pátek 23. června 2017

JAHODOVÁ BUBLANINA ...

bez tuku.



Jahody stále plodí.


Marmelády ze 3 kilogramů jahod jsou již ve skleničkách.

Jahody do Prosecca - servíruje po večerech manžel.


A já servíruji 

Jahodovou bublaninu ke kávě.




Pro nás dva opět do koláčové formy.

Recept původní na plech :

5 žloutků
250 ml mléka
60 g moučkového cukru
vanilka
lžička citronové kůry
170 g polohrubé mouky
špetka soli
+ sníh z 5 bílků

Má úprava :

3 žloutky
180 ml mléka
30 g moučkového cukru
vanilka, citronová kůra
150 g polohrubé mouky
- žloutky, cukr a mléko jsem nejprve rozšlehala a 
mouku postupně zašlehala
+ sníh ze 3 bílků nakonec jemně po částech vmíchala stěrkou

- peču v troubě na 160°C asi 30 minut.




Jahody kam se podíváš ...





16 komentářů:

  1. Vidím, že jahod si u vás užíváte dosyta. Taky proč ne, když je úroda. Já už jahody nepěstuji, takže buď je dostanu nebo koupím. Ne ty z Penny, ale jezdí k nám soukromí pěstitelé a mají je fakt OK.
    U nás ten déšť ochlazení nepřinesl. Sice slunce je vylezlé jen tak na polovinu, ale je teplo.
    Hezký den tam u vás!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě stále sbírám, některé jsou menší, občas se najde obrovitá :o). U nás celý den pod mrakem a kolem 18-19°C, velká změna.
      Hezký den Hanko.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, jahody a banány jsou mé nejoblíbenější ovoce. Včera přivezla Katka (dcera) jahodový sirup. Jí prý moc nechutná a já se můžu upít. Také jsem dělala jahodové knedlíky, když jsem je viděla u tebe na blogu. Sice tvarohové, ale výborné, ještě dnes dojíme. Mňam. A teď zase bublanina? Vypadá báječně, takže by na sobotu bylo co ke kávě? A pak se divím, že ty kila přibývají. :O)
    Hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahodový sirup je slaďoučký, že Dášo?
      Já se raději kily nezabývám, dokud zapnu kalhoty a sukně, které mám již několik let, tak se nebudu nervovat :o)))).
      Zrovna jsem uvařila kávu a dokrojila poslední tři kousky.
      Měj se pirma.
      Ála

      Vymazat
  3. Ali jahody mám moc ráda v jakékoli podobě. Nejlepší jsou přímo ze záhonku. Letos se nám nějak nevydařily. Jsou malé a není jich moc. Budeme muset koupit nové sazenice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také je mám hodně ráda a ze záhonku nejraději, rovnou do pusy, to je báječné. To samé borůvky, natrhat a sníst.
      Měj se pěkně Ali.
      Ála

      Vymazat
  4. Bublanina, ale i jahody v Prosecu vypadají lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel nakoupil Prosecco, prý k teplým letní večerům :o)).
      Hezký víkend.
      Ála

      Vymazat
  5. Álo, to je teda pohodička. To, že jsi pilná včelka a děláš mi chutě, tak to jakože beru již automaticky, ovšem ten pozorný manžel...to je tak milé. To je prostě štěstí v životě, jaké si to kdo udělá, takové to má a ty to máš moc povedené. Zavírám Tvoji stránku, protože je večer, já jsem si řekla, že nebudu už nic jíst a teď pohled na bublaninu, ach jo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, tak to chápu, také se mi občas sbíhají sliny, když vidím někde něco dobrého a VÍM, že jsem již dávno po večeři :o)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Hotová jahodová symfonie. Blaho a nádhera! Mám je moc ráda v jakékoli podobě.
    A ještě musím pochválit krásné fotky ze zahrady!
    Alenko, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahody jsou prostě báječné v čemkoliv :o)).
      Helenko děkuji a měj se báječně .
      Ála

      Vymazat
  7. Zdravím, jahod se nám nedostává. Děti by je zobaly furt a ptáci jsou rychlejší než my. Vlezou i pod sítě a nazobou všechno co se jen trochu začne červenat. Máme tu moc listnatých stromů a není se čemu divit... to stéjné s rybízem či arónií. Krásné letní dny, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nemilé Kájo, už kvůli dětem. My se chystáme dát sítě na borůvky, protože poprvé letos bychom mohli mít misku, ale jestli nám to sezobou, budeme mít prd :o).
      Měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  8. Mňam. Jahody jsou po malinách moje nejoblíbenější ovoce. Škoda, že nemám vlastní zdroj jahod a jsem odkázaná na nákupy. Letos jsem ani tu bublaninu neupekla - všedchny, co jsem koupila, jsme s mužem snědli jen tak (a já si jich dala pár do ovesné kaše).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se Stáňo :o)).
      Já sbírám skoro denně, takže marmelády, pečení, knedlíky se střídají. Sníst bychom je s mužem nestihli.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála