úterý 27. června 2017

KEDLUBNOVÉ ZELÍ ...

z vlastních výpěstků.
Kedlubnám se letos velmi dařilo a došlo i na uvaření zelí. Vzpomínám si, že mamka ho v létě vařívala a já si občas připomenu své dětství a připravím ho také.
Jen zjišťuji, že nafotit se mi ho nepodařilo.
Byla sobota, hlídali jsme od rána Jonáška a já s obědem pospíchala, aby mohl jít v poledne spát (jako ve školce). Odpoledne jsme měli na nádraží vyzvednout Matýska, který se vracel ze školního výletu a tak jsem měla fofr. Nebyla jsem si jistá, zda budou sdílet stejné nadšení z kedlubnového zelí a tak jsem pro ně raději zadělala na jahodové knedlíky. Takže dva chody :o)) plus cuketová polévka.

zdroj - Wikipedie -

A jak ho připravuji :

- na másle zpěním 1 cibuli nadrobno nakrájenou
- kedlubny oloupu a nahrubo nastrouhám
- společně s cibulkou při častém míchání restuji (kedlubny si pustí trochu vody, nepodlévám)
- osolím, přidám mírně kmínu mletého
- přisladím cukrem a vliji cca 1 lžíci octa
- ochutnám a doplním chutě jak jsme zvyklí u hlávkového zelí
- možno zahustit strouhaným syrovým bramborem nebo mírně zaprášit hladkou moukou
- kedlubny nerozvařuji úplně, aby nebyly jako bláto :o), musí trochu křupnout, takže zelí je opravdu za chvilku hotové.

Mezitím manžel ogriloval kuřecí paličky naložené v marinádě a já uvařila v páře špalíčky z bramborového těsta.

Vaříte kedlubnové zelí?
Znáte ho?
Máte ho v oblibě?

U nás se po něm jenom zaprášilo, v hrnci nezbyla ani pidi porcička, syn, který přišel na oběd vše vymetl.

Prostě pochvala pro kuchařku ... "o).




20 komentářů:

  1. Kedlubnové miluji, kedlubnové zelí asi nejvíc.Náš recept na něj je stejný jako ten Váš. Doma jsme vařili i kedlubny na smetaně a nebo je jen tak nastrouhali na krajíc chleba s máslem. Hezký den a hezké celé léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je dělám také na smetaně s bramborem, to je takové sezonní jídlo :o).
      Krásné dny přeji také.
      Ála

      Vymazat
  2. Kedlubnové zelí miluje můj manžel, takže ho občas děláme. Já tepelně opracované zelí ani kedlubny moc nemusím, takže si svůj díl vždycy schroupu za syrova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je manžel rád, že i když ho nemusíš, přesto uvaříš :o).
      Ála

      Vymazat
  3. Miluji kedlubnové zelí. A nikdo z mé rodiny proti nemu nic nenamítá, když ho na talíř naservíruji.
    Ale mám ráda kedlubnu i v syrovém stavu.
    Naprosto věřím, že u vás bylo vymeteno. I když ono je to taky o kuchařce :-)
    Hezký den, Alenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší jsou ty menší, čerstvé na chroupání, to mám také moc ráda.
      Pěkný den Hani :o).
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, kedlubnové zelí dělávala moje mamka a bylo výborné. Já ho nevařím, když už máme kedlubnu, tak ji sníme. :o)
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jich letos měli docela velkou úrodu, tak bylo zelí i smetanová omáčka :o). Teď ještě dozrávají modré, ale ty jsou vhodné spíš opravdu čerstvé nebo do polévky.
      Měj se hezky Dášo.
      Ála

      Vymazat
  5. juuu zrovna včera jsem si koupila dva kedlubny jdu dělat kedlubnovou omáčku.....

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko u nás se kedlubnám bohužel nedaří..Asi neradi rostou na kopečku :-)
    Kedlubnové zelí dělávala moje bábinka a já ho tak milovala. ..už vím co koupím v trhu :-)
    Krásný večer. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida Zdeničko, vzpomínka na bábinku a kedlubnové zelí u vás v kuchyni :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko znám a mám ho moc ráda, jenom ho doma nikdo nechce jíst :-) Hezký večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás prochází a mají ho rádi, takže výhoda :o)).
      Měj se hezky DAnko.
      Ála

      Vymazat
  8. Není nad vlastní výpěstky :))) Nediviím se , že bylo všechno za chvíli fuč :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne moc baví, když jdu ráno na zahradu a tam si mohu něco vytrhnout, ustříhnout, strčit do pusy. Nemáme toho mnoho, ale radost nám výpěstky dělají :o)).
      Ála

      Vymazat
  9. Ali kedlubnové zelí mám moc ráda a v létě ho dělávám z vlastních kedluben. Když dělám cuketové zelí tak ho vylepšuji kouskem kedlubny, je potom chutnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cuketové také dělám, přidání kedlubny také vyzkouším, díky za tip.
      Měj se.
      A.

      Vymazat
  10. Alenko, kedlubnové zelí znám, naučila mě ho připravovat maminka mého muže, ten ho přímo zbožňuje!
    A ten kompost, ten je opravdu parádní!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jsem netušila, jak je kedlubnové zelí oblíbené Helenko.
      Pěkný víkend.
      A.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála