čtvrtek 30. března 2017

TVAROHOVÉ LÍVANCE ...

jsem objevila na blogu 
u Věry .

Slíbila jsem nedávno neuváženě manželovi, že se budu snažit alespoň
2x do měsíce připravit sladké jídlo, které má rád.
Já sladké k obědu příliš v lásce nemám, a to si v sobě nesu již z dětství.
Jakmile bylo sladké, za hodinu jsem měla hlad :o)).

Vzhledem k tomu, že jsem se nabídla s hlídáním Jonáška, který se stále nemůže vymotat z rýmy a kašle, napadlo mne tvarohové lívance vyzkoušet, neboť sladká jídla má také rád.





Těsto je velmi jednoduché :

2 vejce
1 tvaroh ve vaničce (měla jsme zrovna kostku)
200 ml mléka
150 g polohrubé mouky

* žloutky, tvaroh, mléko rozmíchat, přidat mouku
* ušlehat sníh a lehce vmíchat do směsi
* smažit lívanečky































Příště bych těsto mírně přisladila.
Nafotit nazdobené na talíři jsem vůbec nestíhala, hlídala jsem, abych neměla marmeládu po celém stole, na židli a na zemi :o).

Jonášek zbaštil talíř polévky, dva lívance a 
moc mu chutnalo.

Jo, já také ochutnala ...





Připomínám, že ještě dnes máte možnost zúčastnit se SOUTĚŽE.

23 komentářů:

  1. Alenko už mne nedávno lákala Věrunka a teď je dobrota u tebe.. Doma jsem je také slíbila 😊, tak že bych je vyzkoušela dnes?
    Vypadají náramně.. Krásný den ti přeji.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem hlavně potřebovala spotřebovat ten tvaroh, tak se mi to hodilo :o)).
      Dnes bude kvůli Jonáškovi dušená mrkev a brambor, to má moc rád. A co by babička pro něj neudělala, že ?
      Prima den Zdeni.
      Ála

      Vymazat
  2. Lívance někdy doma taky dělám. Vnoučata mají ty moje rychlé ráda. Mám totiž ještě trochu jednodušší recept od kamarádky - bez tvarohu. Těsto hustší než na palačinky, trochu osladit, špetka soli a vmíchat sníh.
    Hezký den! Tady je dnes pod mrakem a na silnici mokro, ale zrovna teď nic z nebe nepadá.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děti sladká jídla mají rády asi všechny - a pak ještě můj muž :o))). Vyzkouším i ten tvůj Hani, já vždy dělala klasické s droždím podle maminky.
      U nás od rána prší, sice jenom tak jemně, ale je pořádně zataženo.
      Ála

      Vymazat
  3. Alenko, občas je dělám svým dospělým dětem k snídani, vždy s velikým úspěchem :o)
    Měj krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem dělávala klukům kdysi - no myslím, že dnes jim je jejich ženy asi nedělají :o))).
      Helenko užij si dnešní den v pohodě.
      Ála

      Vymazat
  4. Alenko, i já je obcas delavam podobně. I když více jsou u nás v oblibě palacinky k víkendové snidani s tvarohem a borůvkami nebo jahodami.Šima zbasti jednu celou;-)Ale už se ke kuchyni stavi i 13 léta dcera.Tak si právě k snídani pochutnavam v práci na livancich s čokolády se žák.smetanou,borůvkami a javorovým sirupem :-)Krásný čtvrtek s Jonaskem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děti milují palačinky, lívance a vdolky, to je asi neměnné :o)).
      S Jonáškem si užívám již třetí dopoledne a je tak hodný, že to není žádné hlídání, jenom si spolu hrajeme a užíváme společných chvil.
      Hezký den Ilonko.
      Ála

      Vymazat
  5. Také si je dělávám, jen v trošku zdravější verzi... ale ty tvoje vypadají nádherně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáváš jinou mouku Míšo? Chtěla bych je vyzkoušet jaké budou, najdu nějaký recept.
      Hezký den.
      ála

      Vymazat
    2. Ano, většinou špaldovou... a mléko klasické nahrazuji rostlinným :)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Jsou takové rychlé a vláčné. Vyzkoušej Ilonko.
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  7. Vypadají božsky Alenko!
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne zaujaly tím, že je v těstě tvaroh, tak jsem je chtěla vyzkoušet a fakt jsou chutné.
      Henrieto měj prima dny.
      Ála

      Vymazat
  8. Lákavé, já jsem na sladké :-)
    Hezký večer. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já mám moc ráda ke kávě něco sladkého k zakousnutí (ne sušenky, ty mi moc v posledních letech nechutnají) to se přiznávám.
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  9. Tak tvarohové neznám. Já dělám jogurtové (nebo kefírové) - recept mám taky na blogu http://werka13.blog.cz/1611/jogurtove-livanecky. Příležitostně ale možná vyzkouším i ty tvoje tvarohové
    hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo vyzkouším ty tvé jogurtové nebo kefírové. Jejda, můj muž se bude blahem usmívat, že mu každou chvilku dělám něco sladkého k obídku :o)))).
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Vypadají krásně. Já kdysi dávno dělala kefírové, ale z těch jsem nebyla po pravdě moc nadšená. Tyto mě lákají vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě kefírové či jogurtové nezkoušela, ale vyzkouším, abych věděla, které budu dělat častěji když dorazí vnuci, kteří je milují a to pak smažím klidně venku na pergole a oni mi je rovnou ujídají pod rukama :o))). A to mne baví.
      Měj pohodové dny Śárko.
      Ála

      Vymazat
  11. U nás se po nich také jen zaprášilo,naši kluci jsou na sladké.-)Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však u nás také a malé děti již nemáme :o)), ale vnouček nám s nimi pomohl.
      Pěkný den Věrko.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála