neděle 25. června 2017

TĚSTOVINOVÝ SALÁT ...

s čerstvým špenátem.



Sklidila jsem špenát.

Nejdříve jsem uvařila špenátovou polévku - krém se smetanou a byla jsem zvědavá jak doma uspěji.
Chutnala nám, nefotila jsem, není příliš fotogenická, ale chuťová báječná :o).

Druhý den jsem si pro sebe připravila těstovinový salát se špenátem.



Jednoduchý  recept /inspirovala jsem se v Kuchařce ze Svatojánu/:

- uvařila jsem mašličky
- uvařila jsem vejce natvrdo
- nechala těstoviny vychladnout
- menší okurku hadovku jsem nakrájela na malé kostičky
- utrhla jsem si tři lístky čerstvé bazalky
- připravila zálivku z 1 lžičky medu (nebo třtinového cukru), 1/2 lžičky soli,
 2 lžic vinného octa, 2 lžic olivového oleje
- natrhala špenátové lístky
- vše promíchala



V misce ozdobila vajíčkem a strouhla šupinky sýru parmazánového typu.

Moc jsem si pochutnala ...





14 komentářů:

  1. Špenátovou polévku vaří moje kolegyně z loutkového a říká, že vnoučata se po ní mohou utlouct. Já ji ještě nezkusila i když několikrát jsem si od ní dala říci recept :-) Ten Tvůj salát se špenátem musel být dobrý. Jsou různé těstovinové saláty a je to taková výborná záležitost.
    Moc se mi líbí Tvoje háčkované prostírání. Už jsem ho tady někde u někoho viděla. Jen to bylo bez popisu, nemáš někde Ali, uložený odkaz? Otravuji, viď.
    Omlouvám se.
    Hezkou neděli přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, neotravuješ, podívám se, pošlu, vydrž než najdu :o)).´
      Ála

      Vymazat
  2. To je recept přímo do současného pačasí - ve vedru není obvykle chuť na nic teplého, salát je ideální. Jestli v pondělí na trhu padnu na špenát, tak bych to mohla vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netušila jsem, že je listový špenát tak dobrý :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, salát vypadá moc dobře, ale u nás by neprošel špenát. Teda, hlavně u manžela. Shodou okolností máme dnes také těstovinový salát, ale klasika - těstoviny, zelenina, kus salámu a majolka. :o)
    Přeji krásný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ne každý má špenát rád, to se nedá nic dělat :o).
      Ála

      Vymazat
  4. Děkuju za inspiraci, mám mangold, tak něco podobného ala co dům dal asi spáchám. Špenát vařím často, ale polívku nemusím ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nás překvapilo, jak nám polévka chutnala :o)). Musím ten mangold také ochutnat.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, těstovinový salát dělám celkem často, se špenátem, sušenými rajčaty,černými olivami a třeba tuňákem...
    Syn je špenátový, ten ho může denně.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty variace jsou prostě Helenko neustále variabilní, to je báječné na léto, že ?
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko,inspirovala jsi mě včerejší večeří :-)Dnes jsem také sklidila špenát a k obědu z něho byli lasagne a ještě zbylo k večeři do testovinoveho salátu a bastili ho s kuřecím masem a kukuřici i kluci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ještě ráda palačinky plněné špenátem a zapečené se sýrem, to je fakt dobrota.
      Měj se Ilonko hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Salátek vypadá moc dobře, určitě taky vyzkouším :) Milujeme špnát :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála