čtvrtek 9. března 2017

VÍCE ZELENĚ ...

do bytu.


Bez pokojových květin si nedovedu domácí prostředí představit a vím, že nejsem jediná, kdo rád pečuje o rostlinstvo nejenom na zahradách, ale i v interiérech bytů a domů.
Většinou mám pokojové květiny vypěstované z darovaných odnoží, občas jsem si některou zakoupila v květinářství. I přes veškerou péči se stane, že kytka se rozhodne zkrátit si svůj život se mnou a odmítne mé zalévání, mé přihnojování a razantně ukončí své bytí. Nu což, je to její rozhodnutí.
Letos mám v sobě obrovské nutkání oživit květinovou výzdobu a začala jsem si vyhledávat vhodné druhy do polostínu. Bohužel nemám u oken parapety vhodné na umístění květináčů, a přitom se mi to tolik líbí, a tak nádoby jsou umístěné v prostoru. Což nemá každá rostlina ráda.

V jednom místním květinářství byl velmi chabý výběr a paní majitelka se skoro omlouvala, že byla sice zrovna na nákupu, ale přivezla jen pár nádobových květin. Vybrala jsem si tři. Jenže jsem se tam potkala se známou, řeč jsme zavedly jak jinak než na kytky a já si zapomněla říct o napsání názvů mnou zvolených květin na obaly. Docela mne mrzí, že na to v květinářství nepamatují a vhodným způsobem je neoznačují. Mají to sice napsané na zápichu, ale ten si vyndají. Já pak doma dumám co tam bylo napsáno, protože spoustu kytek názvem neznám.


Schefflera actinophylla - snad jsem si to zapamatovala dobře, ale nejsem si jistá


Aglaonema - dva druhy, jedna má spodní část listu vinovou a druhá sametovou

Další den jsem zajela do jiného květinářství a měla jsem sepsaný seznam vybraných rostlin s českými názvy. Výběr byl mnohem lepší, ale prý jsem si měla napsat raději latinské názvy :o(.
I přesto jsme s paní prodavačkou vybraly a já měla další čtyři přírůstky.
Tentokrát jsem nezapomněla ji požádat o označení květináčů názvem rostliny
(opět měli všude jenom cenovky).


Marantha

Begonie rex

Croton

Spathiphyllum

Rostlinky jsem si označila názvem napsaným na dřevěnou špachtličku a zapíchla do květináče, abych si zapamatovala jejich názvy, ale raději dokoupím plastové zápichy.

Musím říct, že ve druhém květinářství jsem obdivovala nádherné pokojovky, velké rostliny s úžasnými listy, ale raději si pořizuji rostliny menšího vzrůstu, protože nevím zda se jim bude dobře dařit a bylo by mi velmi líto, kdyby mi zašla kytka velká.

Jsem spokojená s výběrem a doufám, že kytičkám 
se u mne bude líbit ... :o)


P.S. Mám dotaz - přesazujete zakoupené kytky z těch plastových obalů do hliněného květináče nebo je v tom necháte a přesazujete později ?




18 komentářů:

  1. No, to budeš mít krásně doma zeleno a dívat se do zeleného je prý zdravé :-). Taky mám ráda květenu doma. Kamarádka má v místech, kde by živá kytka živořila, kvítko umělé. To můj šálek kávy není.
    Tak ať se Tvým novým kytičkám daří tak, že Tě nebudou chtít opustit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si myslím, že zeleň doma vytváří příjemnější atmosféru Hani. Umělé květiny mi k srdci nepřirostly, ale v jednom aranžmá v proutěném velkém srdci mám zastrkané látkové pivoňky a vypadá to hezky.
      Přeji pohodové dny.
      Ála

      Vymazat
  2. Alenko, krásné nové kytičky... například taková maranta je moje dlouhodobá výzva... pokaždé mi odejde, vždycky mi kousek věnovala moje babička a nechápala, jak je to možné... tentokrát z nějakého záhadného důvodu odešla i jí...
    Jinak si také neumím představit dům bez kytek... jak uvnitř, tak venku, je kolem toho spousta práce, ale moc mě to baví! :)
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je mi také záhadou proč kytka letitá najednou vezme za své a je po ní. Ulila jsem ji, chytla průvan, zapomněla jsem ji zalít, a tak se vždy ptám, kde jsem udělala chybu?
      Tak snad ty přírůstky si mou péči oblíbí a zůstanou :o))).
      Měj se krásně.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, taky bych potřebovala obnovit nějaké květiny..Ty cos koupila jsou krásné..Přeji krásný den Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi Inko líbí a ještě jsem neskončila :o), určitě budu přikupovat. Když jsem viděla tolik krásných, tak nevydržím.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  4. Álo, to ses mi úplně strefila do mého záměru. Chci si právě pořídit pokojové květiny a zkusím poprvé internetový obchod, má dobré recenze. Téměř všechny kytičky mi po stěhování odešly a chybí mi. Teď už mám čas o ně pečovat, tak se moc těším. Ať krásně rostou a dělají radost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla letos fakt veliké nutkání si koupit nové přírůstky a tak mám z nich radost. Z internetu jsem si pokojovky zatím ještě nekupovala, neumím si představit jak by přežily přepravu :o).
      Měj prima dny Jodii.
      Ála

      Vymazat
  5. Krásné květiny :) U nově zakoupených květin vždy záleží na druhu, dle toho přesazujeme. Například Fialky necháváme, ale orchideje přesazujeme do doma namíchané směsi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chvilku počkám až si zvyknou a pak bych je přesadila do květináčků hliněných.
      Díky a přeji krásný den.
      Ála

      Vymazat
  6. Alenko moc krásné květiny. I já si nedovedu doma představit bez nich.
    Já je vždy chvilku nechám tak jak jsou a až si u nás zvyknou pak je přesazuji. Krásný víkend. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám z nich radost Zdeni a snad jim klima bude vyhovovat. Já je taky nechám chvilku být a pak přesadím.
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Já už kytky v květináčích vzdala. Vždycky je časem utrápím :-(. Te´d mám doma jen vřes (na tom není moc poznat, že uschnul ;-)). Ale tvoje domácí přírůstky se mi líbí. zvlášť ta begonie rex je moc hezká.
    Tak ať se tvým novým kytičkám daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo jak je utrápíš ? Přílišnou péčí nebo zapomeneš zalévat? Mám kamarádku, která zase vůbec nesází žádné venkovní kytky do truhlíků, vždy je zapomene zalévat a zajdou :o))). A když už nějaké na oknech mají, tak se o ně stará její manžel.
      Měj se prima.
      Ála

      Vymazat
    2. Asi jak kdy - už mi nějaké uschly, nějaké jsem naopak asi přelila... Já o ně pečuju v takových výkyvech... Pro mne jsou asi ty kaktusy (ikdyž ten mi jeden taky uhnil) a vřesy

      Vymazat
    3. Jo to se stává. ONy holky chtějí trochu pravidelnosti :o)). Ale dobré jsou sukulenty, ty vydrží i horší zacházení.

      Vymazat
  8. Alenko, vybrala si krásné, dravé rostliny, přeji ti hodně úspěchů v pěstování. Vždy slyším, že plastové květináče v obchodě jsou jen transportní, že je třeba rostlinu přesadit. Někdy to udělám, někde ne...
    Jo, a nevím ta Scheffera - mám dvě a vypadají trochu jinak.
    Hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jim dám tak 14 dní, aby si u nás zvykly a pak je přesadím. Já mám Scheffleru arboricola, letitou a dostala jsem ji darem k narozeninám od kamarádky, je vysoká s opěrnou tyčkou, má na listech světlé skvrnky. Tahle nová je spíše keřovitá a jenom zelená. Mně se to nezdálo už v tom květinářství, ale pak jsme to bohužel zamluvily. Já to ale vypátrám :o)) Helenko.
      Pěkný den.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála