středa 24. května 2017

PODĚBRADY ...

a lázeňské procedury nás oblažovaly uplynulý víkend.
Snažíme se jednou za rok si dopřát hýčkání.
Ubytování jsem před lety zvolila

ve vile A.Málka

a letos jsme navštívili jejich další ubytovací kapacitu ve vile naproti,

v Křišťálových lázních.

Stejný styl, stejná pohostinnost, stejná laskavost.
Objednala jsem nám aromamasáž, medovou masáž, uhličitou koupel, perličkovou koupel, parafínové zábaly na ruce.



Po pátečním příjezdu jsme si jenom stihli vybalit věci na pokoji, sešli po schodech do Balnea místnosti, kde na nás čekala perličková a uhličitá koupel.
Lebedili jsme si.
Netušili jsme však co nás poté čeká.
Oblékala jsem se vedle vany, kde jsem měla na židli uložené svršky a můj manžel přešel opodál k věšáku, kde měl ty své.
Najednou se ozvalo silné prasknutí, já se otočím a s úžasem sleduji, jak se můj muž sune při zdi na zem, pod sebou hrne malý sedák s kovovým opěradlem, načež v mžiku padá od stropu dlouhá tyč se závěsem.
Prásk a vše se válí na zemi.¨
I můj muž.
Letím k němu, srdce mi jenom buší (cévy roztažené z uhličité koupele) a volám zda se může hýbat.
Má oči málem vypadlé z důlků z toho šoku, ale žije, nemá nic zlomeného a vypadá celkem neporušeně.
Teprve pak se s úlevou začnu chechtat.
Moc lituji, že jsem neměla sebou ani mobil, abych tu spoušť mohla vyfotit.
Zkusím popsat co byl příčinou karambolu.

Vedle obyčejného dřevěného věšáku stál pokojový kovový "němý sluha". Znáte to, můžete si na něj pověsit sako, kalhoty, košili a vše je úhledně srovnané.
Manžel si věci pověsil na velký věšák, boty dal na zem a na boty si položil ponožky.
Začal se oblékat.
A když si chtěl nasadit ponožky, napadlo ho, že si sedne na dřevěné sedátko, které bylo součástí "němého sluhy".
To však evidentně nesloužilo k tomuto účelu. Sedátko nebylo k sezení, což on opravdu nemohl tušit, ale zajisté jenom k odložení třeba tašky.
Tenké, hliníkové, či jaké, nožičky se naprosto odlomily od sedátka a opěradlo spadlo na odtaženou plentu, to vše zapružilo a celá dlouhá tyč se postupně vyhákla ze stropních úchytů a vše se zřítilo na zem.
Naštěstí to nebylo na jeho hlavu.
Byl to pořádný rachot.

A tak jsme se uvedli na začátku našeho víkendového pobytu.
Demolicí.

Druhý den u snídaně přišla k našemu stolečku paní majitelka, moc se omlouvala a byla šťastná, že se manželovi nic nepřihodilo.
Ten jí odzbrojil tím, že jí lakonicky sdělil, že kdyby byly po ruce malé štafličky, že by jí ten závěs opět nasadil :o).

Vše dobře dopadlo.

V sobotu jsme přehozením procedur získali volný den a zajeli jsme se podívat na zámek Karlova koruna do Chlumce nad Cidlinou.





Splnili jsme si také další naše přání, po letech zavítat do Kutné Hory.





Počasí nebylo plně slunečné, ale bylo příjemně, na procházky a prohlídky jak dělané.

Courání parkem v Poděbradech nesmělo chybět, ale zrovna ten víkend se zde konaly Mezinárodní závody v chůzi, tak bylo všude nejenom plno lidí, ale také různé zábrany, zátarasy a omezení.



 Na závěr důkaz, že jsem zde opravdu byla :O)



a kutnohorské vínko ochutnala.


Tak zase za rok, mé oblíbené Poděbrady ...


P.S. Už je vám jasné proč jsem tady pár dní nebyla ? Copak mám čas :O))).



28 komentářů:

  1. Álo, tak to jsi mě nejprve napnula a poté rozesmála. Dovedu si to živě představit, takový karambol se občas stane a vše se boří jako věžička z karet. Hlavně že vše dobře dopadlo a Ty nás historkou můžeš pobavit.
    Místa, která jste navštívili jsou pro odpočinek náramně vhodná, tak snad jste nabití novou energií. Těším se na další příspěvky :-) už bez karambolů ;-)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko také jsem nejprve byla vyděšená, ale po zjištění, že je v pořádku nastala úleva a smích. Poděbrady mám ráda a alespoň naše víkendové pobyty jsou malou zdravotní prevencí.
      Pěkné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Alčo, to musel být skvělý odpočinek. Podle fotek nádhera!!! Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, ony ty procedury jsou báječné, ale i vyčerpávající, doporučuje se po každé masáži odpočinek na lůžku :O)).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,tak to je dobře,že jste našli čas na relax v tak úžasném městě.Je fajn,že jste se o zážitky všeho druhu zasloužili společne ;).Moc fajn povídání a fotky z místa,kde já nikdy nebyla.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že spolu jezdíme a užíváme si pohody. Je to vždy moc prima.
      Určitě se Hani třeba někdy zatouláš až do tohoto krásného města a okolí.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, hodně jsi mne na úvod rozesmála, ale až po přečtení, že se manželovi nic vážného nestalo. Živě si představuji ten karambol a to zděšení v očích, co se to vlastně děje. Hlavně, že vše dobře dopadlo a lázeňské Poděbrady a okolí jste si patřičně užili.
    Přeji krásné dny a moc ti to sluší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš Dášo, že jsem si nejprve musela oddychnout, že je v pořádku a pak už jsme o tom všem mluvili jenom se smíchem. Co všechno se může člověku stát. Myslím, že si nás paní majitelka už bude pamatovat natuty.
      Měj pohodové dny a děkuji ;o)) za pochvalu.
      Ála

      Vymazat
  5. Vaše cestování nemá chybu. V Olomouci jsi Ty zjistila, že jarní havelok visí doma, tady chtěl manžel jen tak metat kotrmelce :-) a nějak mu to nevyšlo. Ale je vidět, že jste silná dvojka, že ty vaše legrácky ustojíte a výletování si užijete a to je fajn.Je to na fotkách vidět.Tobě to moc sluší, jsi kočka !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda chybu nemá, občas se nestačím divit co se nám přihodí.
      No, nevím nevím kočka, zeptám se manžela :O)).
      Hani měj pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Já byla v Poděbradech asi před 4 roky (s maminkou - manžel lázně nesnáší). V březnu, který se spíš tvářil jako leden, ale stejně tam bylo pěkně. A vypadá to, že i vy jste si to užili, včetně zážitku, který bude hezkou historkou k vyprávění :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden rok jsem tam byla s kamarádkami a kvetly Sakury v parku,to bylo úžasné!!
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, v první chvíli jsem s lekla, že se manželovi něco stalo po koupeli a on při tom chtěl zrušit kus lázní :o))...Poděbrady mám moc ráda a vždycky se mi tam moc líbí. Užili jste si to i s výletováním parádně. A to je fajn! Krásně si umíte užívat života a o tom to je! Měj se moc krásně.Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky Inko lekla a hodně. Pak když jsem viděla tu spoušť a že se mu nic nestalo, nastal výbuch smíchu. Šla jsem za paní a hned jsem ho naprášila co provedl :O)).
      Poděbrady jsou na srdce a už jsou naší srdeční záležitostí.
      Přeji ti fajn dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko i mně v první chvíli zatrnulo,uff jsem ráda že vše dobře dopadlo a vy jste si užili parádní pobyt v nádherném městě...I nám se tam vždy líbí,ale pokaždé jsme tam byli jen na chviličku.. Kutná Hora je noblesní a moc rády tam také jezdíme... Moc ti to sluší 😊
    Přeji ti krásné dny i doma.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tam jezdíme Zdeni alespoň na víkend, sice to také uteče hodně rychle, ale vždy stihneme ještě i výlet v okolí. Kutná Hora je překrásná a je to znát na počtu cizinců se tam pohybujících. A to je dobře, že je naše historické památky přitahují.
      Užívej si poklidných dnů.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko, je krásné, že si dokážete s manželem takto užívat života. Manžela lituji a chechtám se zároveň, přesně něco takového, by se však stalo i mé drahé polovičce. Prostě takové drobné problémy přitahuje. Já mu vždycky říkám....tak to by se mně opravdu stát nemohlo...ale jemu vždy! Navštívená místa a města jsou krásné, hlavně v tomto čase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No někdy si také říkám Diano, že některé situace přitahuje. I když i mne je někdy také dost :O)).
      Teď už se těšíme na červenec kdy vyjedeme s vnoučaty. To bude asi také veselo.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Jednou za čas je opravdu potřeba si dopřát relax. Člověk je po těch koupelích tak uvolněný, včetně mysli, že není divu, že sedne, kam nemá:-)). V Poděbradech jsem byla v mládí s rodiči a pamatuji si, že se mi tam moc líbilo. Ale dneska už tam nejspíš bude všechno jinak. A Kutná Hora? Její architektura je jedinečná.
    A Tobě to sekne!

    P.S. bavi-mne-to je Hanka:-))

    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to také o tom relaxu říkám, protože doma jsem nedisciplinovaná a málo odpočívám :O).
      Díky Henrieto za upozornění, už jsem to napravila. Psala jsem odpověď na komentík před odchodem do ložnice - tak je znát, že má mysl byla již připravená na polohu ležmo :O)))).
      A díky za chválu, potěšila mé věkové skóre.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  11. Hani, do Poděbrad občas jezdíme také, ale relaxační lázeňský pobyt jsme tam ještě neprožili.Je fajn, že jste s manželem naladěni na stejné vlně a umíte si společně takové chvilky užít.
    Měj se hezky, pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užíváme si co to jde, protože kdy jindy než nyní :o)).
      Jani, měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Nadherne...pochlubim se pro zmenu co dokaze muj manzel.Trikrat po sobe v ruz.hotelech vice ci mene hvezdic.rozbil postel.Vzdy jsme to nahlasili... A vyloudili usmevy.Krasne dny .JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :O)))), taky dobrá demolice Jiřinko.
      Přeji pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  13. To je skvělé, že jste zavítaly i do Kutné Hory. Byla by škoda ji nenavštívit. Poděbrady mám taky ráda, ale KH je srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem ráda, že nám to tak hezky vše vyšlo.
      Krásná místa máme, že ?
      Ála

      Vymazat
  14. Alenko, v Poděbradech jsem byla mockrát, ale nikdy jsem si tam neužila tu pravou lázeňskou péči, musím to napravit. Karlova Koruna, Kutná Hora, co k tomu říct, je to nádhera!
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to my tam jezdíme právě za tou péčí :o)) a necháváme se hýčkat.
      Třeba si to Helenko tam někdy vyzkoušíš.
      Měj hezký den.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála