sobota 8. dubna 2017

VELIKONOCE V ZUBRNICÍCH ...

ve skanzenu už začaly tento víkend.
Pár let jsme se již podívat nebyli a tak jsme si s mužem vyjeli na sobotní výlet.
Mnoho, mnoho lidí mělo stejný nápad :o).


Folklórní soubor Horačky na návsi rozproudil atmosféru svými písněmi a tanečním vystoupením.



Roubený dům čp. 61
světnička - pečení v kachlovém sporáku, ukázka tradičních jídel, zdobení perníčků, drátovaná vajíčka, zdobení kraslic
patro - velikonoční povídání; zvyky, zvykoslovné předměty, drátování s malou dílnou
dvůr - prodej řemeslných výrobků ve stáncích, pletení pomlázek

Školička
výstava kraslic, výrobky z šustí, prodej perníčků a vizovického pečiva, velikonoční dílna

Vesnický obchůdek
prodej drobných dárků, perníčků, požehnání, turistických známek

Historická hospůdka
malé občerstvení

Kostel sv.Máří Magdaleny

Dům z Loubí
pečení v kachlovém sporáku, pletení ošatek ze slámy, vyřezávané holubičky, řemeslný prodej

Mlýn Týniště čp.27
zdobení kraslic slámou, voskem, řemeslný prodej





Příjemně jsme se naladili na nadcházející svátky.
U stánků a při ukázkách tradičního zdobení kraslic jsem nebyla schopná fotit, bylo vše obklopeno tolika lidmi, že jsem to raději ani nezkoušela.

Příští pátek pojedeme do Úštěku, tam je mnohem více prostoru než v těchto malých roubenkách a starých domech.

Hody, hody ...


24 komentářů:

  1. Hezký výlet jste si udělali. Lidí na takovýchto akcích bývá hodně- to je pravda, ale přeci jenom se člověk nadechne určité atmosféry, kvůli které tam vlastně jel.
    Hezký večer a krásnou zítřejší Květnou neděli, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My na tato místa jezdíme moc rádi, jarmarky a tradiční trhy se nám líbí a obzvláště tradiční řemesla. Je to krása pozorovat šikovnost mnoha lidí.
      Hani i tobě pěknou neděli.
      Ála

      Vymazat
  2. Moc hezké. Tradice mám ráda. My dnes byli 2,5 hodiny na procházce a objevili místa, o kterých jsme netušili, že je v okoli máme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já obdivuji šikovnost všech těch lidiček, co se snaží je udržovat. Obdivuhodné.
      Měj prima dny Míšo.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,to je kraaasa,jedna chaloupka hezci,nez druha...Vylet,ktery je od nas daleko,takze dekuji moc za zprostredkovani;).Krasne predsvatecni dny.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skanzen se rozšiřuje o další roubenku, ale ještě není zpřístupněna, tak se těším až bude.
      Hezkou neděli Hani.
      =Ala

      Vymazat
  4. Alenko, krásný výlet jste podnikli. Muselo to být moc prima. Měj krásné dny! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně nepršelo, čehož jsme se po pátku kdy lilo celou noc a celý den, obávali.
      Hezkou neděli Inko.
      Ála

      Vymazat
  5. Moc se mi líbí skanzeny, ale tento je pro nás velice z ruky. Musel to být nádherný zážitek, krásné chaloupky a úžasné kroje.
    Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí těch skanzenů je po republice víc a tak se člověk občas dostane i do míst, kde je může navštívit. Tak ať se ti Dášo někdy zadaří pěkný najít.
      Hezkou neděli ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, to je taková nádhera .. mám ráda tradici. Díky za sdílení a užívej si jara !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne velmi potěšil ten soubor, měli moc pěkné vystoupení, kroje pestré a písničky moc milé.
      TAké mám ráda tradice.
      Hezké jarní dny Jarko.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko,
    ještě k Laurelii - prosím jaká Ti vyšla velikost šátku z těch 2+2 Javolů?

    Děkuji

    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věro tak jsem změřila - nejdelší strana cca 2,10, ramena cca 1,30, výška cca 60 cm.
      Ála

      Vymazat
    2. Alenko,
      děkuji za info, tak do toho půjdu - to je přesně velikost která mně vyhovuje - takový ten chumlací.

      Věra

      Vymazat
  8. Krásné, byl to určitě skvělý výlet.
    Měj se hezky, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to pěkný zážitek a hlavně počasí vyšlo - bez deště.
      Hezkou neděli přeji.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko tak to musel být zážitek. I já mám takové akce moc ráda. Je dobré připomínat tradice. Krásnou neděli. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští týden nás čeká ještě jeden velikonoční jarmark a ten mám hodně ráda. Jen tam bohužel nevystupuje žádný folklórní soubor, což je škoda. Ale zase je tam k vidění (a zakoupení) hodně řemesel. Už nyní se těším.
      Pěkné dny Zdeni.
      Ála

      Vymazat
  10. Alenko, Zubrnice mám hodně dlouho na cestovatelském seznamu, ještě jsem tam nebyla.
    Děkuji za reportáž a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od nás je to na dojetí, od vás přeci jenom z ruky Helenko. Já bych se zase ještě někdy ráda podívala na Veselý kopeček, je už to tolik let co jsme tam zajeli.
      Letos v Zubrnicích bylo méně řemeslnických ukázek než si pamatuji, ale o to více návštěvníků :o). Lidi se nějak více o tradice zajímají, což je však dobře.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  11. V Zubrnicích jsem byla naposledy na exkurzi na VŠ před mnoha lety - děkuji za milé připomenutí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, mám ten koutek ráda a stále přibývají nové chaloupky :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála