středa 5. dubna 2017

KDYŽ ROZBALÍTE ...


vánoční dárek v dubnu následujícího roku.
Já vím, zní to bláznivě.
V prosinci loňského roku při předvánočním setkání jsem s dalšími kamarádkami od jedné z nich, obdržela voucher na malování mařížské keramiky.

foto zapůjčené z webu Mařížská keramika

Měly jsme čas do konce dubna a bylo už opravdu nutné se domluvit, kdy do 
Prahy-Braníku, kde se nachází keramická dílna, zajedeme.

Vše o Mařížské keramice se dozvíte na jejich stránkách.

Objednaly jsme se na pondělní dopoledne a vyrazily brzy ráno vlakem EC plnou rychlostí do Prahy.
Musím konstatovat, že běžně vlakem vůbec nejezdím a v Praze tramvají už vůbec ne :o), byla jsem opravdu zvědavá jestli tam nebudeme bloudit ještě v pátek. Vše v našem hlavním městě vždy absolvuji autem s manželem, který ví přesně kam se potřebuje dostat, kde zaparkuje a kudy se na potřebné místo dostaneme. A já to většinou s radostí nechávám na něm.

fota zapůjčená z webu Mařížská keramika

Mladá příjemná slečna keramička nám nabídla k dekorování hrnky či misky, ať si vybereme, jeden kus je již v ceně, další za příplatek, vysvětlila nám postup při vyškrabování již nanesené bílé glazury, čištění, používání barevných glazur a zanechala nás u stolu se vším možným materiálem.
Ponořily jsme se do výtvarničení a čas ani nevnímaly. Měly jsme štěstí, v dílně jsme byly samotné a tak místo jedné hodiny jsme zůstaly dvě a nikdo na nás nespěchal, že už musíme končit. 


Já si vybrala misku a dva odstíny modré glazury.
Glazury jsem nanášela tence, aby případně prosvítala základní bílá.
Končila jsem jako poslední :o)).  A klidně bych tam ještě dvě hodiny strávila a nadekorovala k misce hrníček. Tak třeba příště.


Asi za 10-14 dnů si máme zavolat, zda jsou výrobky již vypálené
a budou připravené k vyzvednutí.
Jsem už nyní moc zvědavá, zda se mi můj "výtvarný" počin zdobení keramiky povede.
A taky kdo nám je z Prahy doveze :o).
Snad bude mít můj muž brzy pracovní cestu tím směrem.
Nebo si uděláme spolu výlet.




Byly jsme čtyři a báječně jsme si celý den užily.


Nezabloudily.
Trefily.
Glazurou jsme si vybrané předměty ozdobily.
Zanechaly na vypálení.
Naobědvaly.
Nakoupily.
Poseděly při kávě a dezertu.
A večer už byly opět doma.

No nebyl to krásný vánoční dárek?
Byl a naprosto parádní!

Díky Hanko B. - autorko nápadu.
Díky Jituš a Hanko L. - spolucestovatelky.

Jsme prostě holky šikovné ... :o).


P.S. Fotila jsem mobilem a ve fofru, na fotkách je to znát.
















21 komentářů:

  1. Alí, tak tomu říkám parádní akce! Pospolitost, přátelství, výlet, kreativní tvoření, posezení, popovídání... Prostě báječné. Už teď se těším na fotečky hotových výrobků.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to opravdu nesmírně osvěžující Katko. Výlet se vším všudy a zážitek báječný. Také budu nedočkavě očekávat jak naše výtvory dopadnou.
      Krásné dny ti přeji.
      Ála

      Vymazat
  2. Tak toto byl skvostný dárek. Musely jste si to hodně užít. Misku budeš mít krásnou a určitě ji budeš mít vystavenou na hodně viditelném místě. Naprosto Ti věřím,že bys tam setrvala i déle. Asi bych na tom byla stejně.
    Těším se na fotku až bude ta Tvoje krasavice vypálená.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve jsme byly rozpačité, že máme jet do Prahy na malování keramiky :o), ale potom jsme se začaly těšit a plánovat. Vše dopadlo na 1*, byl to fajn relax.
      Hanko já se taky moc těším.
      Měj se pěkně.
      Ála

      Vymazat
  3. Danko, omylem jsem smazala jak tvůj komentář, tak svou odpověď na něj - omlouvám se :o)).

    OdpovědětVymazat
  4. Ali, to je skvělý tip! Myslím, že spolutvoření upevňuje vztahy. Určitě vezmu někdy své blízké ženy a podnikneme něco podobného. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda tyhle nápady jak něco společně prožít. Jednou jsem pro své kamarádky dojednala přednášku o kosmetice a líčení s možností vyzkoušení nových produktů. Bylo to báječné odpoledne, které jsme ještě jednou opakovaly :o).
      Hezký den Zuzko.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, miska je moc hezká. Jsem zvědavá, jak bude vypadat po vypálení, některé glazury prý změní barvu. :o) Mám ráda takovéto kreativní dárky, věřím, že jste si to užily a mě by se také nechtělo končit tak brzy. Třeba zase někdy si nazdobíte další kousek do sady, aby mistička nebyla sama.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě ono, člověk do poslední chvíle u keramiky vlastně neví jak to po vypálení v peci dopadne. A to mne moc baví. Dodnes používám své výrobky z dvouletého kursu keramiky a spoustu jsem i použila jako dárky. Mám takové tušení, že bychom si tam mohly zajet ještě jednou :o))).
      Pohodové dny Dášo.
      Ála

      Vymazat
  6. Skvělý dárek!Moc krásné fotky a výrobky.Hltám tu každý obrázek.-)Pohodovou středu.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad nápadité dárky :o). Má to svoje kouzlo.
      Věrko měj prima den.
      Ála

      Vymazat
  7. Ali, to byl ale povedený dáreček! :-) Já hrozně ráda něco tvořím, zdobím, dekoruji, takže by mě malování keramiky taky moc bavilo. :-) Miska vypadá už teď moc hezky a věřím, že jste si v Praze užily fajnový den . :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve to byla vlna smíchu, jak pojedeme do Prahy, kde se asi zřejmě ztratíme a do Braníka ani nedorazíme. V dnešní době je vše víceméně snadné - Internet a Mapy.cz to jistí. Užily jsme si opravdu prima den. A já tvořím také moc ráda a vše nové zkouším s chutí, takže já byla ve své ráži Lucko.
      Měj pohodový den.
      Ála

      Vymazat
  8. Jééé, no to je parádní inspirace a keramika se mi moc líbí... je taková veselá, barevná, to mám ráda... :) Určitě to byl parádní den, něco takového by se mi také líbilo... :)
    Alenko, a ta miska bude opravdu krásná!
    Pěkné jarní dny,
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají moc hezkou keramiku, veselou, hravou a krásně barevnou. Už jsem ji několikrát obdivovala.
      Peťko, jenom aby z pece vylezla miska nepoškozená :o)).
      Hezký den.
      Ála

      Vymazat
  9. Zajímavý dárek. A jak vidět, tak jste si to fakt užily.
    A mistička vypadá jak od profíka :-).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to opravdu prima den, jen vše rychle uteklo, ale to tak bývá. Líbilo se mi jak měli vše připravené, spoustu hrníčků a misek různých tvarů, stačilo si jenom vybrat a už dekorovat. Chtěla bych si to zopakovat :o))).
      Pěkný zítřejší den Stáňo.
      Ála

      Vymazat
  10. Krásně strávený den,který jste si určitě báječně užily:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užily jsme si ho se vším všudy a budu na příjemný den vzpomínat :o).
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko tak tomu říkám dárek k nezaplacení.Krásný den jste si užily a nádheru jsi vytvořila.. Bude ti dlouho připomínat výjimečný dárek.
    Hned bych si to také zkusila.. Alenko měj se moc hezky a přeji ti krásný den.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že to byl bezvadný nápad, překvapil, skoro ohromil, a byl báječný. Den čtyř ŽEN :o))).
      Hezký den Zdeni.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála