středa 21. června 2017

PITNÝ REŽIM ...

je nutný nejenom pro člověka, a v nynějších teplých dnech na něj opravdu nesmíme zapomínat, ale je důležitý i pro ptactvo a drobný hmyz.
Ptáčků nám po zahradě lítá dost a dost, jiřičky pravidelně nalétávají na náš bazén a občas je jim úplně jedno, že v něm kdosi plave.
Pro ty ostatní jsem připravila na pár míst pítka.


Nedávno jsem si koupila v Německu dvě misky z teakového dřeva, jenom se mi líbily a neměla jsem rozmyšlené na co je použiji a vida jak se hodí. Přidala jsem do nich pár kamenů a každý den sleduji návštěvníky.
Přilétají nejenom ptáčci, ale často se objevují vosy, vosičky, včelky. Nedaří se mi však je nafotit, jakmile se přiblížím, rychle odlétají a tak je nechci rušit.


Ještě by se mi líbilo větší keramické pítko, ale zatím jsem nenarazila na hezké.
U keramičky Lenky na  jejím blogu jsem zahlédla krásné využití starších plechových mís a já doma mám tři různě velké.
Tak jsem jednu obětovala :o).


Chci ji natřít na mou oblíbenou modrou, která se mi v zahradě tolik líbí.
Snad mi ještě trochu barvy zbylo.



Bohužel je všude již veliké sucho a každý den navečer musíme zalévat hadicí. Něco málo vody ještě bereme do sudů z nádrže, do které chytáme dešťovou vodu, ale minulý týden nateklo tak do poloviny.



Krásný první letní den ...


20 komentářů:

  1. Je krásný ,,první letní den", ale to sucho je už dost problematické. Ještě mám nějakou vodu v sudech, ale ještě nějaký den a už budu zahrádku zavlažovat zdrojem pitné vody. Máš krásná pitítka. Já mám zatím jen jedno a to nestojí za vyfocení, ale musím se po něčem lepším podívat.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také se mi nechce zalévat pitnou vodou, proto máme nádrže na dešťovku, jenže když neprší, je zle. Pítka doplňuji, ona se ta voda také rychle odpařuje v těch vedrech.
      Měj se pěkně.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, musím jen souhlasit! Žízeň mají všichni, včera jsem byla v bazénu já a sršeň... místa bylo naštěstí pro obě dost!
    Vymyslela si to parádně, myslím, že i já mám podobnou mísu, s dovolením se budu opičit.
    Jo, a ty knedlíčky, ty tedy vypadají opravdu úžasně!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to v bazénu stává s těmi jiřičkami, plavu si a ony začnou nalétávat :o)).
      Klidně mísu použij, já si vzala mustr zase od Lenky :o)), tak to budeme šířit, ať je pítek víc.
      Měj hezký dne Helenko.
      Ála

      Vymazat
  3. Páni, vypadá to moc hezky :) Zrovna jsem dneska sekala zahradu a říkala, jsem si že by se mi taky líbilo mít nějaké pítko pro ptáčky. Viděla jsem jedno v OBI ale bylo moc drahé. Tohle je skvělý nápad :) Děkuju za inspiraci. Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :o). Dobrých nápadů není nikdy dost.
      Hezký den.
      Ála

      Vymazat
  4. Já mám v této míse kompost v kuchyni než ho vynesu do toho venkovního. Děti ptáčkům doplňují pítka z kokosových ořechů na stromě. Krásné dny a nějaký ten svěží déšťík přeji :-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je také dobrý nápad, pítka z kokosů.
      Zatím to na deštík nevypadá :o)).
      Hezký den Zuzko.
      Ála

      Vymazat
  5. Krasne keramicke napajadlo mam z moravskej keramikarne v Postornej (dufam, ze som to napisala spravne), predavaju ho ako kvetinac, na poziadanie mi don neurobili dierku na odtok vody, takze sluzi vtacikom :-). Skuste pozriet na ich webstranke ;-)
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip, zkusím vyhledat.
      Hezké dny Majko.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, máš moc krásnou zahradu...Pítka jsou úžasná a doufám, že se budou líbit i ptáčkům. Přeji krásně dny. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Inko, je to má druhá láska (první je samozřejmě muž a děti) :o))). A ptáčkové přilétávají pít, navečer je vídáme, možná že přiletí i brzy ráno - to teda řádně spím.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko moc krásná pítka máš.. Také máme od minulého léta jedno plechové pítko..A moc ráda sedávám na nedaleké pergole a pozoruji žíznivé návštěvníky. Také stále vybírám nějaké hezčí, dekorační.. Ale zatím jsem si žádné nevymyslela.. Máš nádhernou zahradu.. Přeji ti krásné letní dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko jsem moc ráda, že jsem ta pítka konečně na zahradu dala, ono je jedno jak vypadají, hlavně že pomohou.
      Zahrada je prostě má radost veliká.
      Měj pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, pítka se mi moc líbí a u Lenky jsem ho také zahlédla. Já jsem dala vodu do plastové podmisky a pár kamínků, ale ptáčka jsem u ní ještě neviděla. Vystřídala jsem pár míst pod stromy, ale buď nemám štěstí a nebo nevím.... Ptáčků na zahradě máme dost. V létě se chystám na keramický kurz, kde si chci pítko vyrobit, ale zatím mám pocit, že bude nevyužité.
    Přeji příjemný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni jsou hodně opatrní, ale nám se podařilo již několikrát ptáčky zahlédnout a bylo to spíš navečer, kdy byl na zahradě již klid. Na tu plechovou mísu vidíme akorát z pergoly, tak to se dobře pozoruje, sedíme venku každý večer.
      Měj se hezky Dášo.
      Ála

      Vymazat
  9. Pítka jsou zajímavý nápad, budu muset na chalupě vyzkoušet, jestli by měly mezi ptactvem úspěch..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za vyzkoušení to zajisté stojí, stačí jakákoli nádoba a myslím, že kamínky je trochu uklidní, že jim nehrozí nijaké nebezpečí :o).
      Měj se pohodově Stáni.
      ála

      Vymazat
  10. Ali, mám vždycky takovou radost, když se najde člověk, jako jsi Ty, který nemyslí jen na své potřeby, ale i na potřeby zvířecí říše...
    Krásné oázy jsi jim připravila.
    Pěkný večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych se přiznala, tak já odmala mám takový respekt k zvířátkům, že jsem se bála vzít do ruky jako holka, žluté kuřátko :o))). Nejsem typ člověka, který okamžitě sahá na psa, kočku i když je neznám, koně jsem si v životě nepohladila a nepodala mu jablko či mrkev, protože prostě veliký respekt. Ale některé věci dělám automaticky :o)), jakože je mám potřebu zachraňovat, mluvím na ně a tak... Tak nevím jak to se mnou vlastně je :o).
      Kdo ví...
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála