čtvrtek 20. dubna 2017

DĚLÁNÍ, DĚLÁNÍ ...

všechny smutky zahání.
Dělání, dělání je lék.
Dělání, dělání to nám úsměv zachrání.
Dělání, dělání je lék.

***

A ty smutky jsou z aprílového počasí, které se nechce umoudřit a mnohým z nás kazí dojem z jarních dnů. Když v některých lokalitách napadne 20-30 cm sněhu, nikdo z něj asi radost nemá.
I příroda by přivítala více slunce a teplejší dny.
Stromy jsou v květu a jejich něžná kvítka si s mrazem nerozumí, nechápou proč jim tolik ubližuje.
Místo, abychom po zimě zkrášlovali své zahrady, chodili po výletech, do lesů, sedíme v nevlídných dnech doma.

Já jsem se pustila do dalšího háčkovaného šátku z překrásné příze 
Malabrigo Arroyo - odstín Coffee Toffee.

 Háčkuji si, háčkuji, ale klubíčko mizí příliš rychle, až bylo najednou v košíčku prázdno. Zkouším velikost šátku na krku, není velký, ale krk by zakryl.
Jenže tak nádherná merino vlna si zaslouží větší rozmach a rozhoduji se 
proto přiobjednat přadeno.
Odstín je vyprodaný, musím si počkat.
Práci odkládám.

Přeci však nebudu sedět odpoledne či večer u televize s rukama naprázdno ?
Vybírám z návodů pletený šátek 

MEADOW GRASS
od Heidi Alander


Volím tyrkysovou a světle modrou Floru od Dropsu
65% Wool a 35% Alpaca.
Mám ji v zásobě naštěstí dost.

Šátky se mi začínají hromadit, kdybyste někdo měl zájem, ozvěte se :o) na kontaktním formuláři.

Rozečtená kniha.


Raději bych však s pletením, háčkováním či knihou byla na zahradě.

Aprílové počasí má trvat dalších čtrnáct dní.

Ach jo, smutek z toho zaháním - děláním ...





22 komentářů:

  1. Alenko, díky počasí zrovna přemýšlím s jakým pletením nebo háčkováním začnu :-)) Klubíčka mi letos došla dvakrát u různých věcí, raději nepočítám to poštovné! :-))) Odstín Coffee Toffee je moc zajímavý, tak ať brzy dorazí. Hezký den D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bývá nepříjemné a já abych to poštovné vyvážila vždy přiobjednám ještě něco nového :o)).
      Měj se Danko prima.
      Ála

      Vymazat
  2. Ano, ano- dělání smutky zahání. Jak tak pozoruji,tak šátky Tě hodně baví.Myslím, že je dobře, že nás baví ty různé ruční práce.Neumím si představit, že by moje volné chvíle byly vyplněné jen televizí.To by mne zabilo.
    Klidný den,Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šátky mne baví jak háčkované, tak pletené :o), ale budu muset s nimi brzdit. Nebo nastane situace - Kam s ním? Televizi sleduji jenom přes zimu, jakmile se oteplí, trávíme většinu času na zahradě a to i večery. Jenže zatím to nejde, zima je veliká.
      Hezký den Hani.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko i mně dušička smutní,tak nějak chybí energie a elán..Ale věřím, že se nám sluníčko brzy vrátí a opět bude veseleji..
    Tvé tvořeníčko je nádherné, odstín Malbriga je krásný.Ale můj šálek je druhý šátek..To víš modrásek :-)..
    I já jsem se nechala polapit Laurelií, návod je již doma a teď čekám netrpělivě na pošťáka..samozřejmě s háčkem v ruce.To jsou ty moje chvilky odpočinku které bych nevyměnila za nic.Alenko přeji ti krásné dny i když jsou zamračené a chladné. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neumím si představit, že bych nemohla mít to své ruční tvoření. Sice by knihy hodně vynahradily, ale to háčkování a pletení je prostě tak veliká radost. Jsem zvědavá Zdeničko, jaké barevné kombinace sis vybrala a těším se na tvou Laurélii.
      Měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, vždycky vybereš krásné odstíny barev,které se mi moc líbí.Šátky se Ti opět povedly.Také čekám na pořádný příval energie v podobě sluníčkových dní, kdy se dá tvořit venku na zahradě.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím hotové Janičko nejsou, ale jakmile seženu další přadýnko, doháčkuji a zatím budu plést proužkatý s krajkou v závěru.
      U nás dnes slunce sice svítí, ale venku je ledárna :o)) brr.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, šátek je moc pěkný, hlavně aby se ti podařilo sehnat stejný odstín dalšího klubíčka.
    Přeji ti, ať se daří práce i na druhém šátku, který vypadá také moc hezky.
    Příjemný čtvrtek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono v té přízi se prolíná několik odstínů, takže by to mělo být v pořádku. Horší to bývá u jednobarevné, tam pak jiná šarže může být znatelná.
      Dášo měj se pohodově.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko tvé háčkování i pletení je překrásné.Včera jsem si také objednala přízi a po dlouhatánské době se snad pustím do háčkování:)Počasí mě štve,bojím se o květy našich třešní,jsou obalené,krásné...každé ráno pospíchám k oknu zda nebyl mráz a nespálil je.Pohodový večer přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to můj veliký koníček Věrko, hodně mne to baví. Jsem zvědavá do čeho se pustíš ? Četla jsem, že květy třešní jsou odolnější než meruněk a broskví, tak jim budeme držet palce, aby je žádný ranní mráz nespálil. Letos vše tolik kvete.
      Hezký zbytek dne.
      Ála

      Vymazat
  7. Alenko, před chvilkou jsme přijeli z lesů, zebou mě nohy a to jsem byla komplet v zimním...
    Ten stres, když dochází příze, to je hrůza, dobře to znám! Ale ty nelomíš rukama, ty s nima kmitáš, proužky jsou moc hezké už teď.
    Pohodový večer a dost velká klubíčka přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vytáhla jsem již vyprané a uložené zimní bundy, alespoň ty lehčí, protože stále hlásí chladné dny a my se chystáme na víkendové cestování. Vůbec nevím co vše zabalit :o))) Helenko. A to jsem to plánovala v únoru, kde by mne napadlo, že koncem dubna to bude vypadat takhle.
      Klubíčko snad seženu :o).
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  8. Taky bych brala lepší počasí. Na chalupě jsem o Velikonocích zasadila ostružinu a rybíz a bojím se, že tohle počasí asi neustojí :-(. A jak jsem koukala na předpověď počasí v televizi, tak to zatím moc optimisticky nevypadá ani na příští prodloužený víkend...
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že ta zima snad neskončí.Vytáhla jsem na víkend již uložené zimní bundy :o)).
      TAk ať je již lépe.
      Ála

      Vymazat
  9. S doobjednáváním to znám. Je to bezva věc. To člověk ale nakoupí pokladů navíc! :o) Co se týká knížky, tak jen co jsem ji uviděla, tak se mi vybavil její děj, příběh. Přeji krásné počtení. Stojí rozhodně za to.
    Měj se krásně
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku jsem si objednala na tvé doporučení Katko :o).
      Přeji teplejší dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Ahoj Alenko,
    tak jsem pořád vzdorovala špatné náladě z tohoto počasí, ale dnes je u nás taková zima, tma a déš´t...brrrr
    tak také tvořím...nejlépe by bylo venku- tak hezky sedět v té zeleni- ale snad to přijde???? Konečně???
    měj se moc hezky a tvoř!!! je to krása!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nevím kde tu energii načerpávat Jarko :o). Ten neustálý chlad mne ničí. Raději bych se věnovala zahradě a kytičkám.
      Sluníčko sice občas vykoukne, ale paprsky jsou tolik ochlazené studeným větrem, že se člověk vůbec neohřeje.
      Ale určitě se dočkáme.
      Ála

      Vymazat
  11. Pletení, háčkování a kniha na zahradě? Mé sny a touhy....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sny a touhy se dokážou vyplnit Amélie :o). Já už jako holčička jsem vždy snila, že budu mít malý domek a hlavně zahradu. A stalo se.
      Tak věř.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála