úterý 16. května 2017

JÍT ZA HLASEM SVÉHO SRDCE...

(osobně šla bych světa kraj)

autor

Jan-Phillipp Sendker.



"Umění naslouchat svému srdci může člověku otevřít oči a změnit jeho život navždy..."

K přečtení knihy mne navnadila Katka z blogu V zemi za duhou a musím říct, že po mých oblíbených thrillerech, to byla velmi příjemná změna žánru.

Anotace :

Umění naslouchat svému srdci může člověku otevřít oči a změnit jeho život navždy… Úspěšná mladá newyorská právnička Julia má nevyřešené rodinné tajemství: před čtyřmi lety náhle tajemně zmizel její otec, který pocházel z Barmy. Náhodně nalezený starý dopis Julii podnítí, aby se vydala do jeho rodné země a pokusila se ho najít. Postupně odhaluje otcovo tajemství a začíná chápat, že to, co vypadalo jako podivný útěk od rodiny, byl ve skutečnosti návrat ke kořenům mnohem hlubším, než si kdy dokázala představit. Při svém pátrání objevuje nové stránky života, jaké dosud při svém uspěchaném, ambiciózním životě ani nestačila vnímat; například pochopí, že abychom skutečně viděli, nepotřebujeme zrak, a že některé lidské vztahy nezávisejí na vzdálenostech v čase ani v prostoru.

Kniha začíná vyprávěním Julie o hledání svého otce na Barmě, když ji v čajovně osloví starší muž s tím, že na ni čeká již čtyři roky.
Jeho jméno je U Ba.
Nechápající a zmatená Julie je nejprve ve velikých rozpacích, ale postupně podléhá kouzlu jeho vyprávění o jejím otci a nechává se vést vzpomínkami.
U Ba ví vše o otcově dětství a mládí do doby, než na přání svého strýce, který mu dopřál vzdělání, odplul do Ameriky.
Postupně ji provází mládím a nechává nahlédnout do otcova vztahu s Mi Mi, celoživotní láskou, kvůli které na sklonku svého života opustil rodinu a vrátil se za ní do Barmy.

Julie prochází životní změnou.
  Začíná chápat svého otce.



citace:
***
Láskou mezi sebou a Mi Mi si byl stejně jistý jako vlastním tělem. O toto štěstí ho nikdo nikdy nebude moci připravit. Dokud bude dýchat, bude ji milovat a bude jí milován. I když Mi Mi žila dva dny cesty od něj. I když neodpovídala na jeho dopisy a vzdal se veškeré naděje, že ji v příštích několika letech uvidí. Přestože nemohli sdílet a posilovat svoji lásku každodenně. Měl víc, než většina lidí najde za celý svůj život. Jen si musí přestat přát něco ještě lepšího. Nemůže si dovolit být chamtivý. Chamtivost oslepuje a ohlušuje. Styděl se, že byl ke svému štěstí tak slepý. 


***
Dívala jsem se na plameny svíček mihotajících se na posteli, na květiny, na shromáždění lidí. Byla jsem u konce svého putování. Našla jsem, co jsem hledala. Chtěla jsem to uchopit a držet, ale zároveň jsem věděla, že je to dar, který si nemohu zabalit a odnést sebou. Dar, který náleží nám všem, nebo nikomu z nás. Dar, který mi bude dávat sílu do konce mých dní.

***



Vyprávění o životě Tin Wina, otce Julie, mne donutilo přemýšlet.
O životě.
O tom, co vlastně chceme, máme, potřebujeme.
Co nás svazuje.
Co nám přináší štěstí, vyrovnanost.
Co pro člověka znamená láska.

Dokážeme jít za hlasem svého srdce ?...




12 komentářů:

  1. Alenko popravdě musím napsat, že tvé tipy na knížky mám moc ráda.. Opět krásná knížka po které se ráda v knihkupectví podívám..
    A musím říct, šla bych za hlasem svého srdce ( sice bych svůj domeček nechtěla opouštět, ale svého muže stále miluji a má v mém srdci větší místo než náš dům )..
    Přeji ti krásný den.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda Zdeničko, že tě mé tipy na knihy zajímají. Já se také nechávám ráda inspirovat od jiných čtenářek/čtenářů. Bez knihy si svůj život vůbec neumím představit.
      Je hezké mít své srdce naplněné láskou...
      Užívej si krásných dnů ve dvou.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, jsem ráda, že se kniha líbila. Nenechá člověka stát opodál. Zatáhne ho do děje a nutí ho přemýšlet o našich životech, o tom, co je a není podstatné...
    Krásné dny
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Katko, děj nutí člověka uvolnit myšlenky a uvědomovat si, jaký život žijeme, jak je naplněný a čím, jak jsme volní a svobodní, jak si máme vážit lásky a citů.
      Pěkné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  3. Zajímavý tip na čtení. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda předávám dál Stáňo.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Nečetla jsem, zcela určitě se v knihovně poptám. Už jsem některé Tvoje tipy na knížky využila a nebyla zklamaná, takže věřím, že i tento bude OK :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda Hani, že jsem ti mohla poskytnout tipy na knihy a že se ti zvolené líbily. Já zrovna dočítám další a je tak napínavá, stále nejsem schopná vydedukovat pachatele.
      Přeji ti prima dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, děkuji za typ a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, jsem ráda když mohu inspirovat ke čtení.
    pa Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála