sobota 3. června 2017

ŠVESTKOVÝ KOLÁČ S ČOKOLÁDOU ...

a sypáním.

Vytáhla jsem poslední švestky z mrazáku.
V plánu jsem měla koláč švestkový s mákem a skořicí, ale takhle to dopadá, když si myslíte, že v zásobě mák máte a ejhle - on tam není.

Poradila jsem si jinak.


V košíku jsem našla zbytek čokolády na vaření a sáček Staročeské sypání od Vitany, který se nalézal v některém z Brandnooz boxu. Alespoň ho spotřebuji.

Připravila jsem si své oblíbené těsto na ovocné koláče.
Fakt rychlovka, která nikdy nezklame.
A já pospíchala, neboť se mne Jonášek neustále vyptával kdy už půjdeme na tu zahradu :o).

Do koláčové formy :

- 1 hrnek polohrubé mouky
- 1/2 hrnku cukru
- lžičku prášku do pečiva
- 1 vejce
- 1/2 hrnku mléka
- trochu oleje (asi 1 dcl),
vše řádně promíchám, naliji do formy (já nemusím vysypávat).


Rozmístila půlené švestky a nastrouhala vrstvu čokolády.
Staročeské sypání pěkně vonělo :o).
Nešetřila jsem s ním a nasypala pěknou vrstvičku.




Vyhřátá trouba na 180°C byla připravená a koláč se v ní upekl cca za půl hodiny, ale raději jsem kontrolovala špejlí.
Musím říct, že se vůně linula nejenom celým domem, ale i ven na zahradu (to mi sděloval manžel).




A chutnal báječně...




12 komentářů:

  1. To byl dobrý nápad švestky a čokoláda a to sypání. Koláč mi voní až sem. Hmm, dala bych si zrovna teď. Já totiž k snídani sladké ráda.
    Že jste si pochutnali naprosto věřím :-).
    Měj se hezky!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voněl báječně a chutná ještě víc :o).
      Škoda, že ti Hani nemohu nabídnout skrz monitor :O).
      Ála

      Vymazat
  2. Koláč vypadá skutečně báječně, muselo se za ním jenom zaprášit. Taky bych si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pekla jsem o včera a i přesto, že se během odpoledne zastavili dva synové na kávičku a ochutnali, ještě zbývá :O) na dnešní den.
      Ála

      Vymazat
  3. Tak ten vypadá parádně, mňam :) Krásný víkend, Álo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se ti bude někdy recept Šárko hodit :O) a vyzkoušíš.
      Hezký den.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, koláč se povedl, dala bych si ke kávičce. :o)
    Přeji krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke kávičce se Dášo hodí náramně - vyzkoušeno :O).
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  5. Vypadá skvostně a tu vůni úplně cítím :-) Hezký zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednoduchý, voňavý a chutný - co více si od koláče přát :o).
      Měj se hezky Marti.
      Ála

      Vymazat
  6. Bože, ten musel být skvostný. A já dělala jen tvarožník. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou Iwko takový tvarožník - ten mám také moc ráda. Manžela po tvarohu pálí žáha, tak je s tím trochu problém. Jedla bych ho sama snad týden :o)).
      Měj se pěkně.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála