úterý 18. dubna 2017

SCHODY SKORO DO NEBE ...

bývají na každé rozhledně a já s některými bojuji. Tedy bojuji spíš sama se sebou, schodům to je většinou naprosto jedno, že se mi houpe žaludek a mírně třesou nohy, a potichu se mi vysmívají. Nejhorší jsou schody železné, otevřené v prostoru, případně chráněné "obalem" z prken. Ach jo.

- Závratě z výšek ? Co to má být ? Vždyť my jsme tu člověče pro tebe, stoupej s námi  do výšin, rozhlédni se a žasni. -

Sloup v Čechách.




Naproti vidíme Skalní hrad, který je nyní v majetku šlechtického rodu Kinských
(vpravo dole).




Rozhledna Na stráži byla postavena v období let 2010 až 2011 na výšině nad obcí. Předtím zde byla restaurace, která v roce 1999 vyhořela. Stavba slouží zároveň pro vysílače mobilního operátora.Po roce 1933 byla na skále Breiterstein (česky Vysoký kámen) s pěkným rozhledem postavena turistická chata Wachsteinbaude. V období před rokem zde převažovalo německé obyvatelstvo, jména byla tedy především německá. Daleko později byla dřevěná chata využívaná jako rekreační středisko Na stráži. To bylo po roce 1990 opuštěno a roku 1999 chata shořela. Její zbytky byly odstraněny roku 2005.Původní projekt počítal se stavbou penzionu a 40 metrů vysokého vysílače pro T-Mobile. Projekt byl pro nesouhlas občanů přepracován ve prospěch rozhledny. Stavba rozhledny a navazujícího penzionu byla zahájena na podzim roku 2010, věž s anténami byla dostavěna v červnu 2011. Slavnostní otevření rozhledny se konalo v červenci 2011. Železná rozhledna stojí na skalním masivu vysokém 354 metrů. Vlastní rozhledna je vysoká 33 metrů, má vyhlídkovou plošinu ve výšce 26 metrů od své paty. Její součástí je 150 schodů.

zdroj:Wikipedie


Restaurace do dnešní doby není zprovozněna, majitel (místní podnikatel s nedobrou pověstí) uzavřel i vstup na vyhlídkovou terasu za restaurací. Možnost výhledu je tedy pouze z rozhledny.
Zřejmě po mnohých stížnostech návštěvníků majitel vyvěsil cedulku, která mne pobavila a musela jsem si ji nafotit.




Takže pozor na znečišťování - Velký Bratr vás sleduje.
Možná, že mohli přidat ještě několik řádků vykřičníků, aby vážnost situace zdůraznili.



Cesta z parkoviště vede lesem a v polovině trasy dojdeme do Lesního divadla.







Snad jsme návštěvě, která v naší péči strávila čtyři sváteční dny, ukázali pár zajímavostí z okolí.

Pondělí velikonoční byl pro mne den, který jsem věnovala hlavně sama sobě.
Nevařila jsem, v kuchyni jsem byla minimálně a velmi, velmi odpočívala.

Byla jsem každý den šťastná, že aprílové počasí nám vždy na pár hodin ukázalo přívětivou tvář a vše jsme absolvovali bez deště.

Bráško, příště podnikneme další výlety :o) ...












18 komentářů:

  1. Každý máme něco. Já mohu lézt do výšek, padákem bych taky skočila, ale uzavřít mne v nějakém prostoru, tak jsem mimo-šílím. Trpím klaustrofobií :-). Strach z výšek má můj manžel, takže jsme silná dvojka. Kde se nachází hrad Sloup vím, ale nikdy jsem v jeho blízkosti nebyla. Ale zaregistrovala jsem ho kdysi při cestě na návštěvu rodiny bratra mého muže do Varnsdorfu.
    Je ráno a je slunečné. Střechy byly ozdobené námrazou, která zmizela. Jak dlouho vydrží skoro modrá obloha toť otázka. Dle předpovědi by tak být nemělo.
    Hezký den, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se většinou přemůžu a na rozhlednu vylezu, ale jak jsou ty průhledné schody, tak to nedávám :o). Skalní hrad je hodně známý, je u hlavní silnice, takže lze zastavit při cestě okolo.
      U nás se velmi silně ochladilo, byl i ranní mrazík. A na nebi je plno těžkých šedých mraků, tak snad nebude chumelit.
      Ať se ti Hani daří po celý den.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, krásný výšlap na úžasná místa. Lesní divadlo jsem u nás ještě neviděla. Jednou jsme s mezi zastávkou ho navštívili na cyklo výletě v Rakousku, to byla také nádhera. Včera, ač pršelo jsme si vyšlápli na Osuli- zřícenina a docela jsme promokli. Nám počasí zrovna nepřálo. :O)
    Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám v okolí nejméně tři lesní divadla a jsou v letní sezoně často využívaná k divadelním představením. Je to další obnovování tradic a moc fandím všem ochotnickým souborům, kteří nám je navracejí.
      Včera jsem odpočívala s háčkem v ruce na gauči :o))) a nevystrčila ven ani nos.
      Pěkný den Dášo.
      Ála

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Návštěvu jsme protáhli jarmarkem a výšlapem na rozhlednu a moc se jim vše líbilo :o). To bylo pro mne důležité.
      Hezký den Katko.
      Ála

      Vymazat
  4. Jsi hrdina, Álo. Já se výšek bojím neskutečně. Kvůli dětem jsem s tím bojovala, abych jim nekazila výlety, ale teď už jsem to vzdala a výškám se vyhýbám. Mozek by šel, tělo vzdoruje, tuhnou nohy, strach paralyzuje...
    Měla jsi krásné dny s rodinou, i já si užila celé rodiny i přátel.
    Pondělí jsem měla podobné jako Ty. Jen odpočinek. Tento den se hodil a je to občas potřeba.
    Krásné dny
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se občas "kousnu", kvůli focení :o)).
      To odpočinkové pondělí mi fakt bodlo, nemusela jsem dělat vůbec nic a bylo to velmi příjemné. Ale kdyby nelilo a nefoukal ledový vítr, vyhnala bych sama sebe na rychlou procházku, to by mi vlilo energii do těla také. Hrozí přívalem sněhu, z toho radost fakt nemám, myslím si, že jsme si v zimě užili dostatečně :o)).
      Pohodové dny přeji Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko moc krásný výlet jste měli.I my rádi navštěvujeme rozhledny, schody do výšek mi nevadí.Ale na vrcholu mi z pohledu dolů trošku mrazí.A to jsem panelákové dítě z jedenáctého poschodí 😉..
    Mne odpočinek teprve teď čeká a díky škaredému počasí budu odpočívat pod dekou.😉 Alenko měj se moc hezky.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já výlety miluji a baví mne poznávat stále něco nového :o)), občas překonám i ten mrazivý pocit z výšek.
      Tak se hezky Zdeničko zachumlej a odpočívej.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, do Sloupu jsem jezdívala s děti na školu v přírodě. To tam ale ještě žádná rozhledna nestála, jen poustevník nás sledoval a my obdivovali skalní divadlo. Ty se máš, že se vznášíš ve výškách. Jsem ráda, že ses ale vrátila k nám na zem:o) Měj se moc krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, raději stojím pevnýma nohama na zemi, ale chvilku se vznášet v oblacích také není špatné :o) - občas.
      Hezký večer.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko díky, připmněla jsi mi jednu krásnou cyklodovolenou.
    My tam byli v létě za krásného počasí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hezký kraj, že Alí ?
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Další krásný výlet! Alenko, bereš nás i návštěvy na hezká místa.
    Přeji klidný, odpočinkový večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tolik hezkých míst máme kolem sebe po celé naší republice, že?
      Helenko měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  9. Já se ve výškách bojí - někde trochu, jinde víc, ale naštěstí to není paralyzující, takže se bojím, ale lezu (a krčovitě se držím zábradlí). Spíš než průhledné schody mi ale vadí neohraničené vyhlídky (a manžel, který ve snaze udělat co nejlepší záběr leze až na úplný kraj).
    Ve Sloupu jsme byli asi před třemi lety o nějakém podzimním volnu. Udělali jsme si tam hezký okruh přes Záhořanskou kapli a Modlivý důl. Na rozhledně i u divadla jsme byli taky.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ten okruh se musím podívat, asi ho neznám.
      Na okraj neohraničené vyhlídky bych nevlezla ani za nic, to se bojím moc.
      Pěkný zítřejší den Stáňo.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála