úterý 4. července 2017

ALÁ BRUSCHETTA ...

aneb
naše nedělní večeře na pergole.

„Co si dáš k večeři, na co máš chuť ?" ptám se muže.
Stejně vím, co mi odpoví.
„Já nevím, mně je to jedno."

Že se ptám.

Jdu do kuchyně vymýšlet. Najdu bagetu, rajčata, mozzarellu.

Vzpomenu si na bruschettu a dostanu chuť.

Připravuji vše aniž bych přemýšlela co vlastně dělám, myslím na něco úplně jiného a myšlenky mi klokotají v hlavě.

Krájím bagetku na plátky, rozehřívám pánev se sádlem.
Krájím rajčata, rozehřívám druhou menší pánev s trochou olivového oleje.
Sypu rajčata do pánve.
Vkládám plátky bagety do rozpáleného tuku a smažím.
Rajčata osolím, opepřím, míchám, vsypu směs koření Italia.
A najednou mi to docvakne.
Co blbnu????
Vždyť se dávají rajčata na bagetky čerstvá, proč je tepelně opracovávám?
Kroutím hlavou a říkám si, že už mám opravdu dost.

Dodělám to, už je mi vše jedno.
Ještě pokrájím čerstvou bazalku a přidám ji do rajčatové směsi.
Když už Itálie...

Nakrájím mozzarellu. Vím, že se na bruschettu nedává, ale vždyť já jsem stejně připravila úplně něco jiného, je mi to fuk.

Naservíruji vše na tác a nesu ven.

„ Tak já jsem něco připravila, ale mělo to být úplně jinak, rajčata jsou ve šťávě, je to na lžíci..."







Je to večeře HALABALA.
Žádná estetika.
Nakonec jsem přeci jen vyfotila na mobil.

Ale bylo to tááák dobré, že prý to musím udělat brzy znovu...





18 komentářů:

  1. Vůbec nepochybuji, že to nebylo dobré. A možná takto upravená rajčata jsou ještě lepší, nežli syrová. Máš teď dvě varianty- jednu po staru a jednu po novu :-) Nic jsi nezkazila, uspěla jsi, takže vlastně Ti patří veliký potlesk.
    Tady se teď vyčasilo. Brzké ráno bylo do šeda, ale už to vypadá na léto.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správně, mám dvě varianty :o).
      U nás velmi nevlídno, pošmourno, zataženo, čiší chlad a já jsem jak to počasí - taky pošmourná.
      Ála

      Vymazat
  2. Někdy na základě náhodného nápadu vznikne překvapivě dobré jídlo - jako v tvém případě. Určitě by mi podobná směs na bagetě chutnala. Loni (myslím) jsem dělala podobnou směs doplněnou ještě cuketami na topinky a taky to bylo dobré. Doufám, že jsem ji vyfotila na blog, protože už přesně nevím, co jsem tam dávala ;-) (vida - výhoda blogování :-)).
    Hezký den a ať je líp (na nebi i v duši)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec vše ohledně večeře dopadlo dobře.
      Ohledně receptů je teda blog opravdu báječný, i já se kolikrát vracím jak jsem něco dělala. A vůbec mám zachycené okamžiky svého života, které bych možná již i zapomněla (což se bude stávat častěji a častěji).
      Stáňo měj se.
      Ála

      Vymazat
  3. Popletená Ali, no a co, vždyť se vždycky nemusíme držet přísně receptu. určitě to bylo moc dobré. a já jsem ji včera dělala k večeři taky, jen se syrovýma rajčatama.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jsi to Majko vystihla - popletená jsem nyní hodně, ale pracuji s tím. Manžel mi řekl, že takhle tepelně upravené mu to chutná víc a tak budeme dělat bruschettu ala Ála.

      Vymazat
  4. Álo, já ráda vařím co dům dal, pokaždé jiné a většinou dobré. Tvé kolující myšlenky a hle hned je nová dobrota :o).
    Měj se moc hezky. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to občas také tak Jani, otevřu lednici či zajdu do špajzu a vždy něco vymyslím a bez receptu - prostě co dům dal. A že dá někdy fakt nečekané dobroty :o).
      Pěkné úterý.
      Ála

      Vymazat
  5. Álo, věřím, že to bylo dobré, protože je to ze samých dobrých věcí. A i já bych si pochutnala. Kombinaci rajčata, mozzarella, bazalka a olivový olej, tedy Caprese, jsem objevila loni a od té doby na tom ujíždím. :o)
    Přeji fajn dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlavně když jsou vlastní rajčata ze skleníku, dozrálá - to je taková lahoda, já už se těším!!
      Měj se Dášo prima.
      Ála

      Vymazat
  6. Náhodou, kolikrát z náhodného nápadu nebo třeba popletené receptury vznikají ta nejlepší jídla.
    Jako třeba v tomto případě...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to suprově. Já taková jídla mám moc ráda. Krásný večer. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muž tvrdí, že takhle je to lepší :o), že mu to chutnalo víc.
      Ála

      Vymazat
  8. Takové lehce popletené jídlo bývá většinou ještě lepší než originální recept. Manžel si musel moc pohutnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až mne to překvapilo, že byl tak nadšený.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, já bych asi bagetu pocákala olivovým olejem a strčila jí na chvilku pod gril, ale jinak - prostě mňam!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To také Helenko dělávám, ale manžel olivový olej až moc nemusí (i když nereptá) a stále ještě máme sádlo z čuníka, tak občas neuškodí na něm lehce osmahnout i bagetku :o). Je to zase úplně jiná chuť.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála