úterý 21. března 2017

STÁLE NEMÁM DOST ...

a přikupuji další pokojové rostliny.
Minulý týden (než mne skolil moribundus) jsem si domů přivezla další dva nové přírůstky. Nevím proč má hlava letos v sobě nosí neustále touhu vcházet do květinářství a okukovat jaké rostliny mají v nabídce. Tohle jsem opravdu již dlouho nedělala, mé nakupování v nich se většinou zaměřovalo hlavně na řezané květiny pro některou oslavenkyni.


Tahle květina mi okamžitě padla do oka a líbí se mi její jemnost až křehkost a bohatost růstem. Má nasazené drobounké kuličky, které prý rozkvetou bíle. Když jsem se ptala prodavačky na její název (nezapomněla jsem), odvětila mi, že je to druh voděnky. Tak zase nevím přesný.


Moc se mi líbil vysoký květinový obal, ve kterém byla kytka umístěna, jen jsem si vyžádala místo zelené barvy slonovou kost.




V druhém květinářství jsem objevila tuto rostlinku, kterou jsem již kdysi také měla. Zelenec - Chlorofytum má trávovité klenuté listy, které tvoří růžici, mají světle zelenou barvu a jsou bíle pruhované. Na svých převislých stoncích mívá drobné bílé květy, později vyhání mladé rostlinky, z kterých se mohou použít jako nové odnože.
A má dobrou vlastnost.
Zelenec zbavuje vzduch v místnosti toxických látek a některých choroboplodných zárodků.


Musela jsem však dohledat ještě větší obal než je na fotce, ten se mi zdál příliš akorát :o). Tak dostala ten samý, ale rozměrnější.

Zjistila jsem, že skoro nemá cenu si dopředu zvolit kytky, které bych chtěla, protože je většinou v květinářství nemají a stejně odejdu s jinou. Jednodušší je vkročit, obhlídnout a rozhodnout se pro to, co mi padne do oka. Pak se teprve ptám, jaké potřebuje rostlina pro zdárný růst podmínky a já se rozhodnu, zda jí je mohu dopřát.

A vás se prosím ptám.

Jaké máte zkušenosti s pokojovými rostlinami nakupovanými v OBI?

Tam mívají výběr dost pestrý, ale párkrát jsem si tam koupila opravdu malinkatou kytičku a většinou vůbec nepřežila.

Dejte mi tip na zajímavé pokojovky :o) ...





30 komentářů:

  1. Květiny ráda mám a mám je i doma. Málokdy ale je kupuji, většinou je buď od někoho dostanu nebo z tzv. oplégru si je vypěstuji :-). Koupila sis ale pěkné kytky - hezky Ti budou zdobit bydlení.
    Měj hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si již mnoho let pokojové květiny nekoupila a pěstovala z darovaných odnoží. Ale postupně některá odešla a nyní mám pocit, že potřebuji domácí zeleň doplnit o nové přírůstky :o).
      Pěkný den Hani.
      Ála

      Vymazat
  2. Dobry den,mam rada kvetiny,pokojove,zahradni,rezane...i knihy,vylety.Moc rada k Vam chodim na navstevu.Jen ze zasady pokud mozno podporuji ceske podnikatele..Kvetinarstvi,pekarny,drogerie,butiky...Hezke dny JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mne moc těší, že ráda nakukujete. Já se snažím také vyhledávat české výrobce, ráda nakupuji v malých obchodech, kterých ale tolik ubývá - ani se nedivím,vše spolkli obr řetězce, kde nakupování je skoro stres a plýtvání časem. V našem malém městě máme čtyři soukromé prodejny pečiva, dva pekaři pečou přímo u nás, druhé dvě zavážejí odjinud. A udrží se, protože lidi si rádi pochutnají na kvalitním pečivu. Já si hodně peču vše doma, ale občas mám chuť na to jejich pečivo. Drogerii také nakupuji ve dvou malých místních prodejnách, hlavně i z toho důvodu, že moc chci, aby se udrželi.
      Takže máme hodně společného Jiřinko :o)).
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  3. To je téma pro mě. Zrovna nedávno jsem psala o zelené objednávce :) Jsem ve fází neustálého nakupování rostlin, hlavně těch nekvetoucích. V Obi mají fajn výběr a vždy mi rostlinky přežily, takže já doporučuji. Jinak okukuji eshop plantica.cz kde mají i netradiční pokojovky. Mají tam i různě vybarvené druhy zelence a krásné voskovky, to je kytka mého dětství, máma ji má doteď po celé kuchyni. Chci ještě různé peperomie, mám jich pár a jsou tak nenáročné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z e-shopu se objednávky obávám, protože si nejsem jistá v jaké kvalitě mi asi tak kytky pošlou :o). RAději je vidím napřímo.
      Jednu voskovku mám po mamince, kvete mi každý rok a tolik mi jí vždy připomene. Peperomie si chci také letos nakoupit, mám je na seznamu.
      Tak ať se nám Martino výběr daří :o).
      Měj hezké dny.
      Ála

      Vymazat
  4. Mně se moc líbí ta voděnka, kytkám s trávovitými listy moc neholduju. Ať obě kytky hezky rostou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne také ta voděnka okouzlila, je tak zvláštní a jsem zvědavá zda rozkvete :o).
      Ála

      Vymazat
  5. Alenko, je třeba si čas od času udělat radost a koupit si něco, co se nám líbí. Ty sis vybrala nádherné kytičky, pokojovky já také můžu, škoda, že máme tak malý byteček, pár jich doma mám, ale nové už si koupit nemůžu, neměla bych je kam dát. :) Ale tento měsíc jsem se s nákupem květin vyřádila v práci! Stěhovali jsme se do nových kanceláří a bylo třeba je trochu vyzdobit. A moje cesta byla právě do OBI, kde jsem nakoupila úplně všechny kytičky. Já mám s OBI naopak dobrou zkušenost, co si tak vzpomínám, většinu kytek, ať už ty co má doma mamka, já, babička nebo co jsme měli/máme v kanceláři jsme kupovali v Obi nebo v nějakém podobném hobby marketu a většina rostlinek drží dodnes. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si v poslední době radosti dělám :o). A místa máme v domečku až až. Až manžel bude nutně něco potřebovat z OBI určitě do zahradního koutu nahlédnu.
      Ilonko měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
    2. Omlouvám se Lucko, máš srdíčko u nicku a já si tě spletla s Ilonkou :o)), která ho má ale červenější!!

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Mamka taky miluje květiny a stále kupuje nové a nové a tak když k nim přijdu, připadám si jak v botanické zahradě! :D

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi stalo, že tou svou láskou k nim jsem i některou zahlušila svou péčí. Ono se nemá nic přehánět, já ji prostě ulila !!
      Měj se hezky Neplecho :o)
      Ála

      Vymazat
  8. I já Alenko ráda okukuji v zahradnictví či květinářství.. Mužíček se pokaždé hrozí copak přinesu k pokladně 😊... Pokaždé když jedu do města tak navštívíme mé dva ráje- květinky a galantérku.
    I já můžu říct, že mám s Obi jen dobré zkušenosti.. Nové květinky máš moc pěkné,a tak ti přeji ať ti přináší mnoho radosti.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já ještě miluji knihkupectví :o)). Také se hlavně už těším na své kytičky na zahradě, jak se jim přes zimu dařilo a zda mi budou celé léto opět dělat plno radosti.
      Měj se hezky Zdeni.
      Ála

      Vymazat
  9. Obě kytičky at krásně rostou.Květiny si většinou objednávám a vždy přežily.-)V Obi už nekupuji,nepřežily.Krásné jaro přeji.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko já si dnes poprvé objednala květiny v eshopu a už mám zprávu,že zítra dorazí. Vůbec si nedovedu představit jak budou zabalené, aby cestu přežily mezi balíky ve zdraví a nemůžu se dočkat :o).
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  10. Já se přiznám, že květiny moc nekupuji. Občas dostávám, ale spíše množím, pokud to jde. A pak se raduji, když se rostlinka ujme a roste. :O)
    Dnes už jich mám tolik, že množím a rozdávám.
    Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám kytky namnožené od kamarádek, i trvalky na zahradě. Ale najednou jsem zjistila, že mi pokojovek nějak ubylo a než bych obíhala kamarádky a z malých kousků množila, letos to řeším velkým nákupem :o). Jsem moc zvědavá na kvalitu zakoupených rostlin, zda se u mne doma "usadí".
      Pěkné dny.
      Ála

      Vymazat
  11. Voděnku mám taky! Akorát jsem doteď nevěděla, že se jmenuje voděnka:-) Dostala jsem ji loni od sousedky a nádherně roste.
    Je to zvláštní, ale já mám letos zrovna taky potřebu nakupovat pokojovky. V sobotu jsem si domů přinesla malý fikus, břečťan a fyttonii.
    Nakupuji jenom v květinářstvích.
    Hezký večer Alenko
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já trochu nechápu Henrieto co mne to letos tak popadlo, už se mi muž směje, že už zase domů táhnu nějaký květináč :o)). Ale tak to cítím. Fyttonii neznám, už jdu hledat jak vypadá.
      Hezký zítřek.
      Ála

      Vymazat
  12. Dobře jsi nakoupila, ač obyčejné kytky ....ale jsou krásné v interiéru.
    Už jsem si zakázala nakupovat -nemám to kam dávat. Naposledy jsem neodolala u laboratoře po odběru krve..... Stál u dveří vedle kytky kbelík se sazenicema a cedule ....zdarma k odběru ...bylo tam sazenic snad 6, pěkné vzrostlé pandanusy.Kdysi jsem je měla - jsou nádherné ,ale rostly hrozně rychle a pak jsem je darovala - vystěhověly by nás. Dva jem si vzala - prostě to bylo silnější......Doma jsou krásné ve velkém skleněné džbánu......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že pokojové květiny prozáří každý prostor a je jedno zda je vybaven ultra moderním nábytkem či venkovským stylem. Mám je prostě ráda :o) a dlouho, hodně dlouho jsem si nové nekupovala, tak to nyní doháním.
      Krásné dny.
      Ála

      Vymazat
  13. Alenko, ta voděnka je nádherná! Já mám doma hodně kytek, většinou darované od kamarádek. Mám ráda břečťany, tlustice, svícníky...
    Ať ti hezky rostou! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím Helenko,je opravdu nádherná, mám z ní radost a má se čile k světu. Břečťany jsem také mívala, ale moc se jim nedařilo, nevím proč.
      Měj se hezky.
      Ála

      Vymazat
  14. Mám to letos stejně, taky nakupuju zelené pokojovky :o) zatím teda nic moc, výběr mizerný. Asi půjdu do OBI, to mě nenapadlo, přiznám se ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem se také potkala s omezeným výběrem, ale je to možná tím, že je teprve březen. Asi nakouknu i v OBI, ale pamatuji si, že se mi zdálo, že tam kytky mají docela drahé. Uvidím :o)).
      Ála

      Vymazat
  15. Já bych taky nakupovala, ještě že na to nemám peníze....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší je kamarádku požádat o odnož :o). Z těch nakoupených mi už jedna zašla úplně a druhá má nakročeno, nevím co jsem jim provedla.
      Hezké dny.
      Ála

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a čas, který jste mi věnovali.
Vážím si toho a jsem za to ráda.
Ála