sobota 18. března 2017

ZAVRTANÁ DO PEŘIN ...

jsem již čtvrtý den.






Ve středu to začalo, odpoledne jsem se již musela odebrat do postele.
Schvátily mne horečky, které se šplhaly k číslu 39 a já celá omámená se jen napájela čajem, doplňovala Paralen a po většinu dne spala.
Zprvu to vypadalo na klasickou chřipku, celé tělo bolelo, každý kloub o sobě dával vědět.
Dva dny v posteli a budu fit, proběhlo mi hlavou.
Přidal se však knedlík v krku, hukot v celé hlavě, tlak do uší.
Asi se o mne pokouší angína, říkám si, ale není to takové, že bych nemohla ani polknout slinu, to spraví pastilky proti bolesti v krku a zábaly krku. Představa, že v těch horečkách sedím u doktora v čekárně, mne již dopředu děsila a měla jsem pocit, že to vyležím a bude dobře.





Zřejmě jsem to úplně nevyhodnotila správně a měla jsem MUDr. navštívit, antibiotika by zřejmě nasadila a já mohla mít rychleji po nepříjemných stavech.
Společnice v mém poctivém ležení mi dělají knihy a můj muž se pečlivě stará o dostatečný přísun ovoce, o jídlo (na které vůbec nemám chuť).
Teprve dnes jsem schopná si vzít do postele notebook a vnímat něco jiného než hrnek čaje, teploměr, pastilky, zábal. 
Musela jsem zrušit setkání s kamarádkou, která byla loni v Dubaji a ještě jsme se od té doby neviděly a tolik jsem se těšila na její vyprávění.
Musím zrušit nedělní rodinný oběd u příležitosti dvou svátků mužské části rodiny a to mne velmi mrzí. Nejsem však vůbec schopná fungovat v kuchyni a uvařit pro tolik lidí, upéct moučník, slavnostně prostřít.
Cítím, že jsem tak vyčerpaná, že je to nad mé síly i když jsem si myslela, že v sobotu vylezu z postele a rozpohybuji své tělo.
Kdepak, vůbec to nejde.
Jsem jako mátoha mátožná.

Nebylo by správné, abych se přemáhala
 a za každou cenu to chtěla zvládnout.

Vše se přeci dá odložit, změnit termín, oslavu přesunout.
Nemoc se však přesunout na potom nedá.

Zdraví je totiž opravdu přednější...




P.S. To, že zde na blogu byly příspěvky i když jsem byla v horečnatém delíriu, bylo způsobeno mou přípravou předem a automatické publikování :O).
Někdy se příprava hodí.


36 komentářů:

  1. Alenko, přeji ti uzdravení, ale nepospíchej, všechno má svůj čas.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Martinko. Nepospíchám,ono to opravdu nejde.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenka, tiez prajem rychle uzdravenie...naozaj je zdravie prednejsie, aj ked casto si to ani v tej chvili neuvedomujeme...papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Katí. Nyní to musím opravdu upřednostnit.
      pa Ála

      Vymazat
  3. Letos jsou ty nemoci nějak agresivní a rády se vrací. Já prodělala tři virózy s horečkami a cítila jsem se přesně tak, jak popisuješ. A navíc všechny moje léty osvědčené metody léčby selhávaly.
    Pokud Ti to práce dovolí, lež co nejdéle, i když se Ti zdánlivě uleví. Je to fakt síla.
    Takže dnes Ti přeji jediné...ZDRAVÍ!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak jak píšeš. Mně se několikrát stalo, že jeden dva dny jsem měla pocit, že budu marodit a nic z toho nebylo a tak se to nyní sesypalo pořádně. Ale něco mezi chřipkou a angínou jsem ještě asi neměla. Práce mne naštěstí netrápí, pracuji doma, tak si mohu určovat
      čas, což je veliká výhoda.
      Takže ležím a můj muž je rád, že jsem disciplinovaná víc než obvykle bývám :o).
      Děkuji !!
      Ála

      Vymazat
  4. Přeji brzké uzdravení.Hlavně to chce opravdu klid, přísun tekutin a vitamínu a doležet do konce!!
    Danča

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko,
    tyhle stavy dobře znám !
    Zrovna před nedávnem jsem se v tom také plácala,jen já nemívám vysoké horečky, ale je mi i bez nich mizerně .
    Začalo to bolestí v krku, pak záchvaty kašle a za pár dní jsme měli odjíždět na hory.
    Po víkendu jsem navštívila MUdr. a ona mi nasadila antibiotika jen na 3 dny.Vzala jsem si dva dny po víkendu dovolenou a ve středu jsme opravdu na hory odjeli.
    A tentokrát jsem udělala dobře :-)
    Čerstvý vzduch, změna prostředí, pobyt s rodinou mi udělalo dobře :-)
    Dokonce jsem i lyžovala a i záda to dala!
    Bohužel už z hor před týdnem odjížděl s horečkou a 3 dny měl 40 st., takže jsem místo v práci už týden doma :-(
    Šíma se antibiotikům brání, takže to byl 2 denně doslova boj!
    Po týdnu jsem psychicky úplně hotová a fyzicky se také necítím.
    Už potřebuji do práce a Šíma do školky. Ale tam zase řádí střevní problémy, takže si ještě pár dní pobudeme :-o
    Sváteční oběd nás čeká zítra, protože zrovna dnes má můj nejstarší syn narozeniny.
    Moc Tě zdravím do peřin!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko vůbec ti nezávidím, s dětmi a léky to je vždycky kříž to do nich vpravit. Náš malý Jonášek tři týdny bojoval s průduškami, také byl na antibiotikách, byl na odběrech krve, protože se to často opakuje a dr. má obavy, aby nebyl alergik astmatik. TAkže stále starosti.
      Sváteční oběd jsem odložila, nedalo se nic dělat. Tak si užij ten váš a přeji synovi vše nejlepší k narozeninám.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko, také se nějak necítím dobře, ale pořád věřím, že to přejde. Tobě přeji brzké uzdravení a hlavně si pořádně odpočiň a vylež! Sváteční oběd určitě počká! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po dlouhé době mne to takhle Inko semlelo, už si ani nepamatuji, že bych byla tak vyřízená jako nyní. Ale už se to lepší. Poctivě opravdu ležím, čtu a spím (pak nad ránem lelkuji a musím zase číst abych se uspala) a těším se, až mi tělo dá signál, že opravdu už je vše vyléčené.
      Nedělní oběd bude vařit muž, ale sváteční setkání jsme odsunuli, také i proto, aby u nás nikdo nic nečapnul a neodnesl si od nás nějaký bacil.
      pa Ála

      Vymazat
  7. Jak už tady psáno, tak opravdu letos tyto nemoci člověka hodně potrápí. Mně se to zatím vyhnulo, ale koho z mých známých to postihlo, tak s tím bojoval hodně dlouho a cítil se vyčerpaně.
    Takže opravdu je dobré nic neuspěchat, pořádně to vyležet. Jak píšeš, jsou záležitosti, které jdou v pohodě odložit. Přeju Ti brzké uzdravení!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdá se, že ten průběh a příznaky jsou opravdu nějaké těžší, i mně se to nyní z vlastní zkušenosti zdá. Sice mne odklad mrzí, na naše manželata jsme se moc těšili, ale nejde to jinak, pochopili to.
      Děkuji Hani za přání.
      Ála

      Vymazat
  8. Tělo si řekne, když už nemůže. Takže dopřejte mu klid, pár dní v peřinách si odpočinete a načerpáte sílu do dalších dní.
    Přeji brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tělo si řeklo razantně a přísně, já pochopila a dopřávám.
      Děkuji Dášo za přání a zdravím.
      Ála

      Vymazat
  9. Alenko i já ti přeji brzké uzdravení..A neboj vše se dá odsunout a oslava bude později.. Teď je nejdůležitější tvé zdravíčko.
    Přeji ti ať brzy bacily vyženeš,Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I jsem Zdeni přemýšlela, že bych nevařila a šli bychom na oběd, ale pak jsem to zavrhla, ani to bych zřejmě neustála. Hlavu mám stále těžkou a tělo bez energie, nestálo by to za nic.
      Zdraví máme jenom jedno a je pro mne opravdu přednější, vše ostatní nahradíme až mi bude dobře. Jenom musíme sladit opět nějaké datum :o).
      pa Ála

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Děkuji a každý den je znatelnější úleva.
      Ála

      Vymazat
  11. Alenko, drž se a odpočívej co nejvíc! Tělo potřebuje načerpat energii! :) Myslím na Tebe!:)
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Peťko, tělo má energie nyní fakt nedostatek, cítím to. A víš co jediné na té nemoci je pozitivní (což si na všem horším vždy hledám), mohu číst a číst, takže má zásoba nových knih se ztenčila :o)). Přečetla jsem Źítkovské čarování, Had a hůl, Lovec draků a mám rozečteno Ve službách zla.
      Děkuji :o).
      Ála

      Vymazat
  12. Alenko, ať je co nejdříve lépe. Tělo si říká o pauzu. Tak si jí dopřej.
    K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se to láme k lepšímu, takže jsem ráda. Ono se stejně jinak fungovat nedalo, než ležet v posteli Katko, takže jsem jinou volbu neměla.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, brzké uzdravení, hlavně odpočívej. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Danko, dodržuji odpočinkový režim jako už dlouho ne :o).
      Ála

      Vymazat
  14. Alenko,vsechno pocka,jen naber silu a vyzen vsechny nemoci,abys na to prave jaro uz byla zase fit.Moc drzim palce,at je brzy dobre.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hani, proto nechci nic urychlit, ale pořádně se vykurýrovat je nutnost. I manžel se diví, jakou dodržuji kázeň :o).
      Ála

      Vymazat
  15. Ať si brzo fit. Je toho letos fakt nějak hodně. Mne skolila viróza po letech taky tak, že jsem skončila na neschopence (řadu let předtím mi na vorózy stačily dva dny sickdays přidané k víkendu)
    Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu nějaké silné a nutné to v těch peřinách prostě vyležet. Není jiného zbytí.
      Ála

      Vymazat
  16. Alenko, doufám, že ti je už líp! Jaro se blíží a nastřádané síly prostě docházejí...
    A všechno doženeš, hlavně nic neuspěchej.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poctivě se Helenko kurýruji, takže stav se výrazně zlepšil. Asi to bylo prostě nutné.
      pa Ála

      Vymazat
  17. Alenko at je brzy lépe!Posílám pozdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Věrko, nejhorší již mám zřejmě za sebou, tak jsem ráda.
      Ála

      Vymazat
  18. Alenko, také ti přeju brzké zotavení. Jak se říká nepospíchej, tělo si řekne co potřebuje.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko, myslím, že tělo se vymanilo již ze všeho nepříjemného a zase spolu budeme v souladu.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála