středa 31. května 2017

PRACH A VLASTNÍ KREV ...

Nebojte, nežuchla jsem do prachu cesty a netekla mi vlastní krev.
To jsou názvy knih od mé oblíbené spisovatelky

Patricie Cornwellové,

které jsem právě dočetla.

Patricia je v současné době jednou z nejznámějších amerických spisovatelů kriminálních thrillerů, které jsou zaměřeny na využití forenzních vyšetřovacích metod. Její romány, jejichž hrdinkou je soudní patoložka Kay Scarpettová, se staly světovými bestsellery - překládají se do šestatřiceti jazyků a vycházejí ve sto dvaceti zemích - a získaly si četná ocenění nejen ve Spojených státech, ale také ve Francii nebo Velké Británii. A já jsem moc ráda, že se překládají a tisknou také u nás.
Příběhy Kay by měly brzy zamířit i na filmová plátna.



Anotace :

Tělo položené do symbolické polohy, zabalené v nezvyklé látce a pokryté práškem, který podivně barevně září. Našlo se přímo u bran vyhlášeného Massachusettského technologického institutu. Patřilo Gail Shiptonové – naposledy ji viděli živou předchozí večer v módním baru. Někdo ji sprovodil ze světa jen pár týdnů před začátkem soudního procesu, ve kterém po svém bývalém finančním poradci žádala sto milionů dolarů. Není divu, že Kay Scarpettová to nepovažuje za náhodu. Když se navíc ukáže, že důkazy vedou k sérii dalších vražd spáchaných ve Washingtonu, začne být jasné, že tohle rozhodně nebude obyčejná vražda... někdo vysoce postavený totiž zjevně nemá zájem aby byl pachatel chycen. Stopy vedou do světa plného násilí a zrady. Vrah se rád předvádí a dává si záležet na tom, aby ostatním připravil co nejhorší představení.

Dlouho mi trvalo než jsem měla první podezření.
Přesně tak se pomalu hromadily důkazy.
A ty mířily hodně vysoko. Tam bývá brána zavřená i pro vyšetřovatele, pro FBI i pro Kay Scarpettovou. Jenže ona je posedlá a klidně občas i překročí určité meze.
A je jí jedno, že řediteli FBI se to vůbec za žádnou cenu nechce tolerovat.
Její zarputilost se mi pokaždé líbí.



Anotace :

Kay se chystá s manželem na vytouženou dovolenou do Miami. Chce se potápět, užívat si, dobře jíst, odpočívat. A určitě nechce řešit žádný případ. Jenomže v den odjezdu se na zídce zahrady za jejím domem objeví sedm nablýskaných měděných mincí. A vzápětí volá Marino, že pět minut odtud došlo k vraždě. Místo slunce a moře tak Scarpettovou čeká ostřelovač, který vraždí beze stopy a bez důkazů. A nevraždí poprvé. Když se kvůli němu Kay ocitne na Floridě, s dovolenou to rozhodně nemá nic společného. Ale je možné, že by do případu byla zapletená i neteř Lucy? Její vlastní 
krev?

Tak tady jsem se zapotila a do poslední chvíle pachatele nevyluštila ani náhodou.
Tušila jsem, že je někdo v pozadí, kdo vraha ovládá, vše vymýšlí a inscenuje to vražedné divadlo a vše je pečlivě naplánované.
Proč všechny důkazy směřuji k Lucy, neteři Kay?
Kdo má zájem ji zničit a dostat za každou cenu do vězení?
Kdo to proboha může být?

Rozuzlení bylo perfektní.


Doufám, že Patricie bude pokračovat v psaní ...


10 komentářů:

  1. Už si píšu a hned jak do knihovny půjdu, poptám se. Teď jsem měla Mrtvá bez jména a Naleziště (Tvoje tipy) a hodně se mi líbily, takže určitě i tato kniha mne nezklame.
    Alenko, měla bych na Tebe prosbu.Nějak mi nefunguje odkaz ve Tvém příspěvku na popis toho hezkého háčkovaného šátku. Nemohla bys mi ho napsat? Děkuji moc!
    Hezký den!
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6465&cid=24
      Jsem ráda, že se ti mé tipy líbily Hani, také ráda vybírám dle doporučení. Opravím ještě ten odkaz v příspěvku o šátku, kdyby ti to nefungovalo zde v komentáři.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. Jo, už to v příspěvku funguje.Moc, moc díky!!! Jsi hodná.
      H.

      Vymazat
  2. Tak tuhle autorku neznám, až příště budu v knihovně tápat, co si vzít, poohlédnu se po nějaké knížce od ní. Díky za tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že v knihovně ji určitě najdeš a zkus od začátku. Sice je každá knížka samostatný příběh, ale budeš vědět vše o Kay od prvopočátku. Ale nutné to vůbec není.
      Měj Stáňo pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, krásně jsi to popsala a bylo to napínavé!!! Tak Ti přeji hezké chvilky u knih a na dálku zdravím Tvoje zlatíčka!!!
    Měj se moc hezky- a přeji krásnou poslední májovou noc!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, jsem ráda když mohu inspirovat :o).
      Já se vždy bojím, abych příliš moc neprozradila.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Není zač Helenko. Léto je na čtení knih jak dělané, že ?
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála