neděle 4. června 2017

PROUTĚNÝ KOŠ ...

na uložení usušeného prádla jsem si moc přála již několik let a na každém jarmarku nějaký okukovala.
Nyní jsem se konečně rozhodla a vybrala jsem si velký prádelní koš od české firmy 

JIPRO

Filosofie této firmy se mi líbí :

Poselství proutěných výrobků je prosté, vychází z dlouholeté historie plné příběhů.  Ten nejznámější odkazuje na prvního krále společného státu Čechů a Moravanů. 

Jeden proutek zlomil snadno. Přidal k němu další dva a pevně je zapletl. Tentokrát jeho pažím odolaly.

Legenda O třech prutech Svatoplukových byla na světě..
Stále stejně, jako za časů pracovitých rolníků a moudrých velmožů, se v podhorských chalupách pletou proutěné koše, ošatky, nůše a věnce. S úctou k tradičnímu řemeslu jsou vrbové proutky ohýbány, aby daly vzniknout krásným a užitečným nádobám.

Pohlaďte si váš košík a přivoňte k němu.

 Ucítíte slunce, které vytáhlo vrbový proutek ze země. Poznáte vodu, díky níž je ohebný. A najdete lásku.
Vložily ji do něj ruce košíkáře, který proutí věnoval stovky hodin.
Pro vaši potěchu, s respektem k přírodě  umění předků.



Vybrala jsem si rozměr š 80 x hl 56 x v 27 cm.
Klidně jsme si mohla objednat š 70, pro nás dva by úplně stačil.

A ještě nový nákupní košík.




Přírodní materiály mám nejraději ...


34 komentářů:

  1. Alenko, pěknou neděli,
    koš je skvělý! Taky o něčem podobném do budoucna sním! :) Tak děkuji za inspiraci! :)
    Zdraví Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pamatuji z dětství jak do něj mamka ukládala usušené prádlo. Tenkrát byl hranatý. Měla ho celý život a po její smrti si ho vzala má sestra na chalupu na hračky pro děti. A stále drží.
      Měj se hezky Peťko.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, také miluju proutěné "záležitosti". Máme proutěný koš i u krbu na dříví. Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ulítávám na proutěných košíčkách, koších, i košík na kolíčky mám proutěný :o)).
      Užij si neděli, u nás začalo mírně pršet, tak snad nemusím dnes zalívat celou zahradu.
      Ála

      Vymazat
  3. Košíky jsou krásné,oba dva. Ten na nákup bych brala hned. Přeji ti, ať ti dobře slouží. Hezkou neděli. EvaLuna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten nákupní mohl být malinko větší :o), ale zase kdo to má pak vláčet z auta.
      Pěkné dny Evo.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali, moc dobře sis vybrala. Proutěné věci mají své kouzlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proutěné výrobky mám moc ráda a hodně se jimi obklopuji.
      Měj hezké dny Álo.
      Alena

      Vymazat
  5. Oba koše jsou moc hezké. Takový na prádlo mám a už hodně dlouhou. Když se měl narodit první syn, tak jsem koš proměnila v první postýlku pro něj. Ušila jsem polstrování, malý slamníček a on si tam v zabalovačce pěkně hajinkal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No prosím, jaké má krásné využití :o). Já kdysi měla půjčený proutěný košík na kolečkách pro miminko, byla to taková krása když v něm spinkal.
      To už je ale let :o).
      Hani pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Ali, mám pro každého člena rodiny košík na jeho ponožky a jeden navíc, kde ukládám vlněné a speciální turistiské ponožky a podkolínka a takové ty "samostatné" kusy ponožek, které nejdou zpárovat, protože druhý kus zůstal bůh ví kde.A mám ještě proutěný obal na květiny a proutěnnou vázičku, do která dáš skleničku, vodu a živé kytky. Proutěné zboží je krásné. Ať vám košík dlouho slouží. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko těch výrobků, které nám mohou báječně posloužit je tolik a je dobře, že řemeslo neskomírá a stále se drží.
      Krásné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  7. Máme na chalupe podobný košík na prádlo - jen světlejší. Je stejně starý jako já - já v něm spala jako úplné miminko :-). Potom brácha, jeho děti i můj syn. V mezidobí sloužil dlouho na skladování usušeného prádla před žehlením a teď ho na chalupě používáme na ukládání tašek. Já prádlo žehlím rovnou ze šňůry, takže na ukládání usušeného prádla nic nepotřebuji (což je tím, že suším na sušáku buď v pracovně nebo na balkóně, takže usušené prádlo nepotřebuji nikam daleko přenášet).
    Nákupní košík je stejně jako prádelní koš moc pěkný. I ten máme podobný (tentokrát i barevně ;-)) - taky na chalupě (sklízíme do něj třešně nebo švestky - pokud se urodí).
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tady se potvrzuje jejich vytrvalost, řemeslné zpracování a plynulé přecházení po generace.
      Přes zimu také suším doma v pracovně a žehlím rovnou, ale jakmile se udělá hezky už prádlo šupajdí na zahradu. Takže využití báječné.
      My máme košíky na houby, na brambory, na zeleninu, na nákup, na kolíčky, na lahve, malý piknikový nebo na přízi, pak různé malé košíky v kuchyni, dokonce i na WC, kde mívám uschovaný toaletní papír :o)). A určitě jsem si na všechny možné způsob použití ani nevzpomněla.
      Měj se hezky Stáňo, u nás zrovna teď pořádně leje.
      Ála

      Vymazat
    2. Ali,
      takže říkáš, košík kam se podíváš....

      Martina

      Vymazat
  8. Alenko, tak to byl kup. Nádhera. Proutí miluji a pár košíčků mám, ale spíše na kytky a na houby. Ale tyto dva jsou moc povedené. Mají krásný tvar a líbí se mi, že jsou z jedné barvy. Ať dobře slouží.
    Přeji pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přírodní materiály prostě vedou.
      Dášo měj hezký zbytek neděle, u nás leje. Ale je to hodně potřeba.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko nádherně jsi nakoupila. I já jsem tu nedávno nakupovala a dodnes si svůj proutěný kufřík užívám. Přeji ti krásný zbytek neděle- u nás je teď obrovský liják..Snad zahrádka přežije :-) Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem to měla v plánu delší dobu, tak jsem se konečně rozhoupala.
      U nás také prší, naštěstí spíš pozvolna, což je pro zahradu ideální. A já si konečně také i v neděli odpočinu :o)).
      Měj se Zdeničko hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Álo, oba koše jsou krásné. Ten nákupní bych možná taky využila. Úplně se vidím, jak jdu na trh pro ovoce, zeleninu a bylinky :-)) Hezké odpoledne D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbí chodit na nákup s proutěným košem. Teda pro menší nákup ... :O).
      Pěkný zbytek neděle Danko.
      Ála

      Vymazat
  11. Ali, tak úplně stejný mi před 14dny domů přinesl můj muž. A teď když chodím věšet prádlo a teplý vítr mi přitom ovívá vlasy, je mi krásně.
    Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se ale hezky Zuzko stará ten tvůj muž :o), to je milé.
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Jsou to fešáci, takový typicky babičkovský :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, pravda,já babičky nezažila, tak si to teď užívám a košíky se hodí :o))).
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, tohle je přesně podle mého gusta. Jak je někde stánek s proutěnými výrobky, hned tam běžím.
    Firma Jipro má ale opravdu krásné výrobky, děkuji za tip, moc se mi u nic na webu líbí.
    Ať Ti košíky dobře slouží, myslím, že tohle nikdy nevyjde z módy:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proutí přežívá, je to neměnná stálice, přírodní materiál, který nikdy nezklame. Neumím si bez proutěných výrobků svou domácnost skoro představit.
      Hezké dny Henrietko.
      Ála

      Vymazat
  14. Přírodní.....je i moje láska:-)...super pořízení. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch "umělin" kolem nás je již příliš, že? Vůbec se nedivím, že neustále přibývá lidí s alergiemi.
      Ála

      Vymazat
  15. Krásné radosti z proutí. Byly doby kdy jsem pletla z pedigu, fajn relax. Košů není nikdy dost, přírodní nic nenahradí.
    Hezké dny měj Álo. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, i já mám za sebou pedigové období. Těch košíků, podnosů co jsem napletla, darovala a rozdala. A víš, že mám ještě někde malou zásobu proutí? Já to musím vytáhnout a přes léto zpracovat. Moc mne to bavilo. I jsme si pedig barvila.
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  16. Moc krásný koš, Alenko a ten koláč, ten vypadá taky dobře!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem si objednat menší Helenko, nějak jsem opomněla, že jsem doma už jenom dva :o))).
      Koláč všem moc chutnal a i Jonášek baštil celý kousek ke svačince.
      pa Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála