úterý 9. května 2017

V SEDLE ...

svého kola jsem se ocitla během prodlouženého víkendu
ve SLAVONICÍCH.

Letošní chladné jaro způsobilo, že to byl naprosto zničující zásah do mého organismu. Každý cyklista ví, že je důležité si pozvolna otlačit zadek krátkými jízdami a teprve poté se vydat na cyklovíkend, kdy se jezdí každý den dlouhé celodenní trasy.
Během pátečního odpoledne ujeto "pouhých" 32 km, ale pěkně z kopce do kopce. Občas jsem měla pocit, že mi plíce lezou krkem ven a musím zatínat zuby, abych si je udržela tam, kde mají být - budu je ještě pár let potřebovat.
Radostným zábleskem  probíhajícího odpoledne bylo zastavení v Maříži, nahlédnutí do keramické dílny a obchůdku, který zářil barvami až oči přecházely.
Chlapi raději posečkali v restauraci a viditelně oplývali radostí, že nic neneseme. Jenže to nebylo z důvodu, že bychom si nevybraly, ale neměly jsme tu krásu kam bezpečně uložit, aby nehrozilo totální zničení než dorazíme na hotel Daina, kde jsme byli ubytovaní.

Nevzala jsem si sebou foťák ani mobil a tak jsem požádala manžela ať mi udělá pár fotek svým mobilem. Takové halabala fotky jsem dlouho neviděla :o)) a proto jenom jedna na ukázku.

Další den pozvolný přesun po cyklostezce do rakouského Waldkirchen an der Thaya. Na cyklostezku využita stará vlaková dráha a z ní krásná asfaltová cesta.
Má přání, vysílaná několik dní předem do nebes, aby nám bylo dopřáno počasí bez deště, byla vyslyšena.

Posilněni horkou polévkou u našich sousedů jsme se po stejné stezce vraceli zpět. Sice se dal zvolit okruh, ale ten celkem měřil 115 km a to bylo pro většinu z nás, hlavně z důvodů dosud málo najetých kilometrů, příliš mnoho.

Sobotní celkový počet kilometrů byl proto "pouze" 68 km.
Jenže mé pozadí (a nejen mé) mělo pocit, že mám najeto nejméně 200.
Au, au - fňukalo.

Na neděli ze všech stran hlásili silné dešťové přeháňky, občas slunečno.
S mým mužem jsme proto řídítka vyměnili za volant a rozjeli se po snídani autem po okolních památkách.

Zklamání v Jemnici. Zámek stále není zrekonstruován (viz malé foto uprostřed).
Nezbylo nám nic jiného než shlédnout pár pěkných domů na místním náměstíčku a přesunout se jinam.

Letecký pohled na zámek na vyvěšeném letáku vypadá mnohem lépe než realita.
A poslední záznamy o činnosti jsou z roku 2016.

Zajeli jsme do Dačic.
To už byla jiná atmosféra.
 Dýchla na nás dávná historie a já se nechala unášet minulostí.

Návštěvu zámku velmi doporučuji a pokud sem zavítáte na svých toulkách, určitě si ponechte časové okénko a zajděte posedět do zámecké kavárny.
My tak učinili, odměnili se vynikající kávou Dalberg a báječným zákuskem v úžasném prostoru. Z nabízené keramiky z nedaleké keramické dílny jsem si ještě rychle koupila malé svícny, nafotila pár záběrů z venku a s obavami z rychle se přibližujících temných mraků jsme odjížděli z parkoviště směrem na Telč. Museli jsme po pár minutách zastavit, stěrače nestačili vodu, která se během mžiku začala z nebes valit, vůbec stírat. A aby toho nebylo málo, přidaly se i malé krupky.
Jak jsem byla ráda, že sedím v autě a ne na kole :o).

Celá ta neplecha trvala pár minut a mohli jsme pokračovat.

Telč
nás uvítala prosluněná a kupodivu nebyla neprodyšně ucpaná
 skupinami turistů :o).
Na prohlídku zámku jsme nešli, kdysi jsme již absolvovali a museli bychom stejně delší čas čekat na volnou.
Stihla jsem nafotit co jsem chtěla a nebe se opět zatáhlo, z mraků se vylila přebytečná voda, turisté se rozprchli do úkrytů. Nám to nevadilo, zrovna jsme seděli v podloubí a prázdný žaludek plnili polévkou.

Čas nás netlačil, zajeli jsme se skoro již navečer podívat do
Českého Rudolce, o kterém nám vyprávěl kamarád, že je tam k vidění
Malá Hluboká.
Nedokázala jsem si představit co tím myslí, ale již při vjezdu na okraj obce mi to bylo jasné.

Vidíte na fotkách, že objekt prochází rekonstrukcí.

A na závěr důkaz.
Byla jsem tu také :o).
Bohužel nebylo z čeho vybírat, manžel mne fotí málo, foťák mám v rukách neustále jenom já.
A podle toho to také vypadá, občas mne zachytí mobilem, rozchechtanou, rozevlátou, neupravenou, zasněnou - ale i tak jsem to stále já :o).

Nenajezdili jsme závratný počet kilometrů, ale o to nám vůbec nejde.
Sešli jsme se opět s lidmi, se kterými se na cyklovíkendech potkáváme již několik let. Tento víkend se nás sešlo čtrnáct.
 Nejsme z jednoho města, nevídáme se často, ale společně prožitý čas na krásných místech naší vlasti nás všechny baví víc jak deset let.

Večery plné smíchu nám prodlužují život.

A to stojí za otlačený, bolavý zadek ... :o)

1. Tak to jste měli krásný víkend. Bohatý program a i když nebe trochu někdy zazlobilo, tak v podstatě vám to vyšlo. Úplně Ti závidím.
    Hezký už skoro večer a příjemné další dny.
    Hanka

1. Vyšlo nám to Hani báječně, viděli jsme krásná místa a dny utekly až moc rychle.
      U nás dnes ledovo až běda.
      Pěknější dny přeji.
      Ála

2. Tam, kde jste byla, jsou místa mého srdce a přidala bych Jindřichův Hradec a Novou Bystřici. Léta jsem tam jezdila na dovolenou s dětmi. A když jsem odjížděla ukápla vždy slza. Měla jste krásný výlet. Zdraví Iwka

1. Jindřichův Hradec již trochu znám, na zámku jsme byli 2x a Městské muzeum jsme také navštívili, když býváme v Třeboni. Krásná místa.
      Ála

3. Alenkooo, to je nádherná dokumentace... nevím proč, ale z nějakého důvodu mám toto okolí na pomezí Jižních Čech a Jižní Moravy hrozně ráda... ☺ Plánuji tam někde kolem Dačic letní dovolenou, tak snad nám to na pár dnů vyjde... ☺
    Děkuji za inspiraci, krásně dny, Peťka ☺

1. Peťko, je tam všude tak krásně, ten jih se stává také mou srdeční záležitostí. Jsem ráda, že jsem tě inspirovala a na zámek zkus zajít.
      Pěkné dny ti přeji.
      Ála

4. Alenko,vy jste teda kolisti;).Koukam jako nlazen,takovych kilomentru,boli me zadnice i za teb :)).Kazdopadne dokonal fotky z jednech z nejhezcich mest u nas.Krasne je tam porad.Hned bych jela,musime to naplanovat.Diky za vyket.H.

1. Ze všech sportů mne baví kolo, plavání a turistika :o), to jsem ve svém živlu.
      Hani, naplánuj.
      Měj se hezky.
      Ála

5. Alenko, parádní výlet.. jarní problémy, které líčíš, znám velmi důvěrně... v těchto místech jsme kdysi byli na dovolené a byla to paráda .. ale ne na kolech.
    Tak hodně šťastných a radostných kilometrů. Jarka

1. Bez jmenovaných problémů to prostě na kole nejde, musí otlačení proběhnout a pak už je klid :o)).
      Jarko děkuji a měj se pohodově.
      Ála

6. Alenko, krásný výlet, krásné fotky a moc Ti to sluší. Je vidět, že ti výletování na kole svědčí:o))..přeji krásné hojení otlaků:o)...a krásné dny.Inka

1. Pobyt v přírodě to je moje NEJ a je mi jedno či na kole nebo pěšky. Inko, kupodivu otlaky jsou rozumné a dávají mi již klid, jenže by to chtělo o víkendu opět sednout na kolo a to asi nevyjde :o).
      Měj se.
      Ála

7. Když jsem si přečetla nadpis, myslela jsem jsem, že Tě uvidím v sedle koňském. A Ty zatím v sedle cyklistickém a ještě takových kilometrů ve šlapkách. Jsi frajer, to bych nedala ani náhodou. Kolo a já nejdeme dohromady.
    Krásný čas jsi prožila na nádherných místech a dokonale do podrobna jsi to vše zdokumentovala slovem, a Tvůj muž obrazem.
    Jsi kočka i v kapuci a v holínkách, akorát nevím, kdo Tě to objímá:-))
    Sázím na Tvůj smysl pro humor...:-)
    Měj se pěkně
    Henrieta

1. S koněm se vždy vidím z dostatečné dálky, mávám mu a obdivuji všechny, kdo v sedle jsou mu nablízku. Nejsem ta statečná :o).
      S kolem jsem se skamarádila a dokud nespadnu ze sedla, budeme blízcí přátelé :o).
      Můj muž obrazem zdokumentoval pouze mne, na některých jeho fotkách jsem v takové dáli, že je těžké určit zda nefotil jinou turistku :o).
      Já si takhle Henrieto stojím na pěkném pařezu, dívám se do široké dáli a najednou přiběhla rozchechtaná blondýna a že prý jestli mne pro štěstí může obejmout - no co jsem s ní měla dělat, ať má radost, že? A to jsem zrovna měla na sobě úplně nové holínky, ještě že si je nechtěla vyzkoušet :O))).
      Měj pohodové dny.
      Ála

8. Určitě to musel být moc pěkný víkend. Protože naše chalupa je nedaleko, tak většinu míst znám a vím, že je to tam pěkné (v Jemnci maji na náměstí v muzeu expozici o čaji a docela hezký značený okruh městem, škoda že ten zámek je už tak dlouho pořád nepřístupný). Vlastně jen Maříž a Český Rudolec mi chybí na seznamu "navštíveno". Ale třebe to letos o prázdninách napravíme... (máme to blízko).
    Pokud jde o zvládnuté kilometry, jsi frajerka. Já kolo zanedbávám - manžela nějak přestalo bavit, tak spolu obouváme v podstatě jen pohory a moje kolo zahálí.
    Hezký zbytek týdne

1. Muzeum na náměstí jsem zaregistrovala, asi jsme se měli zdržet a navštívit. Když to máte tak blízko, tak určitě Maříž a Č.Rudolec brzy zvládnete.
      U nás zatím je kolo oblíbené, jen nás mrzí, že se v partě objevila elektrokola a my ostatní se dřeme a oni nám věčně ujíždějí, nejsou zpocení a tak ztahaní jako my, to není spravedlivé :o).
      Pohodové dny Stáňo.
      Ála

9. Alenko v první řadě ti posílám velikou medaili.. Páni vy jste frajeři, tolik kilometrů.Máš můj veliký obdiv.
    Projeli jste nádherná místa, přece jenom je ta naše zemička kouzelná.
    Moc děkuji za projížďku s tebou a musím říct já mám prdelku také osezenou... Třetí dvanáctka v sedě 😊
    Měj se moc krásně.Z❤

1. Jéé děkuji Zdeničko.
      Místa jsou krásná a tolik bychom jich ještě chtěli navštívit.
      Ty sice nešlapeš, ale jak píšeš, také si zadeček užívá :o)).
      Měj se pohodově.
      Ála

10. Alo, tak úplně ze všeho nejvíc si myslím, že Tě tvůj muž má v oku, pokud Tě vidí takovou, jaká jsi na fotkách, tak to má doma krásnou a šťastnou ženu, historičku a sportovkyni zároveň. Jsi snem poloviny tohoto národa! Tenhle kousek naší země má své nezaměnitelné kouzlo, také jej ráda navštěvuji.

1. Jejda, děkuji Diano :o).
      Máme kolem sebe mnoho krásných míst, a ač je naše zem maličká, je tolik krásná. Těším se vždy na nové kouty, které poznáme ať v sedle nebo pěšky.
      Přeji hezký den.
      Ála

11. Alenko, hezký prodloužený víkend jste zažili. Kousek od Dačic bydlela moje babička s dědou, takže k těmto místům mám blízko. Ale cyklostezku ze Slavonic k sousedům jsme ještě nezvládli. Na fotkách vypadáš šťastně a spokojeně. Moc ti to sluší.
    Přeji krásné další cyklovýlety.

1. Ta cyklostezka je pohodová a u sousedů se člověk osvěží něčím dobrým a vrátí se v poklidu zpět :o)).
      Děkuji Dášo, spokojená jsem opravdu byla po celý víkend, vše se nám vydařilo tak, jak jsme předpokládali.I to počasí nám vlastně přálo.
      Další naše cyklovýlety budou již jenom v malém počtu 2-4 :o)).
      Měj se hezky.

12. Alenko,
    klobouk dolů !
    Tolik km v sedle bych za jeden víkend já nedala!
    Je vidět, že máš fyzičku!

1. Právě že moc fyzičku nemám, bylo znát, že jsme byli na kole letos poprvé :o).
      Měj se hezky Ilonko.
      Ála

13. Alenko, máš můj obdiv, první jízda po zimě a tolik kilometrů....
    Je ale vidět, že jste si prodloužený víkend krásně užili a máte spoustu příjemných zážitků.
    Užívej májových dní, pá Jana

1. Nakonec jsme alespoň něco najezdili, měli jsme obavy z počasí, ale to nám kupodivu docela přálo.
      Byl to prima víkend :o).
      Měj se hezky Jani.
      Ála

14. Ali, musím říct že tě obdivuji. Tolik kilometrů bych nedala. V České Kanadě jsme byli před 10 lety a chystáme se tam s cyklo partou v červenci.

1. Je to nádherný kus krajiny a doufám, že se tam ještě někdy dostaneme. Většinou najezdíme ještě více, ale protože to byl úplně první výjezd, bolelo to :o))).
      Tak si to Ali užij v pohodě.
      Ála

15. Koukám, že jste putovali kolem nás a my byli v Krumlově. Průtrž mračen byla opravdu ohromující. U nás na pomezí Jižních Čech a vysočiny je krááásně.Tak příště se třeba potkáme v kouzelné Telči, nebo na Rudolci :-D

1. Černé mraky byly vidět z dáli a velmi rychle se blížily :O)).
      Mně se líbilo, jak jsme přejížděli z Vysočiny do Jižních Čech a naopak.
      Tak třeba někdy Aničko opět tam u vás.
      Pěkné dny přeji.
      Ála

16. Alenko, jezdili jste po mých milovaných městech! Výlet na jih, to je prostě nádhera! V Dačicích na zámku měli skvělou kávu, platí to stále?
    Přeji hezkou sobotu a doufám, že pozadí máš už OK :o)
    Pa, Helena

1. Jih naší země se stává také mým velmi oblíbeným Helenko. V Dačicích mají kávu naprosto skvělou. Dala jsem si Dalberg s mandlemi, baileys a šlehačkou - když už, tak už :O).
      Pozadí je naprosto v pohodě, ale měla bych co nejdříve opět na kolo sednout, jenže teď je přednější zahrada.
      Měj se pohodově.
      Ála

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.