středa 26. července 2017

CUKETOVÝ SALÁT...

ke grilovaným pochoutkám, ale třeba i k malým kuřecím řízečkům.
Recept mám již delší dobu a salát vždy všem moc chutná.




Tak kdyby se vám chtělo ho vyzkoušet,
zde je recept:

- oloupanou malou cuketu (či dvě) nakrájet na malé kousky (jako na bramborový salát)
- povařit ve slané vodě asi 4-5 min (mladá stačí jenom spařit, starší větší chce povařit)
- IHNED ochladit studenou vodou (má být na skus jako brambor, tak pozor na přílišné změknutí)
- nechte dobře okapat
- a nyní si připravíte vše, na co máte chuť v salátu mít

* červená paprika, kukuřice, hrášek, nakládané bílé cibulky, balkánský sýr, kyselá okurka, šunka (variace jsou na vaší chuti) vše na malé kousky pokrájené

- přidáte lžičku hořčice a majonézu
- osolte, opepřete
 a nechte řádně vychladit.



Kamarádka nechtěla přidat maso, jenom tento salát :o).

Dobrou chuť ...


20 komentářů:

  1. Určitě ho zkusím. Vypadá dobře. Letně :-) Díky za recept.
    Klidný den, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Hani, lehký letní salát a vychlazený je opravdu chutný.
      I tobě hezký den přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko ani se kamarádce nedivím i já bych raději nášup salátu.. Vypadá úžasně a určitě i tak chutná.. Ráda vyzkouším, děkuji za recept.. Přeji ti krásné dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jí tak chutnal, že si několikrát přidala a já měla ohromnou radost, že jí fakt chutná.
      Zdeničko měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Ano, myslím, že je trochu nezvyklý, ale opravdu dobrý.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, vypadá zajímavě. Dnes cuketu zapékám, tak třeba příště, ale u nás bez hrášku. :o)
    Krásnou středu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla hrášek rozdělaný, tak šup tam s ním :o). U nás nikomu nevadí, tak je to výhoda.
      Dášo měj hezký den.
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Alenko,moc zdravím a vítám nový receptík cuketový☺
    Krásná domácí úroda je letos,tak určitě vyzkouším...jen ti chlapi si zřejmě u nás raději přidají kus masa☺
    Srdíčkově zdraví Jana z chaloupky mezi kopci❤
    PS:..překrásné "arboretum kytičkové"Alenko,nemohu se vynadívat!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, i u nás cuketa spíš projde s tím masem, ale občas propašuji i bezmasý recept :o).
      Jsem ráda, že se ti mé kytičkové lásky líbí.
      Hezké dny přeji do chaloupky mezi kopci.
      Ála

      Vymazat
  6. Vypadá skvěle, taky bych to maso nemusela :-)) Hezké dny D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobré tu cuketu nechat hodně okapat, případně osušit, jakmile se přidá majonéza má tendenci ještě pustit šťávu :o), ale nám to tak chutná.
      Měj se Danko.
      Ála

      Vymazat
  7. Díky za recept, vyzkouším. Taky jeden vbrzku na blog přidám. E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad bude také chutnat jako u nás. Juknu k tobě, receptů na cukety nikdy není dost.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  8. Tak salát jsem z cukety ještě nedělala, příležitostně určitě vyzkouším (v malém, protože manžel až na výjimky cukety nechce). A už teď vím, že tam nebude hrášek (ten zas nerada já).
    Můžeš mrknout ke mně na blog - v sekci recepty taky pár cuketových článků mám :-) (z loňska a předloňska, letos jsem zatím žádnou novou úpravu nevyzkoušela).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělej si ho pro sebe, přidej co máš ráda, ať ti chutná. Už jsem posledně u tebe koukala na muffiny, až tu budou vnoučata, udělám jim je.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  9. Určitě vyzkouším, cuketu milujeme celá rodina a receptů není nikdy dost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je naštěstí také oblíbená a já ráda zkouším nové recepty.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, cuketový salát vypadá lákavě a určitě ho vyzkouším.. Už teď lituji, že jsem nevysadila taky cuketu:o). Měj se krásně Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš Inko, když jste letos celé prázdniny na chalupě tak si mohla vysadit i cuketu, je celkem nenáročná.
      Pohodu ti přeji.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála