pondělí 31. července 2017

NAKLÁDANÉ OKURKY ...

jsou u nás ve veliké oblibě a já jsem zvyklá mít docela slušnou zásobu na zimu ve sklepě.
Když žili manželovi rodiče, pěstovali hodně zeleniny a my jsme od nich mívali všeho do zásoby.
Vzpomínám jak jsme vždy přivezli nacpanou přepravku až po okraj nakládačkami a já je musela zpracovat všechny najednou.
Manžel mi zdatně pomáhal, jinak bych to asi nezvládla.
Dnes si je pěstujeme již na záhonu sami.
A to je veliká výhoda pro mne.
Sklízíme po troškách a já si je v pohodě a s ležérností radostné kuchařky zavařuji.

Letošní první várka.





Recept je rodinné tajemství, neprozradím, dědí se.
Každý, kdo je u nás ochutnal, je nadšený z jejich chuti.
A tak je nosíme na návštěvy jako jedlé dárky a víme, že se to vždy setká s nadšením.

Jééé, ty vaše skvělé okurky... :o)




18 komentářů:

  1. Jak vidím, tak až se zima zeptá............... budeš dobře připravená. Taky okurky nakládám, protože jdou u nás na odbyt. Víc nežli třeba kompoty.
    Tak nakládej,nakládej :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás kompoty už nejdou vůbec, jenom dokud byli kluci malí. Takže nejraději nakládám zeleninu, kterou i já mám nejraději. A tak jsem z jahod, rybízu a meruněk plynule přešla do zeleniny.
      Pěkný den Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Hm......vypadají úžasně.Jo tajemství,je holt tajemství.
    Také jsem zavařovala a možná ještě budu,vysazovala jsem později ještě jednou okurky.....jsou už veliké a čekám na květy.....uvidíme zda budou.
    Hezké léto Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jich pár nechávám narůst na močáky, ty milujeme.
      Pěkný den.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, já mám hotovo, tedy alespoň, co se týká okurek! Letos dokonce dvojitou dávku než jiné roky... Manžel si nevšiml, že mám zavařeno a udělal mi radost - přivezl pěkný pytel okurek od naší dvorní pěstitelky :o)
    Ráda věřím, že je máš skvělé! Asi nebudou od profesora Roona, ty nemohou být kyselé...:o)
    Měj krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda ty jsi pilná včelička Helenko :o). No kdyby to bylo jako dříve, také bych měla hotovo, celou bednu zpracovanou :o). Takhle mi to ale vyhovuje, pěkně po pár sklenicích.
      Neee, kyselé neee :o))))).
      Pěkný den ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, taky jsem kdysi zavařovala ohromné množství okurek. Bohužel nemám žádnou pěstitelku, která by mě zásobila. Dříve jsme vozili od babičky z Brna. Mám ale zase velkou chuť nějakou sklenici opět zavařit. Zatím dostáváme už zavařené. Jsou dobré, ale není nad vlastní výrobu:o). Měj se moc krásně a ať ti jde hezky práce od ruky. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si museli nějak poradit, ale dají se sehnat na trzích, tak kdybychom neměli možnost na záhonku, musela bych kupovat. Bez okurek si zimu nedokáži představit a kupované mi nechutnají - zmlsaný jazýček :o).
      Inko měj se.
      Ála

      Vymazat
  5. Hezkyyy. Takto postupně je to lepší, než vše najednou. To aby si pak na zavařování vzal jeden dovolenou. :o) Já jsem dostala pár okurek od sousedů, takže mám 6 sklenic.
    Alenko, jen tak dál, až se zima zeptá....
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto mi to vyhovuje a nejsem z velké várky tak zničená, jako dřív. Pěkně pomalu a přibývají.
      JO budu mít zimě co vyprávět :o))).
      pa Ála

      Vymazat
  6. Já mám ráda malinké okurky a ty u nás na trhu nemívají (a na chalupě nemáme skleník - a ani bychom to nezvládli opečovat). Takže okurky se u nás kupují ...
    Na to, až se zima zeptá musím holt do sklenic nacpat něco jiného...;-)
    Ty tvoje vypadají, že jsou bez kopru, tak by u nás prošly (mnažel kopr nesnáší a v každých darovaných okurkách ho neomylně vyčenichá, i když jsou třeba v br. salátu)
    Hezký den a ať okurky pěkně rostou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spousta lidí možnost nemá, to je fakt. Kopr přidávám jen do pár skleniček, manžel ho také nemá v oblibě, koprovou omáčku by nepozřel...
      Měj se hezky Stáni.
      Ála

      Vymazat
  7. Super zásobička...hezké letní dny...Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teprve to začíná Ilonko :o))).
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  8. Kdysi jsem taky zavařovala :-)))
    Letos mě nějak trápí kopřivka a vůbec nevím z čeho. To bych asi okurčičky neměla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když vidím jak všem pak v zimě chutná, tak zavařuji stále dál. Chodíme pak k mladým na návštěvu s košíkem :o)) - no kdo by to nebral, že?
      Na kopřivku obyčejný tekutý pudr platí asi nejvíc :o), okurky určitě ne!!
      Měj se Evo hezky.
      Ála

      Vymazat
  9. Okurková sezona začala! Domácí jsou nejlepší, a když je ještě k dispozici rodinná receptura na lák, nemá to chybu.
    Zavařování ve mě vždy probudí vzpomínky na manželovu maminku, ta zavařila naprosto všechno. A pro okurky a meruňky se jezdilo na Moravu, takže se vše muselo také zpracovat najednou.
    Já tomu zavařování moc nedám, možná až budu v důchodu, ale dcera tuto ,,zálibu" asi podědila po své babičce.
    Měj se hezky Alenko, a ať okurčičky rostou:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvyklá jedině na domácí :o)). A dneska rozdávám do rodin našich synů, mlaďošky na to nemají čas a ještě tu správnou chuť (možná třeba ani nikdy mít nebudou). Je fakt, že jsem takový malý syslík, protože mám ráda zaplněné regály. V zimě pak jdu, sáhnu a mám :o)). Dnes jsem zavařování věnovala celé odpoledne až do večera. Až mne to přestane bavit, tak nic nebudu pěstovat, kupovat a tím pádem ani zavařovat. Jééé, jak já si budu celé léto číst :o))).
      Měj prima dny Henrieto.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála