neděle 16. dubna 2017

VELIKONOCE V ÚŠTĚKU ...

je můj oblíbený jarmark, na který jsme vzali naši velikonoční návštěvu.
Tolik jsem si přála, aby počasí vydrželo bez deště a přání se mi splnilo.


Bylo znát, že mnoho lidí si nevšimlo, že letos se jarmark koná již na Velký pátek, kdy byl sváteční den a ne v sobotu jak bývalo obvyklé,  v prostoru náměstí jsme se cítili daleko volněji.



Ochutnali jsme tradiční dobroty, poslechli flašinet, dětské soubory, rozesmáli nás potulní hudebníci a opět obdivovali nádherné výtvory šikovných řemeslníků.
Dokonce mne můj muž upozornil na stánek, kde měli zajímavé doplňky pro ženy,  já samozřejmě neodolala a jeden na krk jsem si vybrala :o).



  • Velký pátek, den Kristova ukřižování, je v lidových pověrách spojován s magickými silami. V tento den se měly otevírat hory, které vydávaly poklady; v tento den se nemělo nic půjčovat, protože půjčená věc by mohla být očarována; nesmělo se hýbat se zemí (rýt, kopat, okopávat) ani prát prádlo, protože by bylo namáčeno do Kristovy krve.

  • Na Zelený čtvrtek hrachy zasívej, na Velký pátek se zemí nehýbej!
  • Prší-li na Velký pátek, je k doufání úroda.
  • Velký pátek deštivý - dělá rok žíznivý.
  • Velký pátek vláha - úrodu zmáhá.
  • Když na Velký pátek hřmí, na poli se urodí.

Hezké zbývající sváteční dny přeji vám všem a v pondělí nezapomeňte 

si chránit ... víte co!






17 komentářů:

  1. Alenko, krásné Velikonoce! Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Úštěk je moc hezké městečko, velikonoční jarmark tam určitě měl pěknou atmosféru.
    Hezký večer a hezké velikonoční pondělí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mám moc ráda vánoční - slet andělů :o)).
      A v pondělí opatrně komu otevřeš Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jarmark jste si určitě užili, jak se patří. Krásná atmosféra.
      Přeji pohodové Velikonoční pondělí.

      Vymazat
    2. Jarmarky máme hodně v oblibě, ráda obdivuji různá řemesla.
      Hezké vyšlehané Velikonoční pondělí Dášo i tobě.
      Ála

      Vymazat
  4. Jarmarky mám taky ráda. Na fotkách je vidět, že to tam bylo hezké, nepřelidněné.
    Přežij dnešní vyšlehání a měj hezký den !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát jsme vychytali čas, kdy nebyl prostor zahlcen lidmi, tak jsme si prohlédli všechny stánky.
      Vyšlehaná již jsem (velmi mírně), neuschnu během roku, což jsem ráda.
      Nyní bude jenom zbytek dne odpočinkový.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko jarmarky jako takové mám moc ráda..Je vidět, že jste si užili nádherný den..My jsme v pátek byli na Veselém Kopci a také jsme si užili tradic.. Přeji ti krásný zbytek velikonočního pondělí.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Veselý kopeček bych se ještě jednou také chtěla podívat. Snad mi to letos třeba vyjde :o).
      Prima zbytek dne.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, tak jarmark se určitě vydařil..mám je moc ráda- tu atmosféru a když není moc přelidněno- tak je to skvělé!!!
    Měj krásný velikonoční večer Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pátek jsme chytili nějaký dobrý čas, že nebylo úplně přecpáno, tak to bylo fajn.
      Měj se hezky Jarko.
      Ála

      Vymazat
  7. To bylo krásné. Velikonoční jarmark jsem ještě nezažila. Všude to nádherně kvete a u nás jen narcisky a trnky :-))). S počasím jste měli opravdu štěstí. Hezké dny, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo s počasím jsme měli kliku, to teda opravdu. S prudkým ochlazením se postupně kvetení zpomaluje asi všude.
      Měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, t fotek čiší pravá jarmareční pohoda.
    My letos bez jarmarku, ale i tak to byly hezké svátky.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla, lidi se bavili, baštili, nakupovali - tak jak to na jarmarku má být.
      Svátky jsme si užili také primově.
      Helenko, měj se krásně.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála