pátek 2. června 2017

KAPAROVÁ OMÁČKA ...

se přiřadila k dalším oblíbeným dipům a omáčkám k letnímu grilování.
Ráda si připravuji k masitým pokrmům různé omáčky(dresingy) a tak stále hledám nové kombinace chutí.


Vyzkoušela jsem minulou neděli k malé oslavě narozenin našeho nejmladšího kaparovou omáčku ke grilované krkovici.

Kapary jsou nerozvinutá poupata květů keře kapary trnité, naložená v soli nebo solném nálevu, případně v solném nálevu s vinným octem. Nejlepší kapary pocházejí z francouzského Provence a jsou nazývány „nonpareilles“ (nesrovnatelné). Používají se tedy hodně ve středomořské kuchyni, do  salátů, omáček, na těstoviny, pizzu i k různým masům jako je ragú, mleté řízky nebo ryby či jehněčí speciality. Kapary v nálevu lze při vaření použít bez úpravy, kvalitnější kapary nakládané pouze v soli je třeba před použitím propláchnout, aby svou chutí nepřehlušily chuť ostatních přísad pokrmu.

Polovinu plátků jsem měla naloženou ve směsi koření Vepřová pečeně ze Světa koření a druhou polovinu ve směsi od Vitany Steakové grilovací koření. Směs od Vitany jsem měla v Brandnooz boxu, tak jsme ji vyzkoušeli a musím říct, že maso bylo ochucené dobře. Já si ale raději připravuji své směsi na marinády.



Příprava omáčky je naprosto jednoduchá.
Vše jsem dala od oka :o), ale asi takhle :

Kysaná smetana jeden kelímek, půl kelímku hustého bílého jogurtu (kelímky á 200-250g). Kaparů asi tak 4-5 lžiček (bez nálevu).



Určitě tuto omáčku ještě vyzkouším na těstoviny.

Mně chutnala moc, chlapi dávali přednost mé domácí tatarce, což jsem se ani nedivila, protože ji milují :o)).

Teda mne snad také ...




10 komentářů:

  1. To víš, že Tě milují.
    Omáčka byla určitě dobrá.U nás by ale také dali pánové asi přednost tatarské omáčce. I když starší syn se snachou jsou novinkám nakloněni příznivě.
    Hezké odpoledne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :O), myslím že ano.
      Já jsme také veliký příznivec nových receptů, nových chutí a vyzkouším kdeco, můj muž je trochu konzerva. Jenže vedle mne nemá šanci :o).
      Hani pěkný víkend.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko přiznávám se kapary jsem ještě nikdy neochutnala.. Takže je čas to změnit.. Ráda vyzkouším,doba grilování už nám začíná..
    A co se týká domácí tatarky, u nás také vede.A když je jen kupovaná - to je řečí 😊😊.. Přeji ti krásný víkend.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si na ně zvykla a stále mám jednu skleničku v zásobě. Ráda je přidávám k těstovinám. Domácí tatarka je prostě nej a co úplně nesnáším v restauraci, když by mi přinesli v sáčku. Ta je fakt hnusná :O)
      Zdeni měj pěkný víkend, slunečný a pohodový.
      Ála

      Vymazat
  3. My letos ještě negrilovali... A ani tento víkend nebudeme, protože na sobotu je v plánu výlet a k večeři bramboráky...
    Kapary můj muž považuje za podezřelou záležitost, ale možná byh to mohla zkusit a neříct, z čho to je ;-).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My rádi a často :o), protože máme velký gril na plyn i s hořákem extra, takže na pergole mohu dělat i ty bramboráky. Letní kuchyni miluji.
      Stáňo já také občas něco nového manželovi podstrčím a teprve při konzumaci mu říkám co to ochutnává :o). Už je zvyklý.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, díky za inspiraci... určitě vyzkouším, také jsem ještě neochutnala! :)
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na kapary kdysi "kápla" v nějaké receptu a koupila si je. Od té doby mají své místo u nás v kuchyni :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, kapary používám v kuchyni často a ráda, ale studenou omáčku jsem ještě nedělala. Už teď vím, že bude skvělá!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti určitě bude Helenko chutnat, když jsi na ně zvyklá.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála