čtvrtek 11. května 2017

V CIZÍM POKOJI ...

s vlastním mužem bývá pro mne občas mírné utrpení.



Ne, že bychom snad doma měli oddělené ložnice, to v žádném případě nehrozí, usínáme vedle sebe stále rádi.
Je tu však jedno velké ale.
Chrápe.
On tvrdí, že o tom nic neví, ale já to za ty roky během spaní v hotelích a penzionech, 
mám naposlouchané až dost. 
Doma je to v pohodě, většinou usnu dřív než on a můj spánek bývá hodně tvrdý, jeho krční serenády mne již neprobudí.
Pokud nastane okamžik neslučitelný s mým spánkem, mohu odejít do druhého pokoje i s peřinou.

Cizí pokoj v cizím prostředí na mne vždy působí zvláštně, první noc mívám problém s usínáním a je většinou skoro probdělá než se s danou energií v místnosti sžiji. Nestíhám proto usnout dřív.
Někdy zafungují dvě dvojky bílého vína :o) a já se ponořím do spánku a svých snů, jako když mne do vody hodí.

Ve Slavonicích byl pokoj malý, útulný, postel neproleželá a já první noc usnula sotva jsem ulehla. Důvod byl zcela jasný, po prvních najetých kilometrech mé tělo nepřemýšlelo o žádných proudících energií, to si chtělo odpočinout a vytvořit si energii svou vlastní, aby zvládlo druhý den v sedle.
Další noc se odehrála také v naprosté pohodě, opět jsem usnula rychlostí blesku.

To, že třetí noc bude tak ukrutná, by mne ani ve snu nenapadlo.

Prohlídky památek mne zřejmě příliš neunavily a mně se vůbec nechtělo spát. Vínko nezabíralo a než abych se převalovala sem a tam, pustila jsem si film s tím, že to mne spolehlivě uspí.
Neuspalo a můj muž přišel s úsměvem na tváři jak si chlapi báječně popovídali, když jsme všechny ženský šly na kutě.
Věděla jsem, že je zle.
Navštívil koupelnu, navlékl pyžamo, dal mi pusu na dobrou noc a během vteřiny to začalo.
Serenáda z plných plic.
Bylo jedno zda leží na boku pravém, levém či na zádech.
Mlaskala jsem, nejdříve jemně, posléze jsem zvyšovala intenzitu svého vyjádření nespokojenosti, že jsem si jazyk málem přetrhla.
Všechno marně.
Tak jsem zkusila ulehnout na bok těsně uchem na polštář, malým polštářkem (který si vždy vozím sebou) utěsnit ucho druhé.
Zvuk pronikal i tak.
Mlaskala jsem už tak nahlas, že jsem měla obavu, zda neruším spáče ve vedlejším pokoji.
Můj spolunocležník byl naprosto spokojený ve své říši snů a neochvějně pochrupoval na celý pokoj klidně dál.

A já hloupá jsem si nerozsvítila lampičku a nevzala do ruky knížku, abych se uspala písmenky. Brala jsme nepochopitelně ohled, aby ho světlo neprobudilo. Mozek asi chtěl tolik spát, že přestal přemýšlet a nedal mi signál o tom, že v tuto chvíli musím bojovat sama za sebe a o svůj nárok na spánek.

Usnula jsem kolem půl čtvrté. 
Byla jsem již tak uondaná, že jsem snad přestala asi slyšet.

Ráno jsem se vzbudila v půl 8 a kupodivu jsem byla schopná fungovat.

Můj muž se vzbudil za hodinu po mně a tvářil se jak nakopnutý drn, celý pomačkaný, zamračený a uvzdychaný.
Nechápavě jsem na něj zírala, ale nic neříkala.

Až na snídani jsem mu vyprávěla, jakou jsem měla úžasnou noc.

"No, nepovídej? Měla jsi do mne strčit."

"Ne, já tě měla shodit z té postele nebo přetáhnout polštářem!!"

A poučení pro příště?

Dám si ty dvojky TŘI...





34 komentářů:

  1. Ali to znám. Nevím jestli by 3 dvojky pomohly.
    Měli jste pěkný ubytování. My v létě máme být ubytovaný v Lanštejnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubytování bylo moc hezké, personál v restauraci příjemný, měli teprve rok otevřeno.
      Asi by další víno stejně nepomohlo Ali, máš pravdu :o).
      pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Ali také to znám!U nás je to to samé:-)Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že tyhle projevy u nás nejsou ojedinělé, že většina mužů nám takto zpestřuje noci :o)).
      Pohodové dny Věro.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, směju se:o)! Sice tě lituju, ale moc vtipně jsi to napsala. Myslím, že příště si vezmi do postele celou lahvinku:o)...a pokud to nepomůže, tak použít víno jako svěcenou vodu a manžela pokropit? :o)) Měj se krásně a klidnou noc:o)! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to k smíchu je Inko :o)). Nevím proč jsem si nerozsvítila a nečetla!! Má chyba, myslím, že by mu to světlo v danou chvíli vůbec nevadilo :o)).
      Pěkné dny měj.
      Ála

      Vymazat
  4. :-D :-D. To znám - můj muž si zvukově nezadá s motorovou pilou. A jsou chvíle, kdy ani strčení nepomáhá... Jedině to vínko (po třech dvojkách by mi asi bylo fuk úplně všechno, jen je otázka, jestli bych našla postel)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínám si na vyprávění jedné známé, že ta si ze zoufalství z podobné noci na hotelu vzala peřinu a šla spát do koupelny do vany :O))). Jenže my měli sprchový kout!
      Pěkný den Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  5. Milá Alenko, tak nějak si říkám že píšeš o nás a usmívám se nad tvýma pismenkama.. I když vím, že ta situace není k smíchu.Ale nevím jak ty já mívám občas krůček k pláči v takových situacích.. Mužíčka miluji, ale občas bych ho praštila 😊.. Krásný den.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si Zdeničko, že nás takto "obtěžovaných" žen bude víc, alespoň ze svého okolí to znám :O)). Doma to člověk může vyřešit, ale na hotelu je to problém.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, takové noční koncertování já neznám, ale mě stačí i lehké pochrupkávání mého může a ne a ne usnout.
    Napsala jsi to moc hezky a pobavila mě....
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Jani naštěstí tvrdý spánek, takže během něj už mne neprobudí, ale jakmile začne chrápat a já ještě nespím, je zle :O).
      Jsem ráda, že jsem ti vyloudila úsměv na rtech :o).
      Měj pěkný den.
      Ála

      Vymazat
  7. Álo, krásně jsi to napsala, pobavila jsem se. I když v tu chvíli je to spíše k pláči.
    Přeji příjemnější dny a hlavně noci. :O)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V danou chvíli je to taková beznaděj a zlost zároveň :O).
      Jsem ráda, že jsem tě Dášo pobavila, protože já se tomu chechtala už ten druhý den.
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Myslím Álo, že budeš mít podobné ohlasy. Vypadá to, že v Čechách není chlap, který nechrápe:-). I já si této ,,zábavy" užívám. A přesně, jak píšeš, doma mi to většinou nevadí a spím, ale v cizím prostředí je to horší. Napsalas to vtipně a s nadhledem, takže jsem se pobavila:-).
    Pěkný den
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi sporadicky, ale občas slyším opačný názor, že žena chrápe tak, že muž nemůže spát. Ani se mi tomu nechce věřit :O)), zda je to možné.
      Jsem ráda Henrieto, že jsem ti vyloudila úsměv na tváři.
      Přeji ti pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Álo, taky se přidávám. Nejhorší na tom všem je, že můj manžel spí a ještě má jednu nohu z postele a já pak koukám celá vzteky bez sebe do stropu. Trošku pomáhají špunty do uší. No je to potíž, no. Někdy mi vadí už i to, když „hlasitě funí“ :))) Mě totiž fakt probudí cokoliv.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tušila, že nás bude víc :O). Můj muž také usíná skoro v půlce věty - to už jsem několikrát zažila a usne kdekoli, kdykoli. Špunty mám v šuplíku také, ale spíš preventivně. Škoda, že jsem si je nevzala sebou, mohlo to pomoci.
      Měj se pohodově Šárko.
      Ála

      Vymazat
  10. Ali, to přesně vím o čem píšeš, jen s tím rozdílem, že já to mám i doma. mám špatný spánek a když se vzbudím, už většínou neusnu, nebo jen na chvilku a zas a znovu. mlaskám, chrochtám, někdy trošku kopnu, to když jsem už zoufalá, ale nepomáhá nic. ani když se otočí nabok.ach jo.
    krásné dny. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se spánek hodně v poslední době zlepšil, doma spím v pohodě. I když občas "straším" ve čtyři ráno, peču koláč nebo žehlím :O))) a to můj muž vůbec nechápe, že prostě v té posteli nemůžu být a nespím dál.
      Tak ať máme Majko spaní jako oni :o).
      Ála

      Vymazat
  11. Chápu, manžel taky chrápe...a já usínám později....taky často utrpení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to pak utrpení, zvuky které se nedají vytěsnit :o).
      Pěkné dny Amelie.
      Ála

      Vymazat
  12. Alčo, chrápání znám velmi dobře. Můj muž chrápe příšerně, oddělené pokoje jsou nutností, na dovolené to oddělenými pokoji řešit nelze, tak trpím. :-)
    Ubytování jste měli moc pěkné. Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme kamarády, kde to takto také museli vyřešit. Pokud je slabý spánek, hůř se to snáší, spíš to vlastně ani nejde.
      Ivanko měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  13. Ali, docela jsem se po ránu pobavila a zasmála :-) Moc dobře toto znám, mám to doma a někdy mi nepomůže ani celá sedmička :-) Měj se hezky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem ti vyvolala po ránu úsměv na tváři :o). Třeba včera jsem padla do postele a ani už jsem nevnímala, kdy muž přišel z koupelny. Je fakt, že jsem celé odpoledne až do večera pracovala na zahradě :O) a byla jsem ztahaná.
      Tak ať máme spánek co nejsilnější a chrápání nevnímáme.
      Pěkné dny M.
      Ála

      Vymazat
  14. Alenko tak já se přidám.Můj muž chrápe,že se někdy snad stěny klepou:))
    Někdy je to lepší jindy horší a také musím usnout dřív.Když se tak nestane odcházím k synovi,který to stále vítá.
    Ale brousím si zuby na jeden volný pokoj a zařídím si ložnici jen pro sebe.Ze začátku jsem byla blažená, s mužem jsem si spali v náručí,ale po pár letech už musím mít svůj klid a kdo tím trpí nejvíc je můj muž,protože je mu smutno,že je tam sám:)))a nemá po kom sáhnout:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím proč to ti muži takhle mají ? Jak čtu, asi je jich převaha :O).
      Leni, mně by bylo také v druhém pokoji smutno. Ten letitý zvyk ho mít vedle sebe se těžko láme :o), takže zatím neuvažuji. A hlavně mám ten tvrdý spánek, takže mi stačí usnout rychleji. Ale naprosto to chápu, že je to pak jediná možnost jak se normálně vyspat - mít svůj prostor.
      Měj se moc hezky.
      Ála

      Vymazat
  15. Dobrý den, musim se taky pridat.Uz jsme oba v duchodu a snasela jsem to chrapani tolik let, ja mam hrozne lehke spani a tak jsem to musela vyresit druhou loznici. Mejte se krasne.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je spaní lehké, je to naprosto pochopitelné. Každý spánek potřebujeme :o). Mám zakoupení nějaké kapky, které se mají nakapat třeba na pyžamo nebo polštář, ale ještě jsem je nevyzkoušela. Asi bych měla :o).
      Mějte se Martino krásně.
      Ála

      Vymazat
  16. Ali, fakt jste mne pobavila. Když je můj muž ubytovaný v hotelu, tak 4 patra nespí, a ráno jsou ubytovaní lidé s podlitýma očima a napůl mrtví. Tak to mám doma. Fakt je, že rozsvítím a čtu. Kopat, třepat, vydávat jakékoliv zvukové efekty je zcela zbytečné. Ráno se probudí a řekne, že vůbec nespal a nevyspal se. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, chechtám se tady.To já mám doma teda "slavíčka" :O))).
      Přeji pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  17. Alenko, chtělo by se mi napsat ha,ha, ale jen k tomu, jak vtipně si to napsala. Jinak ti rozumím, můj muž taky chrápe a já mám hodně lehké spaní... A co víc, chrápe i naše štěně, které je v noci zatím u nás v ložnici :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéminkote - dva chrápače v jednom pokoji, to bych tedy opravdu nechtěla :O) zažívat. A ještě když máš Helenko lehké spaní!!
      V sobotu u nás spal Jonášek a to jsem slyšela každé jeho zakašlání, to mám také hned spaní lehké.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála