neděle 2. dubna 2017

RYCHLÝ ŠVESTKOVÝ KOLÁČ ...

do koláčové formy.
Postupně vyprazdňuji mrazák a na dně šuplíku jsem narazila na poslední dva sáčky švestek. Bylo rozhodnuto co upeču na víkend.


V posledních měsících peču hlavně do koláčové či dortové formy, neboť toto množství jsme schopni s manželem alespoň sníst, a to většinou ještě zakrojím kus koláče synovi, když přijde o víkendu na oběd.

Recept opravdu jednoduchý, možná že už jsem ho na blog přidala :o).

A co potřebujeme  do koláčové formy :

- hrnek polohrubé mouky (300 ml)
- 1/2 hrnku cukru (možno i méně)
- lžička prášku do pečiva
- 1 vejce
- 1/2 hrnku mléka
- a ještě méně oleje (asi 100 ml)

Vše pěkně promíchat, aby se suroviny spojily a nalít do formy (pokud nemáte glazovanou uvnitř, je třeba vymazat a vysypat-já nepotřebuji),
dát půlené švestky a pořádně nahusto,
posypat mletým mákem a jemně zaprášit skořicí,
zasypat drobenkou ( 3 lžíce polohrubé mouky, 2 lžíce cukru, 1 lžíce oleje a zakápla jsem citronovou esencí),
upečeme do zlatova, zkoušíme špejlí.



Při práci na zahradě se nesmí zapomínat na přestávky a odpočinek.
Nejlépe s kávou a koláčem.

A to opravdu s manželem rádi dodržujeme ...




16 komentářů:

  1. Děláš mi chutě. Já nepekla tentokrát nic :-(. Spadlo nám tady pár kapek deště, ale už zase svítí slunce, tak na chvíli do zahrádky.
    Hezké nedělní odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já minulý víkend také ne a jak nám to chybělo :o))). U nás to dopoledne vypadalo všelijak, ale slunce vyhrálo nad mraky a svítí, práce jde od ruky, zrovna vařím tu kávu.
      Hezkou neděli Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Koláč vypadá senzačně. Já také vyprazdňuji mrazák a tak jsem dnes upekla piškotový korpus, na to jahody polité krémem z pudinku, kousku másla a zakysané smetany. Nyní se chladí v lednici. :O)
    Pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na příští víkend mám v plánu něco podobného, nahoru ještě dám želatinu. Přijedou naši mladí a syn tyhle ovocňáky se želatinou má moc rád a co by maminka neudělala pro své děti, ač dospěláky :o)))
      Hezkou neděli přeji Dášo.
      Ála

      Vymazat
  3. Tak ty švestky v mrazáku a přestávky na zahradě závidím :-) my nemáme ani jedno. Většinou všechny švestky za čerstva sníme anebo hned krátce po zamrazení a kávy nevedeme, protože když už se do něčeho pustíme, tak neumíme přestat. Za to dnes budeme poprvé na zahrádce opékat :-) Krásnou slunnou neděli! Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, on člověka věk a fyzický stav těla k přestávkám donutí :o)))) ač chce či nechce. Já byla vždy jak motor dokud jsem nedošla na konec práce tak jsem nechtěla přestat. Dnes je to jinak, ale nestěžuji si, naučila jsem se odpočívat mezi prací a ono to také jde. A my už grilovali v pátek, první klasické buřtíky se špíčkem, jinak by to nebylo ono.
      Měj pohodovou a krásnou neděli.
      Ála

      Vymazat
  4. Hm, švestky mám nejspíš ještě nějaké v mrazáku taky. Tak některý z příštích víkendů - díky za inspiraci. Tento týden jsem pekla perník. Už jsme ho dlouho neměli, tak chutnal. A zlikvidovala jsem do něj načnutou rybízovou marmeládu, co překážela v lednici.
    Hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš Stáňo, perník už jsem také dlouho nepekla a marmelády jsou pořád z léta ještě v zásobě.
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  5. Koláč vypadá moc dobře.Poslední dobou také peču do dortové,nebo koláčové formy.-)Hezký nedělní večer přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manželovi jsem udělala radost, že jsem přidala mák, on s mákem ráda :o)).
      Hezké dny Věrko.
      Ála

      Vymazat
  6. Švestky v kombinaci s mákem je úžasná záležitost. Také máme rádi:-)
    V koláčové formě vypadá moučník moc hezky.
    Hezký večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Množství v koláčové formě je pro nás tak akorát, abychom zvládli sníst :o))).
      Pěkné následující dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, děláš mi veliké chutě:o)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to znám, když čtu jiné blogy :o)) Inko.
      pa Ála

      Vymazat
  8. No, chci napsat co Inka! Ochutnala bych, nebudu zapírat :o)
    Alenko, přeji hezký večer a gratuluji výherkyni krásné ceny!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já mnohokrát u tebe málem olizuji monitor :o)))) Helenko.
      Den je dnes deštivý, ale i tak ti ho přeji pohodový.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála