažební kostce, přímo těsně vedle bazénu, jak lítají všude květy ze závěsných květináčů, jak smetl dva truhlíky s muškáty, jak se plní bazén vodou skoro již přes okraj. 
Vítr shodil na pergole skleněný obal na čajovou svíčku.
Křáp a všude plno střepů. 
Rychle zamést, aby se děti nepořezaly.
Jonášek si posléze hraje s malou lucerničkou na svíčku.
Křáp a jednou sklíčko, které se mu záhadný způsobem podařilo vysadit, se válí rozbité na zemi.
Rychle zamést, aby se děti nepořezaly.
Nepřestává pršet.
A já celá nešťastná vidím, že jsem zapomněla zavřít v ložnici, která směřuje právě k jihu, ventilačku a přesně tam vítr žene spoustu dešťových kapek. 
Tak to nám bude naše plovoucí podlaha pěkně plavat - probíhalo mi hlavou.
Neplavala.
Za to nám kapalo v obýváku přímo na jídelní stůl ze stropu, kam vniklá voda zatekla lištou podél plovoucí podlahy a našla si cestičku.
Kap, kap, kapy kapy, kap.

Víc jak po půl hodině se vše začalo uklidňovat a my rovnali vše co bylo zpustošené či povalené.
Teplota během té doby klesla z 27°C na 17°C a všem nám byla pěkná zima. Z tílka a kraťasů jsem se musela jít převléknout.

Začali jsme připravovat grilování, marinovaná žebra a kuřecí prsa po zahřátí do vzduchu vířila vůni koření. Najednou začaly být plameny od hořáků větší a větší, z grilu se linul dým.
Co se to děje?
Rychle vypnout hořáky, uzavřít plyn, odebrat maso mimo gril.
Plameny si dál žily svým životem.
"Mami, to zřejmě hoří odkapaný přebytečný tuk z minulého grilování" - říkají synové.
"Vždyť jsem ho včera celý vyčistila, to není možné" - bráním se.
Gril totiž čistím po každém grilování, na tom si zakládám. Vše vyndám a umývám.
Usoudili jsme, že zřejmě uvnitř pod hořáky je ještě nějaký odkapávací prostor, kde se vše nashromáždilo.
Musíme najít návod k sestavení a prostudovat.
Až vše vychladlo a vyvětralo se, začali jsme znovu.
Už bylo vše v pořádku.

Teplota znovu stoupá a nebe se rychle rozjasňuje.
Ťukáme si na zdraví, baštíme dobroty.
Jonášek se žene k mamince, ožene se ručičkou a sklenka na nožičce, naplněná Cinzanem, se řítí přímo na zem.
Křáp a už máme opět střepy.
Rychle zamést, aby se děti nepořezaly.

"To je nějaké znamení, tolik střepů během jednoho odpoledne", říkám si v duchu.

Ale jaké ? ...



P.S. Na každou oslavu se snažím vše co budeme potřebovat nanosit a připravit dopředu, hezky prostřít, na nic nezapomenout. A pak během chvilky je vše v chaosu, je málo místa na odkládání, všude něco překáží a já mám pocit, že to mé zdobení a příprava vlastně byla zbytečná :o))). A když jsou na oslavě děti, je vždy vše vzhůru nohama. Jenomže bez nich by to přeci nebylo ONO...
   

24 komentářů:

  1. Tak to jste tedy měli vzrůšo při sobotním odpoledni. Tady u nás se nic takového nedělo. Jen bylo tedy velké dusno. Člověk si připadal jako uzavřený v igelitovém pytlíku. A to já tepla snáším dobře. Ale včera jsem už trochu kapitulovala a připustila, že je opravdu jaksi nedýchatelno.
    Střepy? Střepy přeci nosí štěstí !!!! Takže u vás jich bylo celkem dost :-)
    Dnes už máš asi relativní klid. Babičkovské radosti máš na chvíli za sebou, takže přijde na řadu trochu osobního relaxu, že.
    Tak měj hezké klidné nedělní odpoledne.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzrůšo bylo pořádné, Hani. Také teplo snáším a mám ráda, ale tohle je letos podivné, hodně dusné, prádelnové :o).
      Tak snad toho štěstí bude požehnaně - však jsem synovi přála, aby byl více šťastný...
      Nyní u nás opět prší.
      Ála
      Ála

      Vymazat
  2. To jste měli dramatickou oslavu plnou nástrah a protivenství od počasí i od grilu. Ale i tak byla určitě oslava v rodinném kruhu fajn. U nás v Praze jen lehce přeprchlo, zato dusno bylo děsné, hlavně pak večer.
    Hezké jsou ty rybičkové mističky. Budu se muset KiKu vyhýbat :-) - novým dekoracím snažím odolávat a používat, co už doma je... Úložné prostory nejsou bezedné. Ostatně - já ani moc dekorovat a zdobit neumím ;-)
    Pěkný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pergolu máme docela velkou (jsme přeci jenom větší rodina), ale měla jsem v tu chvíli pocit, že je nám všem trochu těsná :o) jak jsme se stahovali do kouta před vichrem a deštěm.
      Já mám sice místa dost, ale také se držím na uzdě. Občas ale prostě neodolám.
      Měj se STáňo.
      Ála

      Vymazat
  3. Do Kiku raději ani nejdu, stačilo mi Nanu nana. Vybrala jsi pěkné dekorace :-). Super, že jste oslavu nakonec zvládli. U nás to bylo i s kroupami. Hezké dny Álo, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Nanu nana jsem nikdy ještě nebyla :o)).
      Naštěstí to nebyla žádná veliká oslava, jenom rodinná malá, tak jsme to zvládli.
      Měj se hezky Danko.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, tak nejprve přeji oběma oslavencům krásné narozeniny. Jinak počasí vám všechno pěkně zkomplikovalo.Je to někdy pech...no a ještě něco: Střepy přece přinášejí štěstí!! Tak vám ho přeji moc a moc. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem chtěla napsat, že tak krásnou denivku tedy nemám. Ta tvoje je opravdu nádherná!

      Vymazat
    2. Střepy jsem nacházela ještě dnes a vymetala ze spár dlažby - tak doufám, že toho štěstí všem zúčastněným přinesou co nejvíc.
      Denivky (čtyři druhy) jsem kdysi dostala od kamarádky, která se stěhovala a na zahradě jich měla moc, tak mi darovala odnože. Musím říct, že jsou opravdu nádherné a krásně mi rostou - no darované.
      Inko měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    3. A Inko, děkuji za oslavence za přání :o)

      Vymazat
  5. Nekdy se to tak "pekne sejde", oslavencum hlavne moc zdravi a strepy at znamenaji jen same stesti! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že se říká, že střepy přinášejí štěstí. Jednu várku vítr, druhou a třetí Jonášek :o)), to mne skoro až zarazilo. Jako kdyby nám ten malý chtěl vnést do rodiny více štěstí...
      A děkuji za přání Marcelko.
      Ála

      Vymazat
  6. Souhlasím s Marcelkou, že pokud se nikdo nepořezal, tak pár střepů člověk oželí a vše zlé se v dobré obrátí, takže mnoho střepů, mnoho štěstí. Myslím, že budete na tuto oslavu ještě vzpomínat, co a jak se seběhlo a stalo a za rok se budete usmívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to jenom rozbité věci, to nikoho z nás nemrzelo (žádná starožitnost :o) to nebyla), spíš jsme rychle kontrolovali, aby se nikdo z dětí nepořezal. Určitě se tato oslava vryje do paměti nás všech.
      Hezké dny Diano.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenkooo, všechno nejlepší oběma oslavencům! :) A střepy určitě přinesou něco pozitivního, vždyť střepy přinášejí štěstí!! :) My jsme slavili místní hody minulý víkend a také nám do toho chvílemi pršelo... ale děti si to užily, protože byly vybaveny deštníky... pro mého malého Čmeláčka to byla "deštníková premiéra" :D - byl naprosto uchvácený a deštník pak nechtěl odložit ani na plném sluníčku... :D
    Krásné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Peťko za ně :o). Děti byly trochu vykulené, protože to bylo přes půl hodiny hodně divoké a byli jsme všichni tak trochu uvěznění na té pergole, ale všechno dobře dopadlo.
      Nedivím se, že Čmeláček byl nadšený, ono brouzdat se v teplém dešti mají děti obzvláště rády. Tak proč ne deštník když slunce pálí?
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Tak nakonec konec dobrý všechno dobré ;).A ta přehlídka počasí byl jenom narozeninový bonus :)).Střepy pro štěstí nakonec vše zachránily.
    Tak ať jsou další letní dny více v klidu a slunečné pohodě.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec ano Hani :o)).
      A pokud ty střepy přinesou více štěstí tam, kde bych si přála aby ho bylo víc, tak jsem ještě měla přidat nějaké já.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  9. Milá Alenko,moc zdravím,hodně zdravíčka oslavencům přeji☺
    No počasíčko i nám dalo v sobotu zabrat!!
    Jelikož naše chaloupka si stále něco žádá,stále něco renovujeme...betonovalo se...jenže ouha,došel materiál a my museli rychle dojet pro další,aby se dílo zdařilo...s nákladem na beton jsme doslova ujížďěli dešťové pohromě,krycí plachtu nemilosrdně sebral vítr..tunel nebo most po cestě žádný...polovina pytlů to odnesla...naštěstí se je podařilo v ten den zpracovat,aby neztvrdly...byl to ale cvrkot u míchačky,to Vám povím...
    Po dlouhodobém suchu,s nedostatkem vody jsem si déšť pro svou zahradu moc přála...to jsem ale raději nikomu v těch chvílích neřekla☺
    ...i počasí nám zkrátka tvoří vzpomínky!!!☺
    Z chaloupky mezi kopci krásné dny přeje Jana.❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji za hezký komentář a docela si dovedu představit ten úprk před deštěm s cementem. U nás v týdnu řešili zedníci zda přijít napenetrovat opravovanou omítku na domě, zda to nespláchne déšť. Raději to neudělali a asi to bylo dobře. Tak to bude později.
      Voda je pro zahradu opravdu přínosem, ale obživli plži a slimáci !! To je naprostý děs běs.
      Mějte se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko i já v první řadě přeji oslavencům vše nejlepší, hlavně velikou kupu zdravíčka a štěstí...
    Svým způsobem jste měli veselou oslavu, na kterou díky příhodám budete dlouho vzpomínat.I já se vždy snažím vše připravit dopředu..Ale nejčastěji u nás bývá grilování nečekané,tak vše je nahonem.. Přeji ti ze srdíčka mnoho krásných společných setkání.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, děkuji za ně :o).
      Samozřejmě, že když je u setkání či oslav nějaká "kalamita", vzpomíná se na to nejvíce po celý život. Máme jich již několik :o).
      Měj se krásně a užívej si pohody.
      Ála

      Vymazat
  11. Když se daří, tak se daří!:-)) Pobavilo mě vaše rodinné sobotní grilování, jen co je pravda...:-). Já vím, Tobě asi do smíchu nebylo, ale když Ty jsi to tak hezky popsala, že se musím smát:-).
    Hlavně, že se nikomu nic nestalo, to ostatní se uklidilo.
    Tak příští rok to určitě bude lepší. Oslavencům přeji vše nej.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A že se mi v poslední době fakt daří :o))). Kupodivu jsem vše brala s nadhledem, jen jsem si říkala, ať se nestane nic horšího, ať se nikdo nezraní, ať Jonášek nespadne do bazénu (což vlastně nehrozí, protože se moc bojí a chodí kolem něj obloukem).
      Díky za oslavence Henrietko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála