neděle 2. července 2017

KDYŽ SE OCHLADÍ ...

v letních dnech, nepohrdnu šálkem čaje.


Jen tak posedět v místě, které mám nadevše ráda, nalít si z konvice čaj do hrnku a přemýšlet.
Nechat myšlenky plynout.
Dívat se do příjemných koutů zahrady a pokud zrovna prší, zaposlouchat se do šumění deště, nasávat hlubokými vdechy příjemnou vůni přírody. 
I té malé zahradní.


Mám ráda čaje sypané, ale přiznám se, že většinou ráno použiji sáček mého oblíbeného Teekanne Fresh Orange.

K sobotnímu rozjímání jsem si připravila rovnou konvici
 Rooibosu pomerančového z|Jižní Afriky, z regionu Caderberg
 z nadmořské výšky 200-500 m.

Ochutnávala, popíjela, očima těkala po keřích, stromech tam a zpět, třídila si myšlenky.

Když člověka trápí starosti, má si sednout a v klidu probírat vše z různých stran. 

Pro a proti.


Zklidnila jsem své vnitřní Já a bylo mi najednou mnohem lépe.

Krátké zastavení sama sebe ...


26 komentářů:

  1. Alenko krásné zastavení jsi měla..I já to takto provádím.. Jen nejčastěji popíjím čaj zelený, či bylinkový.. Zklidnit mysl je potřeba,vše pak jde tak nějak líp... Přeji ti ze srdíčka ať se tvé starosti rozlynou a vše je tak jak má být. Krásnou neděli Alenko.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zelený čaj mi nedělá dobře na žaludek, bylinky mám také ráda. Zdeničko, starosti jsou součástí života každého z nás, s tím nic nenaděláme, můžeme jenom rozvažovat co je priorita a co mohu s klidným svědomím hodit naprosto za hlavu. Stále se učím ...
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, hlavně se zklidnit a zamyslet a když je to na tak hezkém místě, všude zeleno a vzdoušek, jde to o hodně lépe. Hezkou neděli D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ticho a klid léčí, to prostě platí. Srovnat si myšlenky a učinit nějaká vnitřní rozhodnutí. Na čerstvém vzduchu, v zajetí rostlin to jde vždy mnohem lépe.
      Měj se Danko.
      Ála

      Vymazat
  3. Tak jsem napsala svoje větičky a ony se jaksi k Tobě nedostavily.
    Tak ještě jednou.
    Mám to asi taky tak. Když mám v sobě trápení, potřebuji být sama se sebou.
    Ujistit moje JÁ, že pokud nejde o život, nejde o nic.
    Klidnou neděli, Alenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi to nedávno na jedno blogu stalo, prostě můj komentář tam nebyl.
      Hani, je to přesně tak. Nemohu za ostatní řešit či vyřešit jejich problémy, to nejde. KAŽDÝ si zodpovídáme za svá rozhodnutí.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Hlavně je důležité si najít to místo,kde dokážeme najít odpovědi na naše trápení a rozhodnout se,po které cestě dál pokračovat.Máš Alenko štěstí v životě;),že takové místo máš a tak blízko.Máte to tam jako v oáze ;).
    Přeju ať pochybnosti se rozplynou a zase jenom svítí slunce.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpovědi sice stále nenacházím a zřejmě dlouho nenajdu, ale k uklidnění sebe jsem došla.
      Hezkou neděli Hani.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, dělám to také tak..člověk potřebuje být někdy sám se sebou sám a nechat myšlenky plynout, tak jak píšeš. Život dělá spoustu věcí, ale asi to všechno má nějaký rytmus a řád..Já si většinou po čase uvědomím, že to tak asi mělo být. Třeba i naše letošní dovolená, kterou jsme plánovali a pak se rozhodli pro chalupu. To jsme ještě vůbec netušili, co se stane manželovi a že by vlastně ani letět nemohl. Vím, že proti tvým problémům je nějaká dovolená naprosto malicherná, ale prostě někdy mám pocit, že to všechno někdo plánuje za nás. Měj se moc krásně a užívej života v radosti. Tím pomůžeš sobě i druhým. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí na to vše nejsem sama, držíme se s mužem navzájem. V tomto případě zatím ještě nedokážu pochopit kam nás to má všechny zúčastněné posunout, zatím je to stále jedna "ťafka" za druhou.
      Vaše rozhodnutí Inko letos zůstat doma na chaloupce bylo možná upozornění, že potřebujete zklidnění, větší odpočinek a být také třeba jenom spolu s mužem. Někdy děláme víc pro druhé než pro sebe a pak přijde určité varování, že na sebe zapomínáme...
      Měj se moc hezky Inko.
      pa Ála

      Vymazat
  6. Alenko, někdy je to třeba. Zastavit se, uklidnit se, posedět, rozjímat, kochat se, radovat se z maličkostí a bohužel srovnat i nepříjemné myšlenky. Na Tvé krásné zahrádce se dá určitě zvládnout vše.
    Přeji fajn neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to třeba Dášo, opravdu je. A také musíme mít na paměti naše zdraví, naše již křehčí nervy, mnohdy ubývající energie. Někdy být i trochu sobečtí a myslet víc na sebe...
      Měj hezkou neděli také.
      Ála

      Vymazat
  7. Co jsem chtěla napsat, napsaly už komentátorky přede mnou (nebo ty jako reakci), tak se nechci moc opakovat. Prostě někdy je život tak trochu houpačka a zhoupne nás dolů. Ale ono zas přijde období, kdy bude nahoře. Je důležité srovnat si, co člověk může vyřešit a co už vyřešit nemůže. A takové posezení "sama se sebou" k tomu určitě přispěje. Je důležité, že v těch složitějších chvílích se s manželem podpoříte.
    A tvé čajové zátiší vypadá pěkně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak si Stáni napsala - co člověk může vyřešit a co už nemůže. Proto si vše "čistím" sama v sobě, a hledám trochu klidu.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, jak ti rozumím! Hrnek dobrého čaje, trocha klidu a pohody...
    Musím ti snad jen popřát hodně takových chvil a poděkovat za další knižní typ.
    Hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čaj nebo káva, případně jemná až relaxační hudba, to vše pomáhá. A držet se pak za ruku s tím o koho se opíráme navzájem...
      Měj poklidnou neděli Helenko.
      Ála

      Vymazat
  9. Přeji více pohodových chvilek a hezkou neděli - někdy se to navrství, ale zase bude dobře...

    OdpovědětVymazat
  10. Čas a příroda léčí.. pohled do zahrady a šálek čaje si také dopřávám ráda. Poklidné dny k vám přeji.
    Z.

    OdpovědětVymazat
  11. Alenko,
    jen doufám, že už je líp...Vypít si v klidu sama čaj, pokochat se zelení, srovnat myšlenky...
    Přeji Ti vše dobré!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  12. Alenko tak přesně tohle bych potřebovala, utřídit si myslenky. vím, že to zlé co se nám nyní děje je nějaká životní zkouška a zda obstojíme, ale také se neustále ptám: proč???
    přeji krásné dny. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Majko, tak chápeš jak mi je. Stále také nevím to proč a nabalují se ještě další problémy, a je toho moc. Ještě, že jsme na to dva a podporujeme se navzájem, mluvíme o všem, rozhodujeme se co dál.
      Přeji ti lepší pohodu.
      Ála

      Vymazat
  13. Milá Alenko, věřím, že svou moudrostí a přístupem složité období překonáš. Podpora blízkých Ti pomůže a ,,Štěstí v Tvém životě" opět nabere sílu.
    Moc Ti to přeji.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko moje milá, moc ti děkuji, jen mám pocit, že někdy ani moudrost věků (kde už nyní jsme) nepomáhá, nynější kolotoč nás tak semílá, že mé "Štěstí v mém životě" někde asi trochu spí...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála