sobota 10. června 2017

MAŘÍŽSKÁ KERAMIKA ...

a můj pokus o dekorování misky na společném tvoření s kamarádkami.
Psala jsem  příspěvek o vánočním dárku, který jsme společně rozbalily v dubnu, pamatujete?

Konečně ji mám doma.
A přiznám se, že se mi moc líbí.
Budu se tedy chlubit :o)).

Takhle to dopadlo.
Glazura je nádherně lesklá.





Odstíny modré jsem zvolila záměrně, na pergole se mi prolínají letní barvy modré a zelené, miska zde má své místo.
Musím si ji chránit !!


A takto vypadala miska před vypálením.



Škoda, že je Maříž tak daleko od nás, lákalo by mne si občas k nim zajet,  chvilku se nechat unášet fantazií a tvořit malbu na keramiku.
Ač mám ráda jednoduchou, nyní nejvíce bílou, keramiku, touto miskou jsem se barevně trochu odvázala.
A proč ne?



Třeba se k tomu ještě někdy nachomýtnu ...


40 komentářů:

  1. Budeš se divit, ale zrovna nedávno jsem si na Tvoje keramičení vzpomněla. A vida miska je tady a je krááásná. Krásně se vyjímá na letním stole. Ano,ano musíš si ji chránit, protože je to originál !
    Hezký víkend!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem ráda, že jedna z kamarádek měla cestu do Prahy s manželem a všechny naše výtvory vyzvedla. Originál to je a jsem na ní docela pyšná. Jen kdybych uměla i takovou krásnou misku vytočit na kruhu, to by to ale dopadlo jinak :o))))).
      Pěkný den Hani
      Ála

      Vymazat
  2. Ali v Maříži jsem byla vícekrát a vždy jsem malovala. Keramiku mám do dnes, běžně ji používám. Maříž je od nás hodně daleko, ale chtěla bych mít mísu na přílohy mnou malovanou. Snad se tam jednou zase vrátím. Mísu máš fakt moc krásnou. Před vypálením barvy vypadají smětlé, pak je střep krásně výrazný. Ať ti dlouho dobře slouží. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také by se mi k malé misce líbila i velká. Však k tomu někdy může dojít, člověk nikdy neví :o).
      Měj se hezky Iwko.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo, je nádherná, hurá léto, prázdniny, volné teplé dny. Chraň ji jako oko v hlavě, vím jak je tato keramika křehká.
    Hezký víkend měj. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ji chránit, to je jasné. A slyšela jsem také, že tato keramika je křehká.
      Hezkou sobotu Jani přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. Ali, miska je nádherná a hlavně je to originál tvou stvořený !!!! To je rodinný poklad !!! Přeji ti, ať vám dobře slouží.
    EvaLuna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem se s tím pěkně piplala a moc mne to bavilo. Ostatní byly již hotové a já bych ještě čmárala :o)).
      Pěknou sobotu Evo.
      Ála

      Vymazat
  5. Álo, miska se ti moc povedla - hezký vzor i odstín modré, aledí to pěkně k sobě. Vypadá, jak od profíka :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem byla z té blankytně modré mile překvapená. Taková práce je radost, vždy obdivuji práci keramiků.
      Měj se hezky Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, vkusné a originální. Opravdu pečlivě na glazované. Miska se bude krásně vyjímat na stole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Diano, jsem ráda, že se líbí a to nejenom mně :o).
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Je moc krásná.....Hezkou sobotu Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jsem nečekala, že to takhle hezky dopadne Ilo.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Krásná. Ta se ti fakt povedla. Hezký zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem překvapená :o)).
      Pěkné dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  9. Alčo, naprostá nádhera. tuto techniku znám, ale nikdy jsem ji nezkoušela. Jsem v keramičení začátečník, ale ty jsi už hodně dobrá, když toto dovedeš :-) měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před pár lety jsem chodila dva roky do ZUŠ pro dospělé na kurs a moc jsem litovala, že to pak skončilo, moc mne to tam bavilo. Jen jsme nestihli točení na kruhu, to mne mrzí. Učili jsme se i jiné techniky tvoření, nejenom keramiku a bylo to moc prima.
      Měj se hezky Ivanko.
      Ála

      Vymazat
  10. Je moc hezká, povedla se ti Alčo :-). Do tohoto se pouštět nebudu, máš můj obdiv :-) Krásnou neděli D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně miska byla připravená přímo k dekorování, pokrytá základní bílou glazurou a my jenom kreslily a nanášely jiné barevné glazury. Ale dopadla myslím opravdu dobře :o).
      Pěkné dny Danko.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, už kolikrát jsem si na tu misku vzpomněla, jak asi dopadlo vypálení. No a dopadlo úžasně. Miska je opravdu povedená, jsi šikulka. My se s dcerou chystáme na letní kurz keramiky, tak snad se dostaneme a něco hezkého se nám také povede.
    Přeji krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí nejenom mně :o)). Kurz bude určitě krásný, hned bych také někam jela tvořit.
      Pěkné dny Dášo.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko tvá miska dopadla na jedničku. Nádherně se vybarvila 😉..
    Připomíná mi loňskou dovolenou v Řecku.. Moře, modrá obloha..
    Achychy ách 😊.. Jsi šikulka.. Krásný zbytek neděle a ještě hezčí nový týden ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem byla Zdeničko překvapená těmi hezkými odstíny modré. Ono je to vždy trochu překvapení, co z té pece nakonec vyleze :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, miska se Ti moc povedla, na léto je jako dělaná....krásné barvy.
    Měj se hezky.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jani, modrou v létě mám moc ráda kolem sebe.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  14. Alenko, vracím se ještě k tvému přispěvku o košících.
    Na tvé fotce velkého prádelního koše máš vyfotografován sytě fialovavý keřík .
    Přesně tato rostlinka se mně objevila na záhonku aniž bych ji tam vysazovala - vidím že ji milují včelky. Nevíš, jak se tato letnička - nebo je to možná trvalka - jmenuje?
    Měj se hezky

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, vím o které píšeš, je to trvalka a momentálně si vůbec nemohu vzpomenout jak se jmenuje (něco mi napovídá kakost, ale asi ne), zkusím se podívat do svých záznamů, zda ji tam mám.
      Ála

      Vymazat
  15. Tobě ty ruční práce prostě jdou Álo! Užila sis to a ještě si ty chvíle připomeneš po každé, když se v pergole na misku podíváš.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám na to hlavně hezké vzpomínky, krásný den to byl. A misku mám na pergole, abych se každý den mohla kochat :o))). Už mne svrbí ruce na něco tvořivého, tak snad se konečně zase do něčeho pustím.
      Hezký den Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  16. Alenko, to je tvoje první? Jestli ano, tak opravdu smekám! Ono to je trochu čarování, před vypálením to vypadá trochu jinak, že. Opravdu nádherná!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Touto technikou jsem pracovala poprvé, ale setkání s keramikou to první není Helenko. To je vždy adrenalin co z pece vyleze :o).
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  17. Já myslela, že to je od profíka, barvy jsou krásné, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda Kájo, žádný profík, to jenom můj neumělý pokus :o))).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  18. Alenko, to je nádhera! Jsi moc šikovná! Miska si zaslouží zcela speciální místo! :)
    Krásné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, děkuji za pochvalu. Já z ní mám radost a moc ráda bych se k tomuto dekorování ještě někdy dostala.
      Hezké dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  19. Tak na tenhle příspěvek jsem se těšila a vyhlížela ho :o) Miska se ti moc povedla a je krásné, že ti dělá radost. Mně se na takovýchto věcech líbí, že mají příběh, historii, která s nimi ožívá, kdykoli se na ně člověk podívá.
    Jsi šikulka, Alí.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu Katko, pohled na misku mi vždy připomene ten prima společný den. Třeba ještě někdy něco podobného zažijeme :o).
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála