pátek 28. dubna 2017

ZMRZLA ...

nám poprvé sadba, kterou si ve skleníku připravujeme k výsadbě 
i na venkovní záhony.
Papriky, okurky hadovky, cukety nezvládly nástrahy
 letošního mrazivého jara.

Dočkáme se letos podobné úrody?


Ne nadarmo se říká

 - březen, za kamna vlezem,
duben ještě tam budem.

Letos pranostika platí úplně do puntíku. Doma je nutné topit, v 15 °C v obýváku se nedá fungovat, jedině zachumlat na celý den do peřin s knížkou v ruce.

Mám pocit, že čeho je moc, toho je příliš a sněhová kalamita v některých krajích naší země, je po prožité zimě opravdu nechtěná a obtěžující.

Nezbývá nic jiného, než koupit nová semínka a zasadit.
Zjišťujeme, že v obchůdku, kde je vždy kupujeme, protože prodávají česká, mají totálně vyprodáno a čekají na zboží.
Nejsme prý jediní, komu sadba pomrzla.
Příliš nás to neutěšuje :O).

Jsem zvědavá, zda vůbec letos přijedou na naši místní malou tržnici obvyklí dodavatelé letniček, zeleninové sadby. Budou mít co prodávat?
Jako kdyby letos už jaro proběhlo během těch pár hodně teplých dní.
Četla jsem, že letošní léto má být ještě sušší než loňské.
Při pohledu z okna se mi tomu vážně nechce věřit.

Budu mít na zahradě stejnou  barevnou paletu i letos ?


Jsem zalezlá doma a z okna pozoruji, jak mi záhony opět zarůstají plevelem, jak pilně pampelišky nakvétají, trávník si radostně roste a houstne, jak stonky srdcovky ohnul vítr až k zemi, jak tulipány mají po celý den uzavřené hlavičky.

Za týden máme jet na prodloužený cyklovíkend do jižních Čech a já poslouchám zprávy o počasí, jaká je tam sněhová kalamita. Pojedeme ?

A u nás venku prší a prší...








24 komentářů:

  1. Ali, tak to mě mrzí. :-( Já si letos vysela rovnou na záhon ředkvičky, bylinky, kedlubny, špenát, pórek a polníček, včera jsem byla zahradu zkontrolovat a i přes to psí počasí se všechno drží a roste, ačkoliv dle mého velmi pomalu. Jenže tohle jsou rostlinky asi né k mrazu tak náchylné..
    Dneska jsem si volala s mamkou (z Č.Budějovic) a hlásila mi, jaká je u nich sněhová kalamita... Ani se mi tomu nechce věřit. Ale počasí na příští týden zas slibuje až 21 stupňů, tak věřím, že si nakonec víkend v jižních Čechách užijete! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ředkvičky nám rostou ve skleníku, už sbírám, sadba kedluben drží, ale už se určitě těší ven :o). Salát moc neroste ani ve skleníku, i tam je chladno. Sledovala jsem počasí a na tom jihu je to fakt síla. Ono i Jeseníky mají zimu jak vyšitou. U nás je to o dešti, naštěstí ne liják. Já také očekávám, že se to již zlomí. Příroda je příroda a dělá si to své :O).
      Měj se pěkně Lucko.
      Ála

      Vymazat
  2. Také mě už toto sychravé a v podstatě podzimní počasí nebaví a jsem z něj rozladěná. Potřebovali bychom dobít baterky sluníčkem a teplem. Snad se dočkáme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se sice doma zabavím, určitě se nenudím,to neznám. Ale mé Já už chce na celý den ven :o), takže se udržuji v dobré náladě skoro silou vůle. Dočkáme se určitě, tyhle teplotní výkyvy v dubnu jsou očekávatelné, nic nenaděláme.
      Śárko, měj se i tak hezky.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, po pravdě, co bude, bude. Záleží na přírodě. Se sadbou mě to mrzí. Zasadíte ale novou a ona to dožene.
    U nás ráno všude bílo, pokrývka sněhu stále drží.
    Každoročně mám již od poloviny dubna na terase letničky. Letos jsem je ještě ani nekoupila. Nemám na to zatím ani náladu a trhovci s letničkami také zatím nejsou. Zítra jedeme do Havlíčkova Brodu na výstavu "Zahrada", kde vždy dokupuji, co mi do oka padne. Nemám nic, padne mi tedy vše. :o) Pokud tam tedy v té zimě vůbec prodejci budou :o))) Bězně jezdíme maximálně v mikině, letos bude premiéra zimních bund :o)
    Teplý čaj do ruky, úsměv na tvář. Však ono se zase oteplí.
    Měj se krásně.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to také tak beru Katko,přírodě a počasí neporučíme (naštěstí) a musíme přijmout to co je. Jenže, vnitřně se s tím stejně peru :o)). Na oknech v truhlíkách mám naštěstí macešky, které si kvetou bez ohledu na nepřízeň počasí, sedmikrásky a pryskyřníky statečně kvetou. A tak mé oko má na čem spočinout.
      Zimní bundy jsem nechala po výletě do Olomouce na věšáku a je lepší do nich vklouznout a neriskovat prochladnutí. Tak to prostě je.
      Tak ať se výstava líbí a nějaké ty letničky jedou s tebou domů.
      Ála

      Vymazat
  4. U nás je to podobné, sice se mi zdá, že mi výsadba ve skleníku "snad" nepomrzla, ale sazeničky jsou takové přichcíplé, prostě nic moc. Také skleník minimálně větrám, což rostlinkám vůbec neprospívá. Doufám, že se počasí již umoudří. Též Vám přeji, ať se cyklovíkend vydaří a nezhatí jej nepřízeň počasí. Diana G.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď mi manžel říkal, že některé rostlinky se malinko pozvedávají, tak se třeba i něco zachrání samo. Nejraději bych je vzala domů, ale to by byl pro ně asi teplotní šok a bylo by to možná také špatné. Ach jo.
      Příští týden uvidíme - co nás čeká, to nás potká :O).
      Hezké dny Diano.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, sice nemám žádnou výsadbu, ale z toho počasí už taky nemůžu. Začátek roku začal tak slibně, v zimě byla zima, a teď na jaře je zase zima. Vždy se ochladilo na pár dnů, ale letos jde o týdny. Je mi líto, že ti to tak pomrzlo. I tak se měj hezky :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zimu jsem brala v pohodě, organismus je na ní připravený, že má být chladná, sněhová a mrazivá. Ale jaro ? Tolik sněhu a mrazy tolik dní? No nevím, ale na to nějak vnitřně naladěná nejsem :O).
      Musíme to prostě vydržet, jiná možnost stejně není.
      Hezký víkend Danko přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Tady u nás o výsadbě platí : raději až po zmrzlých. A já třeba truhlíky s muškáty dávám ven až v polovině května. Výjimečně se stane, že dříve. Jenže dokud je na horách sníh, tak my to tady cítíme. Ale je pravda, že větru,dešti neporučíme. Jen je těch dní ne zrovna podobných jaru už nějak moc. Nenudím se, to ne - jak píšeš i Ty, ale už potřebuji ven. Tak snad se dočkáme :-)
    Přejí příjemnou odpolední pohodu.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ven dávám také vše až po zmrzlých, ale ve skleníku si předpěstováváme sadbu již několik let a takto jsme dopadli poprvé.
      Dočkáme se Hani určitě!
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, u nás, v jižních Čechách to byl dnes šok. Zahrada pod sněhem, nyní vše roztálo a je zase pod vodou. Valí se nám z vedlejšího pole a máme asi 3 cm vody po celé zahradě. Letos po několikáté. Co nezmrzlo, tak uhnije. Doufám, že se už oteplí a voda se rychle vsákne. Zatím ale prší a prší. Strašné.
    Měj krásný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, sledovala jsem to v televizi a nevěřila vlastním očím. Nedá se nic dělat, než se obrnit trpělivostí a s pokorou čekat až se vše uklidní.
      U nás dnes chvilku svítí slunce, pak se přežene déšť s krupkami a zase svítí slunce.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, je to nemilé, ale co naděláte. Ve Slezsku stále máme -1 až max 3 stupně přes den. Muž vysypal pytlík se semínky ředkviček na záhon a jak to vypadá nevíme. Pořád sněží a teď už jen lije. Řeky rozlité, v zahradě se propadáme do bahna nad kotníky. Domek máme rozdělaný na odvodnění, novou střechu a zateplení, tak si to dovedete představit, jak to u nás vypydá. Sněží, lije a lije. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Iwko žádná sláva u vás, je to hodně nepříjemné. Ale člověk vydrží hodně, i tohle "laškování" přírody,nic jiného nám stejně nezbývá.
      Tak přeji dny lepší a lepší.
      Ála

      Vymazat
  9. Apríl se chýlí ke konci, tak snad se už i počasí znormalizuje.
    Hezký víkend, ve kterém by mělo vysvitnout sluníčko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Duben je opravdu letos celý aprílový, ale bude lépe, tomu věřím. Má již oblačnosti ubývat a tak květen snad bude již příznivější.
      Hezké dny Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  10. Snad už Apríl vážně ukázal všechno,co umí.Snad to sluníčko konečně vyjde.Tak ať ty další dny nám všem dělají víc radosti,než starostí.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám takový pocit, že už se to opravdu chýlí ke konci a počasí bude již více pohodové. Hlavně ať nejsou žádné povodně!
      Pěkné dny Hani.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, to je tedy k vzteku! Chápu, že duben má nárok na ledacos, ale včerejší probuzení do sněhu nebylo nic radostné... Dnešní sluníčko je o 100 % lepší!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Helenko. Nám se to nejhorší zatím spíš vyhýbá, sice prší, ale nejsou to přívaly deště, z kterých bych měla strach, že se změní v povodeň. Nedaleko domu teče místní potůček, ale už jsme zažili co voda do něj přitékající z polí a luk dokázala udělat.
      Měj pohodu.
      Ála

      Vymazat
  12. Tolik škody, to zamrzí. Já teprve budu set bylinky, salát, ředkvičky, cibuli jsem zasadila včera. U nás bylo minulý týden bílo. Letos budu mít rajčata a okurky od mamky, nějak jsem nezaregistrovala, že byl únor a březen :-))). Jsem nějak mimo. Držím palce, určitě vše dohoníte, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zamrzí, ale tak to v přírodě chodí a ani skleník mnohdy nepomůže :o). Vše se dá napravit a tak sklizeň bude o chvilku později.
      Kájo, ani se nedivím, že ti ty dva měsíce skoro unikly, vždyť jste tolik pracovali v domečku!
      Neboj, vše se zase srovná do normálu :o).
      Měj se co nejvíc pohodově.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála