pondělí 26. června 2017

JAK VYUŽÍT STARÉ PALETY ...

 na to existuje mnoho návodů a tipů.

My jsme u kamarádů odkoukali jejich využití na velký kompostér na zahradu a vzhledem k tomu, že hlíny máme velikou spotřebu a náš starý se již začal poroučet k zemi díky shnilým prknům, neváhal můj muž ani chvilku.
Nakoupil 8 palet á 50,-Kč v místních Stavebninách, textilní černou plachtu, kovové spojky, šrouby, hřebíky a pustil se do díla.



Trochu se s tím lopotil, za dvě hodiny jako naši kamarádi to sestavené rozhodně neměl, neboť jediné prázdné větší místo bylo možné využít v prostoru, kde se pozemek již svažuje a tak musel na jednom místě kopat, vyrovnávat kostkami, aby se tam kompostér vůbec vešel a byl stabilní.
Mně se zdá ohromný a trochu nedůvěřivě jsem ministavbu sledovala, ale když jsem po pár dnech viděla jakou rychlostí se zaplňuje, přijala jsem ho jako nutnou věc.
Přední část, kde je jedna paleta, jsem využila a nasázela jsem tam ještě hrášek, už roste a povedu ho po paletě.
Zbylou jednu paletu chce muž zavěsit na pantíky a měla by fungovat jako dvířka. 

Musím mu připomenout, že tak ještě neučinil ... :o)


18 komentářů:

  1. Pravý kompostér můj muž nikdy nevytvořil. Jó, máme ohradu na hnůj z králíkárny, ale abych měla něco,v čem se vytvoří hlína tak nutná na vylepšení půdy v záhonu, to je jenom můj sen. Co nadělám? Nic :-) Tak teď když vidím ty fotky, tak zase začnu pomaloučku, polehoučku..........

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez kompostu si nedovedu činnost na zahradě představit :o). Hlavně je kam dávat posekaná tráva, všechny zbytky z kuchyně. A té hlíny co potom je. A to máme ještě jeden plastový, kupovaný s víkem na rychlejší uzrátí.
      Měj se Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko,
    zdravím při pondělku!!
    Komspost máte moooc pěkný...
    S objektivem Ti to jde báječně a krásně prostíráš!!
    měj se moc hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, ahoj :o).
      Kompost je hlavně hodně potřebný. Krásné prostírky mám díky tobě, tvůj návod je bezvadný!!
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,super využití palet :-)Muž šikulka!Také bych měla nápadů jak palety využít;-)My máme 2 kompostery - dřevěné,kupované a jednu Bio popelnici a stále je to málo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem z nich i pěkné zahradní sezení.
      Ilonko, my také zaplníme vše :o)), všechno třídíme.
      Měj se pěkně.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, kompostér se mi zdá obrovský, ale koukám, že už ho zaplňujete. No a zeminy není nikdy dost. Tak ať dobře slouží. :o)
    Hezké pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je Dášo veliký, ale zaplněný bude brzy :o)), jenom na půlce je již přeházená hlína z toho starého. A já k němu něco nasadím, abych ten pohled trochu rozmělnila rostlinami.
      Měj se.
      Ála

      Vymazat
  5. Ali, přijde mi to jako úžasný nápad. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se to právě také moc líbilo Iwko, a jsem ráda, že je na zahradě.
      Pěkný den.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, krásně se manžel činil. Takový kompostér by se mi také hodil.Měj krásný den. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to fofr, jak hned vše nakoupil a pustil se do toho :o), až jsem se divila.
      Pěkný den Inko.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, to je super nápad...díky za něj.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavý nápad. Budu si ho pamatovat, až nám na chalupě dojdou stará prkna a plechy, ze kterých soustavy kompostů budujeme teď (máme kompostů několik, protože do něj dáváme i posekanou trávu a té je u naší poměrně rozměrné, povětšinou jen zatravněné zahrady opravdu požehnaně).
    Jen pokud jde o ta dvířka, tak mám trochu pochybnost, zda na ně paleta nebude příliš těžká (kvůli manipulaci).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už jsme kompostér potřebovali opravit, tak se to hodilo. S dvířkama z palety vyzkoušíme a uvidíme :o).
      Ála

      Vymazat
  9. Palety mají široké využití. Viděla jsem z nich spoustu různého nábytku, ale kompostér ještě ne. Je to výborný nápad. A myslím, že se Tvému muži povedl. Já využívám plastové kompostery a jsem za ně ráda, ale je pravda, že se v nich kompost špatně přehazuje. V tom Tvém to půjde díky dostatku místa, daleko snadněji.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme také měli již několik plastových, jeden má ještě místo na zahradě a až se rozbije, tak už nám zůstane jenom paletový. Ona se hlína i v tom plastovém dobře tvoří, ale nejde prohazovat. Jenom ji občas prošplíchneme vodou.
      Hezký den Henrieto.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála