úterý 20. června 2017

JAHODOVÉ KNEDLÍKY...

z kynutého těsta a vařené v páře.

Manželovi slíbila a slib jsem splnila :o).
Já k obědu sladká jídla nevyhledávám, ale on je má rád, jahody zrají na záhonku, kynuté těsto je zadělané během chvilky.
 Od chvíle, kdy jsem vyzkoušela recept na ovocné knedlíky vařené v páře od Moniky Brýdové, jiné nevařím.



Tak kdybyste měli zájem :

500 g polohrubé mouky
1/2 čerstvého droždí (nebo sáček sušeného)
špetka soli
1 vejce
150 ml vlažného mléka
100 ml vlažné vody
4 vrchovaté lžičky moučkového cukru
4 lžíce oleje



Kdo má pekárnu, nechá ji za sebe zpracovat kynuté těsto.

Kdo nemá, postup je jednoduchý:

- do mouky udělá důlek
- do důlku nadrobím droždí
- zaliji trochou vlažného mléka
- přidám lžičku cukru
- po vzejití kvásku přidám zbývající suroviny
- zadělám těsto, které se odděluje od vařečky
- nechám vykynout
- lžící vykrajuji bochánky
- naplním ovocem
-  12-15 minut vařím v parním hrnci, do kterého 
vkládám pečící papír, knedlíky se vůbec nepřilepí.



V kysané smetaně, mírně přislazené moučkovým cukrem, jsem vidličkou rozmačkala jahody a přeliv na knedlíky byl hotový.
I když já miluji skořici, cukr a máslo :o).


Ještě uvařím další várku a dám je do mrazáku.

Však se budou hodit ...


20 komentářů:

  1. Já už nedělala kynuté ovocné knedlíky ani nepamatuji. Dělám většinou z tvarohového těsta. Nalákala jsi mne, recept si opíšu a udělám je.
    Pamatuji, když je dělávala mamka - blbouni jsme tomu říkali. Nejvíc je dělala s borůvkami a byly jako dech. Ty Tvoje taky vypadají víc než dobře.
    Hezký letní den,Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem byla dítě, mamka dělávala také blbouny :o))). A i třeba s povidlama.
      krásný den Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Ovocné knedlíky jsem naposledy dělala když byl Maty miminko.-)Moc děkuji za recept,vypadají opravdu lákavě.Hned jdu zadělat těsto.-)Krásný den Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel má rád sladká jídla, tak když byli kluci malí, užíval si těchto jídel častěji. Nyní mu je udělám, ale opravdu jenom občas, spíš když je období jahod, meruněk a borůvek :o)). A si vždy hooodně šplhnu.
      Hezký den Věrko.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, ty vypadají báječně. Letos jsem ovocné knedlíky ještě nedělala, ani tvarohové, ani kynuté. Jahod mám strašně málo, tak snad se dostaneme na sběr aby bylo z čeho je vyrobit. :o) Děláš mi chutě, takže jdu kouknout, kdy se u nás sbírají.
    Přeji pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu dělat Dášo druhou várku, ale ty dám do mrazáku, budou se hodit až budeme mít na prázdninách vnoučata :o)).
      Přeji ať si nasbíráš dobrou zásobu.
      Ála

      Vymazat
  4. Jéé, Alenko, tak ty vypadají fantasticky! Já sladké jídlo můžu a zrovna ovocné knedlíky mám moc ráda. Nejčastěji dělám tvarohové, jsou na přípravu nejednodušší, ale chuťově se kynutým nevyrovnají. Děkuji za super receptík, určitě ho v brzké době vyzkouším, u nás jahůdky na záhoně také dozrávají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pokud máš ráda ovocné knedlíky, tak těsto vyzkoušej. Pokud Lucko nemáš parní hrnce, vůbec nevadí, dej si do hrnce s vodou pařák, pečící papír nezapomeň (vůbec se nepřilepí) a vař v páře. Jsou fakt báječné.
      Dobrou chuť :o)).
      Ála

      Vymazat
  5. Mňaaam!!! Já je jedla jen v jídelně. U nás tvarohové vedou. Ale ty Tvoje tak lákají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou dobré i ty tvarohové, cožpak o to :o)).
      Hezký den Zuzko
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko!!!!
    To je mňamka!!!!!
    Kynuté mi dělávala babička- já švindluji a dělám tvarohové...
    Ale tyhle kynuté s "přelivem"...no asi o víkendu zadělám!!! :o)))
    Měj se moc hezky a pěkný večer Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to Jaru není švindlování, vždyť ty tvarohové jsou také dobré.
      Hezky se měj.
      Ála

      Vymazat
  7. Teeeda, vypadaji skvele. Ja z nich mam respekt, ale dala ybch si je hned:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, já se jim léta vyhýbala, jednou se mi srazily a už jsem se do nich nechtěla moc pouštět, ale nedalo mi to a prorazila jsem :o)).
      Pěkný den.
      Ála

      Vymazat
  8. Tak ty jsem ještě nikdy nedělala (ostatně - já nejsem s kynutým těstem zrovna kamarádka). Měla jsem je ale kdysi u kamarádky s borůvkovou omáčkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si postupem let na kynuté těsto zvykla, ale když slyším vyprávět mého muže, jakým způsobem zadělávala jeho babička kynutá těsta :o))) - já vše musím raději zvážit, ona vše od oka.
      Hezký den Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, takové krásné dělbuchy..., jak říká můj taťka.
    Víš, že já je dělala jednou v životě, ještě, když byly děti malé? A vím, že se mi moc nevyvedly, vůbec nebyly takhle krásně kulaté.
    Jen navař, v zimě jako když je najdeš:-).
    Henrieta


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělbuchy - to jsem u knedlíků ještě neslyšela, to je dobré :o))).
      Mně se tenkrát také poprvé nevyvedly, pamatuji si to dodnes, připosražené kouličky.
      Měj se hezky Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  10. Vypadají moc dobře :) Tento recept vyzkouším. Dělám je totiž z hrubé mouky, mam recept po babičce, jsou výborné ale ráda vyzkouším nový recept :) Eloorka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že z té polohrubé jsou takové jemnější, vyzkoušej a můžeš porovnat Eloorko.
      Měj pěkný den.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála