čtvrtek 27. dubna 2017

KEFÍROVÝ OŘECHOVÝ KOLÁČ ...

pro dnešní odpolední pečení.
Zřejmě proto, že jsem o víkendu nepekla když jsem výletovala, měla jsem dnes nesmírnou chuť něco upéct.
Sáhla jsem po receptu na rychlý koláč.
Kefír byl v lednici, zbytek vyloupaných ořechů ve sklenici, nic mi nebránilo vyndat ostatní ingredience a pustit se do voňavé činnosti.



Původní recept byl obsahem k pečení na plechu, upravila jsem si tedy na poloviční dávku do mé oblíbené koláčové formy.

* 200 g polohrubé mouky
* 100 g cukru
* 1/2 prášku do pečiva
* 1 vejce
* 250 ml kefíru 
(bílého jogurtu, kysané smetany - možno zaměnit)
* 4 lžíce oleje
* 150 g ořechů nadrobno nasekaných
 (já prohnala v malém robotu)
polovinu jich dáme do těsta

- vše řádně promíchat, zamíchat, pospojovat :o)
a vlít do formy
- na povrch těsta nasypat zbylé ořechy
posypat vanilkovým nebo skořicový cukrem
- péct na 180°C vyhřáté troubě dozlatova




Po upečení už jenom netrpělivě čekám na vychladnutí,
zdobím lžičkou kysané smetany a je mi naprosto jasné, že čaj,
který jsem si včera koupila, mi stejně nepomůže a ke koláči se nehodí.
Jenže tenhle čaj je chuťově moc dobrý a já si ho uvařím až navečer.
Krabička s provokativním názvem mne stejně neodradila, abych kousek neochutnala.




Kefírový ořechový koláč je samozřejmě výborný i ke kávě.
Muž ještě neochutnal, nasával jenom vůni z trouby se linoucí a těšil se, že si zakrojí až se vrátí domů.



Jo, zbude mu, já ochutnala opravdu jenom jeden kousek ... :o)




26 komentářů:

  1. Alenko, tak teď jsi mne tak navnadila, že po kontrole ingrediencí a zjištění, že vše potřebné mám, jdu ho ihned vyzkoušet. Chlapi (manžel a syn) jsou na tréninku (fotbalovém, ale každý za své mužstvo) a tak jim udělám překvapení k snídani.
    Děkuji za tip a přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda Dášo, já to mívám také tak, rychlé rozhodnutí, poskládat potřebné složky a za chvilku se line vůně. V úterý jsem takhle odpoledne zadělala těsto na housky a k večeři už byly vychladlé :o).
      Pěkný zítřejší den.
      Ála

      Vymazat
    2. Koláč už je v troubě, je neuvěřitelně rychlý. Teď čekám na dopečení, abych ho nespálila. :O) Zítra se těším na snídani. :O)


      Vymazat
    3. NO páni, tomu říkám fofr :o)). Jsem zvědavá jak bude chutnat.

      Vymazat
  2. Opravdu jenom jeden kousek ? Voní to až sem. Já nemusím zákusky a podobné sladkosti, ale všelijaké domácí pečení to mám ráda. Pokud vím, že peču jen pro nás dva doma, tak mám též podobnou koláčovou formu. Je tak akorát, protože když se koláč povede, tak mne to láká zakrojit....ukrojím si ..... a jen ještě malinký kousek :-)
    Ten čaj má fakt hezkou krabičku s ještě hezčím nápisem.....
    Hezký večer, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt Hani jenom ten jeden kousek, já na sebe občas dokážu být i přísná :o))). A nyní mám v hrnku ten zmiňovaný čaj na fotce, ale spíš bych měla jít na rychlou procházku, jenže dnes mám mírně lenivý den.
      Koláčová forma je pro nás dva již nezbytná a i tak míváme problém, kus balím vždy synovi když zrovna zajde k nám.
      Pěkný zbytek dnešního dne.
      Ála

      Vymazat
  3. Zdravím :-), došla jsem z práce a říkám Tomíkovi, že by to chtělo nějakou buchtu. Musím jít něco uklohnit! Foto s čajem a koláčem je vtipné :-))).
    Pohodové dny ač s deštěm, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám prostě ráda Kájo, když je doma něco upečeného :o), ale nesmím to přehánět - proto jsem si přiložila jako varování krabičku POZOR NA ŠTÍHLOU LINII, ÁLO!! :O)).
      U nás zrovna dnes nepršelo, kupodivu.
      Měj se hezky a mail jsem dostala.Díky!
      Ála

      Vymazat
  4. Alčo, to vypadá perfektně a máš to i moc hezky nafocené :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, je to takový jednoduchý koláč, ale já mám takové ráda :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Hmm, ten jsem také ráda pekla. Teď mlsám pouze ovoce a oříšky. Hezky si pochutnejte, ono to pečené, když zavoní, je doma tak útulno.
    Krásný večer Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z oříšků mám nejraději pistácie a kešu :o). Když se linou vůně z kuchyně, všem se to doma líbí.
      Pěkné dny Zuzko.
      Ála

      Vymazat
  6. zajímavá obměna kefírové/jogurtové buchty. Já bych s ní doma asi neuspěla - manžel nesnáší vlašáky ;-). Jogurtovku dělávám s ovocem a drobenkou.
    Mimochodem - udělala jsi mi slušné chutě, a to jsem si v rámci ozdravění jídelníčku na večer koupila kedlubnu a ne zmrzlinu...
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že kdyby se místo ořechů dalo ovoce, kefírovka by byla i tak dobrá, fantazie se meze nekladou.
      Zmrzlině v mrazáku slušně odolávám, stejně je tam už poslední porce, tak ji raději nechávám manželovi. A k večeři jsem si dala drožďovou pomazánku, vitamíny v jiné formě :o)).
      Měj se Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  7. Kefírové moučníky mám ráda, jsou hodně vláčné a to je fajn. S vlašskými ořechy je to zajímavá kombinace.
    Pěkný večer Álo.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S ořechy jsem také kefírovku nepekla, proto mne zaujalo a je opravdu koláč dobrý.
      Měj se hezky Henrieto.
      Ála

      Vymazat
  8. Alenko moc děkuji za recept na takovou dobrůtku.. Kefír používám když peču litý perník....Je také moc oblíbený u nás doma.
    Já jsem včera upekla také koláč s ořechy a jablíčky se skořicí a bohužel nestíhala jsem vyfotil.. Zmizel rychlostní blesku..A bouřku jsem neslyšela 😊... Alenko měj se moc hezky.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten perník s kefírem musí být také dobrý. Ony jsou dobré i s jogurtem, ty mi také chutnají. Já už nemám jablka, tak musím zpracovávat kompoty, marmelády, ořechy :o)), abych měla místo ve sklepě na nové letošní várky.
      Zdeničko měj pěkný víkend se svátečním dnem.
      Ála

      Vymazat
  9. Tak tenhle koláč určitě vyzkouším, vypadá skvěle a jednoduché recepty miluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť v jednoduchosti je KRÁSA...
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  10. Také miluju jednoduché recepty.-)Koláč vypadá hodně dobře!Hezký víkend Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kus jsem dala synovi a on nám dnes na oplátku přinesl banánové palačinky, které sám dělal. Je to šikulka :o).
      Hezké dny Věrko.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, mňam, miluji vše ořechové!
    Přeji hezký pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by ti Helenko opravdu chutnal, ořechů je tam hooodně :o).
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála