čtvrtek 6. dubna 2017

POMALU ...

polehoučku se v jarních dnech příroda probouzí u nás na severu.
Středeční vycházka.
I když počasí nebylo slunečné, ani hřejivé, skoro pošmourné, chtělo se mi vyrazit a chvíli se jen tak toulat. Vždy to v sobě úplně cítím, tu potřebu se zhluboka nadechnout a nechat plynout myšlenky, mít tu nejobyčejnější radost z okamžiku. Třeba, že najdu rozkvetlé prvosenky jarní.
Jejich jemný žlutý nádech mám tolik ráda. Květ mají jednoduchý, obyčejný, kam se hrabou na orchideje, ale jsou to poslové jara a učili jsme se o nich již ve škole :o).


Měla jsem chuť si pár rostlinek utrhnout, ale bylo jich málo a já je raději nechala, aby zkrášlovaly okraj lesa spolu se sasankami.


Objevila jsem na louce prasklý strom a myslím, že jakmile přijde větší vítr či přímo vichr, strom se zlomí. Zub času udeřil plnou vahou.


Celý dnešní den u nás  byl tak trochu v mlžném oparu, ale i tak bylo příjemné vidět nepřeberné odstíny zelené na loukách a pastvinách, na pupenech stromů či keřů, jejichž drobné lístky se mocně draly ven.
Jako kdyby závodily s druhým stromem vedle, kdo bude rychlejší.


Mladé stromky tvoří přenádherné koruny, mají se čile k životu a jsou plné síly a energie.
Vítězí v rychlosti nasazení malých lístků.


Koníci nedbali mého pomlaskávání a nenechali se přilákat blíže. Zůstali v poklidu ke mně bokem, ukusovali čerstvou travičku a ani se nenamáhali otočit za mým hlasem svou hlavu.
Nedivila jsem se jim.
Asi tušili, že stejně sebou v kapse nic nemám.




Lesní dělníci těží dřevo a tak jsem po cestě měla i nečekané překážky.


Prošla jsem si svůj oblíbený okruh a v obavách, že se během chvilky rozprší, se raději vydala zpět domů i když jsem měla v plánu jít mnohem dál.
 Příště.



Jarní noc
Snivý, jarní, vůní rozšlehaný dech…
Spí ta země jako v snech.
V pýří květů, v záři hvězd.
Jako v pohádce to jest!

Břízy kývnou, zavzdychá si keř.
Modrá šeř
na oblázky padá v brod,
v bílé květy, v tůně vod.

Ač spí v temnu kolem zem,
teplá je svým jarním úsměvem.
Jak by přebolenou bolestí
zachvíval sen o štěstí.

Květy intimních nálad, 1891
Antonín Sova

Básníci znají ta správná slova ...


12 komentářů:

  1. Krásně ses prošla. Já tento týden moc s přírodou nekamarádím. Od pondělí dávám dohromady výstavu v mém rodném městě. Dnes je zahájení a pak ještě nějaký ten den coby služba. Ale kdyby mne to nebavilo, nedělala bych to :-).
    Hezké verše jsi vybrala. .... Antonín Sova byl představitelem básnického impresionismu se silným zdůrazněním sociálního humanismu. Koukáš, co? To si pamatuji ze školy!!! Ale kam jsem si položila brýle nebo klíče od auta, to už je horší a horší :-). Měj hezký den, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti přeji Hani, aby výstava byla naplněná spokojenými návštěvníky. A máš pravdu, kdyby tě to nebavilo, nezapojila by ses :o)).
      Takto přesně bych už jeho zařazení nedala, to se přiznám. Ale kam si pokládám brýle ještě vím - zatím :o)).
      Hani přeji ti příjemné dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, přesně ... básníci znají ta správná slova .. líbí se mi, že jsi sem dala básničku .. pěkná jarní procházka i fotky !
    Tak si všechnu nádheru pěkně užívej. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, zrovna nedávno jsem si říkala, že jsem tě tu již delší dobu nepotkala a zda jsi v pořádku a ejhle, čeká mne tvůj komentář :o).
      Nějak jsem si uvědomila, že jsem v mládí měla básně ráda a cestou životem na ně trochu pozapomněla.
      Přeji ti pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  3. Álo, hezky ses toulala. Krásné záběry oveček, ty se u nás moc nevidí, koníků i krajiny. Jsem zvědavá, jak časem dopadne prasklý strom a jestli jedna půlka přežije.
    Příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strom budu sledovat, chodím tudy často. A ovečky se kolem pasou neustále, farmář jich má velké stádo.
      Hezké dny Dášo.
      Ála

      Vymazat
  4. Taky jsem zjistila, že vždycky nemusí být azuro, aby byl krásný den. V pondělí jsme byli na výletě v zamračeném dni a bylo nádherně :-) Álo, měj se krásně, D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes u nás od rána leje jako z konve, tak se chuť vyrazit ven zatím nedostavuje :o).
      Pohodové dny Danko.
      Ála

      Vymazat
  5. Říká se, že není špatného počasí, jenom špatného oblečení.
    Já bych ještě dodala...a špatné nálady. Mám tu zkušenost, že když jsem v pohodě, nevadí mi, že není počasí úplně ideální a ten výšlap si užiju a raduju se třeba za mlhy nebo deště.
    Takže je vidět, že na tom budeš asi podobně, Álo. Navzdory počasí ses radovala z přírody.
    Měj pěkný večer.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak jak píšeš Henrieto, na každém dni se snažím najít špetku pozitivního :o). Třeba, že se ráno s manželem obejmeme a řekneme si - To je venku hnusně, viď? - :o)))). A moje maminka vždy říkávala - jedenáctá rozhodne. Tak čekám na jedenáctou...
      Přeji ti prima dny.
      Ála

      Vymazat
  6. Hezké fotky. U nás bylo takhle oparově po ránu, kolem poledne se proklubalo sluníčko a bylo hezky, i když větrno (až mne mrzelo, že musím sedět v práci).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I u nás se včera slunce snažilo občas prodrat mraky, ale moc mu to nešlo. Dnes leje a leje.
      Pěkné dny Stáňo.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála