pátek 7. dubna 2017

LAURELIE ...

by Lisa Hannes.




Zúčastnila jsem se u Vlněných sester s velikou chutí a elánem jejich jarního KALu při společném pletení šátku.
Tedy ne, že bychom se scházely a společně pletly, to by bylo celkem zajímavé,  ale organizačně zřejmě neproveditelné.
Přihlásily jsme se, zakoupily návod, Vlněné sestry zajistily český překlad a stanovily červnové datum pro společné focení (kdo má možnost se dostavit).
Tento trojúhelníkový šátek kombinuje vroubkovou část, mozaikový vzor a krajku.
Trochu jsem se obávala mozaikové části, ve které se plete jednou barvou a druhá se snímá dle vzoru. Tímto způsobem jsem již mnoho let nic nepletla, ale zdá se, že jednou naučené se nezapomíná (ač si to člověk myslí) a tak jsem vzor zvládla kupodivu lehce.

Pletlo se mi dle návodu moc dobře, používala jsem jenom tabulkové vzory.

Vybrala jsem si kombinaci modré a béžové barvy (představovala jsem si tu béžovou světlejší, ale nakonec to špatně nevypadá) a to hlavně proto, že jsem si koupila nové jarní boty.
Aby mne beránek nepo....., však víte.



Modré s béžovým prošíváním a jsem z nich nadšená.
Samozřejmě, že nastalo shánění kabelky.
A sehnala. 
Sice menší, než jsem zvyklá nosit, ale hlavně, že je to stejný odstín modré. Jsem na tohle fakt ulítlá :o)).
Přikoupila jsem si i modrý deštník. To už manžel kroutil očima.
Jenže to byla fakt náhoda, jenom jsem ho zahlédla v jednom obchůdku. Vůbec jsem si ho cíleně koupit nechtěla.




Šátek jsem pletla z příze Jawoll (2+2), jehlice č.4.
Béžovou barvu jsem spotřebovala celá 2 přadýnka, z modré mi trochu zbylo.


Vyfotit tak velký šátek vůbec není jednoduché, běhala jsem s ním po zahradě a nakonec ho rozprostřela na jednom keři (a stejně na fotce není celý). Bohužel včerejší den byl bez slunce, ale řekla bych, že odstíny barev jsou
 zachycené celkem dobře.

V následujících dnech budu volit háčkování, jehlice na chvilku schovám, prsty potřebují změnu, malíček mne stále brní :o(.

Možná bych měla odložit i ten háček
 a raději jenom listovat knihou ...



P.S. Boty a kabelku jsem včera vyvedla ven. Slavili jsme s manželem výročí a jeli na večeři. Šátek s námi nejel, možná byl smutný, ale jeho čas přijde :o).

32 komentářů:

  1. Ali, dokonalá trojkombinace :-) Laurelii taky pletu, už jsem u krajky a je to opravdu moc příjemné pletení. Krásné jaro Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem Pavlí zvědavá na kombinaci tvou. Šátek je veliký viď ? Pěkně se mi pletl a už se začínám trochu vyznávat v angl.zkratkách v pletení :o))), z toho mám vždy hrůzu.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
  2. To máš ale krásnou sestavu! Boty tedy ty si jsou !!!!!! Ladící kabelka k tomu a šátek jakbysmet. No a deštník jako tečka. Určitě Ti to hodně sluší, užij si to. :-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Boty jsem si někdy v únoru vůbec nešla cíleně koupit, jen jsem měla čas a nakoukla do prodejny. A ony tam na mne čekaly, poslední krabice v mém čísle. Ten odstín modré se mi moc zalíbil :o). Někdy to tak vyjde, že nic nesháním a dobře nakoupím, někdy cíleně něco sháním a nenajdu kdybych se zbláznila.
      Prima dny Hani.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko,hlasim stejnou kombinaci,stejnou znacku,stejnou barvu..Jen jine typy.Take ja vlastnim od minuleho tydne modrou dvojici;).Tak at nam to vsem,nejen na jare slusi;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se Hani na blogu pochlub, ráda se podívám :o).
      Najednou se mi modrá v šatníku začala nesmírně líbit, až se divím. Včera jsem si koupila světle modré plátěné tenisky. Chtěla jsem kytkované a odešla s těmito :o), nu co nadělám.
      Pohodové dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  4. a já jsem plná obdivu a jednou bych to také chtěla tak krásně umět... je možné, aby se člověk naučil plést a háčkovat tak krásně úplně sám? :)
    Krásné jarní dny a snad nám to sluníčko zase brzy vykoukne! :)
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko je to možné, já se to v mládí naučila sama :o). A dneska je to ještě snazší, protože najdeš na internetu různá videa, to kdysi vůbec nebylo, spíš jenom návod v časopisech.
      Na sluníčko o víkendu to vůbec nevypadá, leje u nás celou noc, celý den.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, obdivuji ten šátek. Krásná ruční práce a s těmi botkami a krásnou kabelkou ti to bude moc slušet.
    Přeji pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dají se sehnat úžasné návody a ty příze - ach, ach, mé srdce jásá. Jenže bych potřebovala asi občas něco prodat, protože nevím kam vše budu za chvíli dávat :o))).
      Hezký víkend Dášo.
      Ála

      Vymazat
  6. Nejsem zrovna vyznavačem modré, ale obdivuji jak krásně se vám podařilo koupit v této barvě botky, kabelku a deštník. Paráda, brala bych to také. Šátek - krajkový pruh bych zvládla, ale dvoubarevnou část bych asi nedala. Obdivuji. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, nepamatuji si, že bych v šatníku najednou měla tolik věcí modrých, vždy to byli jenom džíny. A nyní je to změna a docela zábavná. Modrá s béžovou vypadá opravdu moc dobře. O bílé ani nemluvím.
      Já myslím, že by si zvládla, vypadá to složitěji než ve skutečnosti je, zkus si najít někde video a sama uvidíš, že to není těžké.
      Přeji ti pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  7. MOc hezky sladěné. Jen tak kabelka by na mne byla malá :-). Já potřebuju, aby se mi do ní vešla A4 (a nejlíp k tomu ještě půlka chleba :-D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mne je Stáňo také malá, ale na větší jsem nenarazila :o). Je to taková velikost když se jde na večeři, to pak není sebou potřeba vše nosit (a ten chleba už vůbec ne :o)...).
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko, tak to před Tebou smekám....takový vzor bych nezvládla.Šátek je krásný a vybrala jsi k němu moc pěkné doplňky.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Jani zvládla. Opravdu to nebylo těžké pletení, až jsem sama byl překvapená :o)) jak mi to jde.
      Tak jsem to nějak poskládala skoro mimoděk - uviděla boty, pak vznikl ten šátek s barevnou kombinací k botám a kabelka s deštníkem byl takový bonus navrch.
      Měj se prima Jani.
      Ála

      Vymazat
  9. Taky jsem po něm pokukovala, ale ten dvoubarevný vzor jsme nikdy nedělala. Povedl se ti ;-) Boty a kabelka - SUPER :-)) krásný večer D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to přetahování ok vyzkoušet a poznáš, že je to jednoduché, jedeš podle tabulky se vzorem. Danko, určitě by si to zvládla, zkus si najít video a uvidíš.
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Modrá je moje barvička. A odstín, který máš na těch nových botkách a kabelce, to je přesně ono:-) Krásně si to užij a ať je hodně příležitostí i pro tuto menší kabelku.
    Pěknou sobotu.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Najednou jsem modrou našla pro svůj šatník :o))).
      Malou tašku určitě využiji, o to strach vůbec nemám. I tahle velikost se občas hodí.
      Měj pohodovou sobotu Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, báječná kombinace, báječně sladěno! Nedivím se, mám to stejně :o) Tuhle modrou mám také oblíbenou.
    Jinak vůbec nechápu, proč manžel kroutí očima :o) Ale uklidním tě, můj syn by ještě k tomu poklepal prstem na čelo a řekl s úsměvem: "Mami, ty seš prdlá!" :o))) No a co? :o)))
    Měj se krásně a užij si to
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nějak se to povedlo, sami se mi ty věci nabízely přímo k očím :o)). Manžel se vždy usmívá a protože mne zná, tak ani nic již nekomentuje.
      Být "prdlá" v očích blízkých vůbec není špatné :o)) Katko.
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko, ty jsi úplná šálová královna:o)..Nádherný šátek, krásná kombinace barev a nádherně se ti to hodí Budeš kočka! Jsi neskutečně šikovná, já bych tohle nikdy nedokázala. Měj se moc krásně ! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jich mám slušnou zásobu Inko, to je pravda.Tak snad moje snášky budou také nějaké chtít :o))).
      Ty dokážeš vytvořit tolik krásných věcí, že jeden šátek by si zvládla levou zadní nebo pravou přední :o))))).
      Prima dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko tak si tu tak achám nad tvojí krásou.. Šátek je nádherný, můj strach mi nedovolil se do něj pustit.. Ale Helenka od VV mne přemlouvala ať ho zkusím.. Tak se asi pokusím😉.
    Tvé botky nemají chybu a potají jsem se do nich zamilovala, já jsem totiž takový modrásek.
    Přeji ti krásnou neděli. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla Zdeni také trochu obavy, z té mozaikové části, protože už jsem skoro zapomněla jak se to plete, ale při práci to najednou naskočilo a šátek se pletl podle tabulek úplně v pohodě.
      Modrá se ke mně nyní tak nějak vplížila a hodně mne oslovuje. A boty šlapou skvěle :o))).
      Pěknou neděli přeji.
      Ála

      Vymazat
  14. Ahoj Alenko
    No tak to je paráda....ten se ti moc povedl.I já jsem na modrou a ty boty...no vybrala jsi si opravdu dobře.
    Přeji hezké dny Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťulo díky za pochvalu :o), jsem ráda, že jsem zvolila tak dobře, sama jsem velmi spokojená se vším.
      Prima dny přeji.
      Ála

      Vymazat
  15. Alenko, trochu nestíhám, ale moc chválím krásnou keramiku, parádně zachycené jaro, nádherná šátek a botičky. Přeji hodně spokojených společných let a krásné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí Helenko, že nestíháš, pročteš postupně :o).
      Měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  16. Moc pěkný šátek a boty jsou pecka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šátek asi bude velmi užitečný o víkendu, kdy se má hodně ochladit. A v botách se šlape báječně, jsem moc spokojená, byla to dobrá volba.
      Pěkné dny Šárko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála